Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Zwangerschap Klaagtopic

Voor iedereen die even ongegeneerd wil klagen over de zwangerschap. Of je nu net zwanger bent, of al bijna bent uitgerekend: iedereen is welkom om even lekker een potje te zeuren 


afrodite05 schreef op 13-12-2022 om 16:38:

[..]

Ik heb man al gezegd dat hij het de volgende keer mag doen, zo'n kind dragen. Ik heb genoeg ellende aan m'n lijf gehad en vind dat ik nu karma-technisch sowieso een droom van een bevalling verdien.

Ja, ik heb ook het gevoel dat ik een fijne bevalling ‘verdien’, het zou oneerlijk voelen als dat ook nog klote zou zijn. Dus mijn voorgevoel zegt me dat me wel een fijne bevalling gegund is.

Ik zeg ook wel dat ik het fijn vind dat ik zwanger ben, maar het zwanger-zijn niet fijn is.

Suuus

Suuus

14-12-2022 om 08:30 Topicstarter

KillerQueen schreef op 13-12-2022 om 17:21:

Oh ik dacht dat ik geen last van hormonen had, maar het tegendeel is net bewezen:
Ik liet een bak met (ongekookte) rijst vallen in de keuken. De hele vloer onder de rijst en ik moest er om huilen.
Omdat ik te moe ben en teveel pijn heb om de stofzuiger te pakken.
Dus ik heb het laten liggen, voor als partner straks thuis komt

Oh dit is ook wel echt heel vervelend. Ik zou denk ook gaan huilen. Heel goed dat je het hebt laten liggen 

Ok, nog meer klachten: ik ben heel moe, gisteravond een drukke avond gehad (dinertje van werk), heb vorige nacht ook al slecht geslapen maar ondanks dat staan mijn hersens alweer in de actief-stand en is slapen onmogelijk. Ik lig dus al sinds 5 uur wakker... Vandaag maar proberen rustig aan te doen.

En de andere klacht: elke keer als ik wakker word gedurende de nacht, ben ik zeiknat van het zweten. Dat is dan best koud en heel irritant. Ik hoopte dat dat iets van het eerste trimester was en dat het over zou gaan, maar er verandert nog niets, helaas. 

Suuus

Suuus

15-12-2022 om 08:25 Topicstarter

Oh he bah, dan kun je je dag zo rot beginnen. Slecht slapen is waardeloos! Vandaag idd maar je rust pakken. 
En wat een vervelend kwaaltje, het nachtzweten..zeker nu het zo koud is 's nachts! 

Ik vind douchen momenteel zo'n opgave. Kost bijzonder veel energie. Daarna altijd een kwartier rustig aan doen. Voel me af en toe echt een bejaarde.

Nog meer: vanochtend voor het eerst weer overgegeven. Jeuj. 

Daarnaast zit ik met een stom dilemma. Mijn moeder, man en ik willen naar de 9 maanden beurs. Lekker fout, maar ben heel benieuwd. Nu is er een actieprijs van 1+1 gratis voor de tickets. Dus voor 22E kunnen 2 personen naar binnen. Maar een los ticket (17,95E) kan je pas vanaf 27 dec bestellen, wanneer die 1+1 niet meer geldt. Nu twijfel ik of ik dan nu maar 4 kaarten moet bestellen (2× 22E + 1,95E administratiekosten) en dan een ticket via marktplaats ofzo proberen te verkopen, geen idee of dat lukt, of nu 1× die 1+1 +1,95E administratiekosten en later nog eens 17,95E +1,95E administratiekosten. Een vierde persoon uitnodigen is geen optie.

Suuus

Suuus

15-12-2022 om 12:25 Topicstarter

@Afrodite, denk je dat het komt door je uitje van gisteren, dat je maag nu weer van slag is?
Ik zou 4 kaarten kopen, en tzt proberen je kaartje te verkopen op ticketswap/marktplaats. En anders heb je pech voor 11 euro. 

Suuus schreef op 15-12-2022 om 12:25:

@Afrodite, denk je dat het komt door je uitje van gisteren, dat je maag nu weer van slag is?
Ik zou 4 kaarten kopen, en tzt proberen je kaartje te verkopen op ticketswap/marktplaats. En anders heb je pech voor 11 euro.

Ik weet niet of het aan het uitje lag. Ik neem in de ochtend eerst een glas sinaasappelsap met zo'n zakje vezels voor de darmen, daarna slik ik mijn pillen en dan ga ik ontbijten. Het slikken van die pillen gaat de laatste tijd sowieso moeilijk, ben elke keer misselijk na dat deel van het "ontbijt". Ik heb het idee dat ik ofwel met pillen slikken ofwel met die sap teveel lucht meeslik. Misschien moet ik die volgorde van sap, pillen en ontbijt een beetje omgooien. Sap in delen drinken is helaas geen optie, dat kan niet met die vezels. 

Suuus

Suuus

15-12-2022 om 13:24 Topicstarter

Zou het helpen om eerst iets te eten, voordat je opstaat? En daarna pas sap? Ik denk even met je mee hoor. Ik eet elke ochtend een appel in bed, en dat lijkt de meeste dagen aardig te werken (al is het ook geen wondermiddel helaas)

Suuus schreef op 15-12-2022 om 13:24:

Zou het helpen om eerst iets te eten, voordat je opstaat? En daarna pas sap? Ik denk even met je mee hoor. Ik eet elke ochtend een appel in bed, en dat lijkt de meeste dagen aardig te werken (al is het ook geen wondermiddel helaas)

Nouja, ik word pas misselijk na de sap, dus niet na het opstaan. Ik eet dus ook niet in bed al iets, want dat is niet nodig. Maar misschien moet ik de sap na het ontbijt doen, of pas bij de lunch ofzo. Dan heb ik de pillen tenminste goed binnen. Dat ga ik morgen eens proberen. 

Suuus

Suuus

28-12-2022 om 19:34 Topicstarter

Ik kom weer even klagen.  Ik dacht dat het wat beter ging, maar vandaag weer de hele dag zo beroerd. Zo misselijk en daarbij ook hoofdpijn. Oh, ik weet dat dit overgaat maar als je er zo middenin zit, duurt het zó lang. Hopelijk hebben jullie betere dagen, en kom anders gerust even meeklagen. Dan voelen we ons tenminste samen heel erg zielig 

Ok, ik kom ook weer even klagen. Tijdens het inspecteren van mijn buik (hopend op beweging voelen) zei man dat hij dacht beginnende striae te zien. Nu boeide mij dat eerst totaal niet (had vroeger de nodige striae tijdens de puberteit opgelopen) en omdat ik begreep dat crèmes enzo tegen striae geld-uit-de-zak-klopperij is, was het voor mij een kwestie van afwachten, je kan er toch niets tegen doen. Maar nu zou ik het toch jammer vinden als ik straks weer overal van die rode/paarse strepen tegenkom. Stom dat ik me daar blijkbaar druk om maak, zo ben ik normaal helemaal niet.

Oh en misselijkheid: nog steeds dagelijks. En ook steeds vaker in de ochtend koppijn, echt zo'n katergevoel. Stom. 

En ondanks de misselijkheid heb ik zin in alles wat ik niet mag: sushi, gepocheerde eitjes, biefstuk, tuinkers op de boterham met kaas... Alleen de alcohol vind ik niet zo'n probleem, kan ik prima laten staan.

afrodite05 schreef op 05-01-2023 om 13:22:

En ondanks de misselijkheid heb ik zin in alles wat ik niet mag: sushi, gepocheerde eitjes, biefstuk, tuinkers op de boterham met kaas... Alleen de alcohol vind ik niet zo'n probleem, kan ik prima laten staan.

Vegetarische sushi een optie? Tuinkers mag gewoon, alleen kiemgroente zoals taugé moet je goed verhitten (volgens de app: ZwangerHap van het voedingscentrum.  

afrodite05 schreef op 05-01-2023 om 13:18:

Ok, ik kom ook weer even klagen. Tijdens het inspecteren van mijn buik (hopend op beweging voelen) zei man dat hij dacht beginnende striae te zien. Nu boeide mij dat eerst totaal niet (had vroeger de nodige striae tijdens de puberteit opgelopen) en omdat ik begreep dat crèmes enzo tegen striae geld-uit-de-zak-klopperij is, was het voor mij een kwestie van afwachten, je kan er toch niets tegen doen. Maar nu zou ik het toch jammer vinden als ik straks weer overal van die rode/paarse strepen tegenkom. Stom dat ik me daar blijkbaar druk om maak, zo ben ik normaal helemaal niet.

Oh en misselijkheid: nog steeds dagelijks. En ook steeds vaker in de ochtend koppijn, echt zo'n katergevoel. Stom.

Dat zijn tijgerstrepen, die heb je verdient! 

Ik had het voor mijn zwangerschap al op mijn buik/zij. Sinds mijn vorige bevalling ook in/bij mijn schaamhaar zeg maar. Een streepje is geen optie meer. Of haar of kaal... 

Mijn geklaag: ik heb erge steken links boven in mijn buik, ik dacht eerst dat het een voetje was, maar het is te aanhoudend daarvoor. Toen dacht ik mijn maag. Maar volgens de gynaecoloog is het echt mijn baarmoeder. Sokken of schoenen aandoen is enorm pijnlijk. De boel komt nu gewoon in de verdrukking. Nog zo'n 8 à 10 weken. 

En we moeten (voor mijn gevoel) nog zo veel doen. De muren zijn wel klaar, maar alle meubels en spullen moeten nog van zolder, schoongemaakt en op z'n plek. Kasten inrichten etc. Kleding en dekentjes heb ik voor een groot deel al gewassen en gestreken. 

KillerQueen schreef op 05-01-2023 om 14:11:

[..]

Vegetarische sushi een optie? Tuinkers mag gewoon, alleen kiemgroente zoals taugé moet je goed verhitten (volgens de app: ZwangerHap van het voedingscentrum.

Oh, ik dacht altijd dat tuinkers ook een kiemgroente was! Nou, thnx voor de tip, bij de volgende boodschappenronde belandt er dus een bakje in mijn karretje!

Vega sushi vind ik mwoah. Komkommer of omelet, neh, ik wil gewoon tonijn en zalm. En ook daarvan niet de vega variant, maar the real deal. Oh en gefrituurde garnalen in zo'n rol. Ik was zo blij dat dat mocht, in die 9mndbox van SushiPoint bijvoorbeeld, had me er ook op ingesteld dat dat gewoon kon, totdat ik eindelijk zwanger was en de regelgeving rondom garnalen was aangepast  Sorry, mijn zelfmedelijden/zeurmodus is actief... Wel heel lief dat je meedenkt!

Irritant, die kramp/steek! Ik heb ook steeds vaker steken en krampjes, maar ik zit pas op week 18. Gelukkig maar, want ik vind dat bevallen nog wel een heel eng vooruitzicht. 

Oh en nog een klacht: ik vind het zo stom dat ik die kleine nog niet gevoeld heb. Ik denk dat ik meer gerustgesteld zou zijn als ik elke dag een teken van leven voelde. Dan zijn de echo's misschien ook minder spannend. Met vijf eerdere miskramen blijft dat de grootste zorg: als de baby nog maar leeft. Ik voel nu dus alleen nog krampen, steekjes en soms een drukkend gevoel, maar dat houdt dan lang aan en ik kan dat echt geen belletjes of plopjes noemen, zoals beweging omschreven wordt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.