Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Zwangerschap Klaagtopic

Voor iedereen die even ongegeneerd wil klagen over de zwangerschap. Of je nu net zwanger bent, of al bijna bent uitgerekend: iedereen is welkom om even lekker een potje te zeuren 


Suuus schreef op 05-07-2023 om 17:11:

Pff ik ben inmiddels 40+4 en er zo klaar mee. Wat is het toch klote als de uitgerekende datum stilletjes voorbij komt en er niks gebeurd. 

I feel for you!! Hopelijk is je baby er snel klaar voor

Ik klaag mee... Man is ziek, ik heb een piek op het werk en ik voel me niet fit (symptomen). Maar tegelijkertijd moet ik dus overal voor zorgen op het moment. Gisteren even een breakdown gehad. Buik deed pijn, ik was moé, zoontje moest nog eten, pffff...  Vandaag gaat het gelukkig wat beter, maar het is heel confronterend om te merken dat ik echt mijn rust moet pakken (en dat doorzetten geen optie is).

Suuus

Suuus

06-07-2023 om 13:23 Topicstarter

oh bah Lieveheersbeest, dan komt ook alles tegelijk. Vervelend om alle ballen in de lucht te moeten houden als je je zelf ook nog eens rot voelt. Ik weet niet of dat voor jullie haalbaar is, maar omdat ik mij vooral s avonds veel misselijk/ziek heb gevoeld hebben wij er voor gezorgd dat ik direct als mijn dochters sliepen, ik ook naar bed kon/niks meer hoefde te doen. Dus man deed kids na het avondeten (spelen, bad, boekje lezen en naar bed brengen) en ik ruimde beneden de boel op. Dat zorgde iig voor een lege avond en een relatief goede nachtrust. Sterkte in ieder geval. 

Mijn man ving een heleboel werk op waardoor ik lekker de ruimte kon nemen om te rusten, maar dat gaat de komende dagen écht even niet  Gelukkig is het bijna weekend! Komt goed.

Ik vlieg even binnen om jullie sterkte te wensen en een te geven. Hopelijk wordt het snel beter op alle vlakken! 

Enne Suuus, al nieuws? Ik hoop het zo voor je!!

Hier sinds vanochtend last van pijnlijke tepel én lekkende borst. Nu al  (26 weken)
Ik voel me verder gewoon niet lekker in mijn vel. Ik vind er gewoon niks aan, dat zwanger zijn. 

Regendrup. schreef op 09-07-2023 om 20:16:

Hier sinds vanochtend last van pijnlijke tepel én lekkende borst. Nu al (26 weken)
Ik voel me verder gewoon niet lekker in mijn vel. Ik vind er gewoon niks aan, dat zwanger zijn.

Dat zwanger zijn is ook gewoon niet leuk. Ik voel me nu twee weken postpartum zoveel beter dan gedurende vrijwel de hele zwangerschap.

Hoe gaat het nu met je man? Heeft die al wat meer ruimte om jou te ondersteunen? Of lukt het anders om wat meer hulp uit jullie omgeving te krijgen? 

Suuus

Suuus

09-07-2023 om 20:34 Topicstarter

Regendrup I feel you, ik ben ook niet goed in zwanger zijn. En dan loop ik ook nog eens door tot in den eeuwigheid. Vandaag 41+1 en nog niks. Zo flauw. morgen naar de VK en dan hoop ik dat ze een strippoging kunnen doen. 

Jillz fijn om te horen dat het snel weer beter gaat, daar hou ik me echt aan vast.

Suuus schreef op 09-07-2023 om 20:34:

Regendrup I feel you, ik ben ook niet goed in zwanger zijn. En dan loop ik ook nog eens door tot in den eeuwigheid. Vandaag 41+1 en nog niks. Zo flauw. morgen naar de VK en dan hoop ik dat ze een strippoging kunnen doen.

Jillz fijn om te horen dat het snel weer beter gaat, daar hou ik me echt aan vast.

Ach regendrup wat rot dat je nog steeds niet bevallen bent. Wij waren gelijk uitgerekend. Ik denk dat ik echt letterlijk ingestort zou zijn als ik voorbij de 40 weken had gemoeten.. Hebben ze al eerder een strip poging gedaan?

Suuus

Suuus

09-07-2023 om 21:19 Topicstarter

Nee, ik wilde het eerder niet. Maar ik vind het nu wel mooi geweest. Dus hooooopelijk heb ik al enige ontsluiting en lukt het morgen..

Regendrup. schreef op 09-07-2023 om 20:16:

Hier sinds vanochtend last van pijnlijke tepel én lekkende borst. Nu al (26 weken)
Ik voel me verder gewoon niet lekker in mijn vel. Ik vind er gewoon niks aan, dat zwanger zijn.

Knuf. Gelukkig ben je al over de helft, nog even volhouden.

Suuus schreef op 09-07-2023 om 21:19:

Nee, ik wilde het eerder niet. Maar ik vind het nu wel mooi geweest. Dus hooooopelijk heb ik al enige ontsluiting en lukt het morgen..

Ik duim voor je!

Jillz schreef op 09-07-2023 om 20:20:

[..]

Dat zwanger zijn is ook gewoon niet leuk. Ik voel me nu twee weken postpartum zoveel beter dan gedurende vrijwel de hele zwangerschap.

Hoe gaat het nu met je man? Heeft die al wat meer ruimte om jou te ondersteunen? Of lukt het anders om wat meer hulp uit jullie omgeving te krijgen?

Ja snap ik (gefeliciteerd trouwens nog, mijn brein weet ff niet meer zeker of ik dat al gedaan had, sorry!!). Ik hoop dat alles goed is gegaan en dat je je goed voelt nu!

Zwanger zijn vind ik inderdaad echt gewoon niks aan. Gelukkig deelt mijn beste vriendin deze mening en kan ik naar hartelust klagen bij haar zonder raar aangekeken te worden.

Thuis is het oke, beter dan eerst. Nog steeds wel schommelend maar het is iets beter te dragen. Het zou helpen als dochter nu ook weer eens ging (door)slapen, maar ach, nog een weekje doorbijten en dan hebben we even vakantie!

Daarna nog 4 weken tot mijn verlof, maar ik denk niet dat ik het dan nog 40 uur ga volhouden. 

En Suus, wat is de status?

Regendrup heb je ruimte op je werk om de laatste weken net wat minder te werken? En maak je al gebruik van je recht op 1/8 meer pauze?

Lieveheersbeest schreef op 11-07-2023 om 12:51:

En Suus, wat is de status?

Regendrup heb je ruimte op je werk om de laatste weken net wat minder te werken? En maak je al gebruik van je recht op 1/8 meer pauze?

Nee 😂 dat ben ik zelf schuld.. maar ik dwing mezelf wel om af en toe even te gaan liggen. Goed dat je het nog eens benoemt.. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.