Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Zwanger worden vanaf september/oktober '20


Hee meiden! Sorry voor mijn late reactie Summer. Ik was druk bezig met afronden op werk en heb dan nu verlof, heel fijn! Thuis moet er nog aardig wat gedaan worden, we gaan oa nog even een verbouwing in 😬. We gaan alle kozijnen en buitendeuren laten vervangen voor kunststof. Daarna kunnen we het kamertje gaan inrichten, gelukkig zijn bijna alle spullen daarvoor inmiddels wel in huis. 
Verder gaat het met mij goed. Ik moet fysiek wel goed op m’n grenzen letten, maar gelukkig kan dat ook. Ik maak me momenteel wat druk over de berichten dat Corona de placenta kan aantasten. Fijn dat maatregelen versoepelen, maar daardoor wordt het wel lastiger om onszelf te beschermen. 
Hoe is het met jou Summer? Inmiddels weet je dan nu of je gevoel goed was toch? Ik ben reuze benieuwd (als je het wilt delen natuurlijk)!
Ik kijk evenveel op Viva als hier eigenlijk. 
Phlora, hoe gaat het nu met jou? Ik heb je updates gelezen in het ‘uitgerekend’ topic. Ik hoop dat het goed met jullie gaat!

Geen probleem Teresita, ben zelf ook niet bepaald de snelste met reageren 🤭. Wat een uitdaging om nog te gaan verbouwen, maar dan is het straks wel échte af als die kleine er is. Je hoorde inderdaad verschillende verhalen over wat Corona voor invloed heeft, fijn is het in ieder geval niet. Zelf ben ik gevaccineerd en maak me er niet zo heel veel zorgen om eerlijk gezegd.
Met mij gaat het goed! Ik voel me top, volgende week de 20 weken echo. En ja hoor, mijn gevoel klopte, we krijgen een jongen💙 

Phlora ik hoop zo dat het goed met je gaat😔💛

Hoi, ik meld me hier even (ik wist niet dat jullie hier waren doorgegaan). Bedankt voor de felicitaties! De kleine meid doet het goed en groeit als kool. Ze is erg rustig. We hebben inmiddels de (helse) verhuizing achter de rug, maar daar heeft ze blijkbaar weinig van aangetrokken qua ritme.

Wat leuk om van je te horen Wilgentak! Fijn dat het goed gaat! Hoe oud is je meisje ondertussen al?

Ze is al ruim 2,5 maanden oud, ze was wat aan de vroege kant

Hey meiden, 

Na wat radio stilte ben ik er weer, sorry voor de afwezigheid. 
Leuk om van je te horen Wilgentak, fijn dat alles zo goed gaat!
Hoe is het met jou Summer? Hoe ver ben je nu?
Lees je nog mee Phlora? Ik moet nog weleens aan je denken en ben benieuwd hoe het nu met jullie gaat! 😘

Hier is onze kleine man inmiddels geboren. Alles gaat goed met ons! 💙

Phlora

Phlora

10-11-2021 om 13:19 Topicstarter

Ooh Teresita, van harte!! Wat geweldig, ik ben zo blij voor je. Fijn om te lezen dat het goed gaat.
Hoe is het met jou, Summer? Hoe lang moet je nog?

Hier gaat het wisselend. We hebben het heel taai gehad. Met ons lieve meisje gaat het nu heel goed. Met mij nog niet zo heel erg goed. Ik heb vooral veel moeite met het feit dat ik een periode kwijt ben die ik nooit meer kan over doen. Geen kraamvisite gehad, geen kraamborrel, geen huis met slingers. Ik heb hier een stapel geboortekaartjes die ik eigenlijk niet meer durf te versturen, omdat ze al 3 maanden is. Daar kan ik heel verdrietig van worden. Hoe dol ik ook ben op ons meisje, verlang ik erg terug naar de tijd dat ik zwanger was. Ik was mega gelukkig, echt genieten. Ik krijg EMDR, maar so far vind ik dat vooral een marteling. Er wordt mij dan gevraagd om terug te gaan naar de meest moeilijke momenten; hoe ziet de ruimte eruit, hoe is de temperatuur, wat ruik je, hoe voel je je, wat draagt je man, etc. Het idee is dat ik dan het verdriet/paniek van de herinnering kan scheiden maar tot dusver word ik er alleen maar verdrietiger van. 
Ik hoop dat het goed gaat met jullie. Liefs

Wauw Teresita van harte gefeliciteerd met jullie zoon💙. Is alles goed gegaan? Wanneer ben je bevallen?

Phlora wat fijn om van je te horen. Wat ga jij door een heftige tijd zeg, kan me niet eens voorstellen hoe jij je moet voelen. Hoop dat je uiteindelijk toch iets positiefs kan halen uit de EMDR en een klein stukje kan verwerken.
Misschien is het juist goed om die geboortekaartjes alsnog te versturen? Als een soort afsluiting? Hoe gaat het met je dochter?

Hier alles goed. Ben inmiddels 25 weken zwanger en alles ging super voorspoedig, tot helaas ook ik deze week getroffen werd door corona, ben er goed beroerd van. Voor nu lijkt het niet erger te worden. Hoop dat het snel over is. Gelukkig een druk trappelend jongetje in mijn buik, dat maakt veel goed!

@Summer, mocht je niet meer op het Viva forum lezen en hier nog wel: op Viva is er weer wat activiteit in ons topic, we zijn reuze benieuwd hoe het met je is! Kom je snel buurten? 😘

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.