Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Zwangerschap Klaagtopic

Voor iedereen die even ongegeneerd wil klagen over de zwangerschap. Of je nu net zwanger bent, of al bijna bent uitgerekend: iedereen is welkom om even lekker een potje te zeuren 


Suuus

Suuus

11-07-2023 om 13:29 Topicstarter

hi, gister gestript maar weinig beweging. Ik moet zo voor het eerst naar het ziekenhuis voor een uitgebreide controle voor de baby. Dat doen ze hier blijkbaar vanaf 41+3. En dan moet ik om de dag komen. Op zich wel goed dat we goed in de gaten worden gehouden. Ik wil nog steeds gewoon thuis bevallen en tot nu toe kan dat ook nog. Ben benieuwd naar vanmiddag. 

Suuus schreef op 11-07-2023 om 13:29:

hi, gister gestript maar weinig beweging. Ik moet zo voor het eerst naar het ziekenhuis voor een uitgebreide controle voor de baby. Dat doen ze hier blijkbaar vanaf 41+3. En dan moet ik om de dag komen. Op zich wel goed dat we goed in de gaten worden gehouden. Ik wil nog steeds gewoon thuis bevallen en tot nu toe kan dat ook nog. Ben benieuwd naar vanmiddag.

Ach wat wordt jouw geduld getest zeg!!! Heel veel succes

Suuus

Suuus

11-07-2023 om 13:50 Topicstarter

ik heb er wel echt even flink de balen van. Ik ben tot op het einde van de zwangerschap misselijk geweest en heb me niet goed gevoeld. Ik heb al die tijd zo uitgekeken naar de bevalling want daarin had ik zoveel vertrouwen. En dit voelt dus echt een beetje alsof dat ook klote gaat worden en dat voelt zo oneerlijk. 

Suuus

Suuus

11-07-2023 om 13:51 Topicstarter

thanks Regendrup fijn dat ik hier even kan klagen 

Suuus schreef op 11-07-2023 om 13:50:

ik heb er wel echt even flink de balen van. Ik ben tot op het einde van de zwangerschap misselijk geweest en heb me niet goed gevoeld. Ik heb al die tijd zo uitgekeken naar de bevalling want daarin had ik zoveel vertrouwen. En dit voelt dus echt een beetje alsof dat ook klote gaat worden en dat voelt zo oneerlijk.

Wat die misselijkheid betreft: tot aan de ochtend van de keizersnede slikte ik (zware) medicatie om dat tegen te gaan. Meteen na de ks was het weg en kon ik alles weer eten waar mijn maag eerst te heftig op reageerde (melkproducten, rauwkost, ijs, ...). Heel raar, maar ook heel blij mee! Ik heb dit soort verhalen vaker gehoord, hopelijk pakt het voor jou ook zo uit. Ik duim in elk geval voor je dat je baby snel van zich laat horen!

Suuus schreef op 11-07-2023 om 13:51:

thanks Regendrup fijn dat ik hier even kan klagen

Natuurlijk! Doe ik ook heel graag haha  gewoon doen hoor!

Ach nee, wat een langdurig gedoe Suuus! Hopelijk duurt het nu echt niet lang meer. In elk geval fijn dat strippen kon - dan heb je in elk geval al een beetje ontsluiting toch?
Mocht je instagram hebben: op het account van vroedvrouwmargot staat best wat info over >41 weken in de "hoogtepunten" (zo heten die collecties van posts / stories volgens mij). Ik heb daar zelf best wat doorgelezen en nuttige dingen uitgehaald wat ik wel/niet zou willen of de mogelijkheden (maar uiteindelijk niet nodig gehad want met 41+0 bevallen).

Suuus

Suuus

11-07-2023 om 15:23 Topicstarter

goede tip Masatu, volgde haar al maar heb het zojuist nog eens doorgelezen.. sterkt me wel weer in de overtuiging om de natuur gewoon zn gang te laten gaan, maar oh wat duurt wachten lang 

Afrodite bedankt voor je woorden..die ervaring heb ik gelukkig ook gehad bij mijn vorige zwangerschappen. Ik kijk daarom ook erg uit naar de bevalling 

Suuus schreef op 11-07-2023 om 13:50:

ik heb er wel echt even flink de balen van. Ik ben tot op het einde van de zwangerschap misselijk geweest en heb me niet goed gevoeld. Ik heb al die tijd zo uitgekeken naar de bevalling want daarin had ik zoveel vertrouwen. En dit voelt dus echt een beetje alsof dat ook klote gaat worden en dat voelt zo oneerlijk.

Misschien helpt het om op te knippen in stukjes: het begin van de bevalling laat lang op zich wachten, dat is klote. Maar misschien wordt je bevalling zelf alsnog precies zoals je het wil

Vinden jullie dat gekonkel in jullie buik soms ook zo vervelend? Ik vind het soms zó raar en intens voelen dat ik me er echt helemaal niet fijn bij voel.  ben ik nou weer zo spastisch? 

Regendrup. schreef op 12-07-2023 om 21:15:

Vinden jullie dat gekonkel in jullie buik soms ook zo vervelend? Ik vind het soms zó raar en intens voelen dat ik me er echt helemaal niet fijn bij voel. ben ik nou weer zo spastisch?

Herkenbaar! Nouja, nu niet meer, maar ik vond het alleen maar raar. Dat blije gevoel dat sommige vrouwen zeggen te hebben, had ik helemaal niet. Ja, ik was blij om een teken van leven te hebben, maar ik vond het niet prettig om te voelen. M'n lijf werd voor mijn gevoel door een alien of parasiet overgenomen, ik vond het een beetje eng, creepy. Ik las ook dat vrouwen na de bevalling naar het schoppen terugverlangen, nou, dat kon ik me totaal niet voorstellen en dat gevoel heb ik nu, 6w na de geboorte, ook absoluut niet gehad. Oh en op een zeker ogenblik deed het ook serieus pijn, als zoon richting baarmoedermond trapte of met z'n hoofd in m'n ribben zat te beuken. Het is dat we hem ooit nog een broertje of zusje willen geven, maar wat mij betreft sla ik die 9 maanden gewoon over. Zwanger zijn is zegmaar niet echt mijn ding... 

de eerste zwangerschap vond ik het niet per de fijn (vaak ongemakkelijk of pijnlijk) en ik heb het ook niet gemist. Maar ik kijk er nu wel weer naar uit, omdat dat toch een soort van 1e contact is wat je met elkaar maakt. Nu ben ik gewoon zwanger en dik, maar is er nog weinig te merken van een kind 

afrodite05 schreef op 12-07-2023 om 21:42:

[..]

Herkenbaar! Nouja, nu niet meer, maar ik vond het alleen maar raar. Dat blije gevoel dat sommige vrouwen zeggen te hebben, had ik helemaal niet. Ja, ik was blij om een teken van leven te hebben, maar ik vond het niet prettig om te voelen. M'n lijf werd voor mijn gevoel door een alien of parasiet overgenomen, ik vond het een beetje eng, creepy. Ik las ook dat vrouwen na de bevalling naar het schoppen terugverlangen, nou, dat kon ik me totaal niet voorstellen en dat gevoel heb ik nu, 6w na de geboorte, ook absoluut niet gehad. Oh en op een zeker ogenblik deed het ook serieus pijn, als zoon richting baarmoedermond trapte of met z'n hoofd in m'n ribben zat te beuken. Het is dat we hem ooit nog een broertje of zusje willen geven, maar wat mij betreft sla ik die 9 maanden gewoon over. Zwanger zijn is zegmaar niet echt mijn ding...

Ja dit!! Gelukkig dat er meer vrouwen die dit zo ervaren. Ik weet nog bij de eerste dat ik soms echt zat te huilen van ongemak maar inderdaad ook echt pijn!

Voor mijn gevoel was dat wel een stuk later in de zwangerschap dan nu. Maar misschien heb ik dat wel een soort van verdrongen   ik ben in ieder geval blij dat dit de laatste keer voor mij is. Ik wil echt nooit meer zwanger zijn. 

Denk aan je Suuus! 

Suuus

Suuus

14-07-2023 om 07:12 Topicstarter

Regendrup. schreef op 13-07-2023 om 21:44:

Denk aan je Suuus!

Lief! Hij is na een mega turbo bevalling gister geboren. En hij is volmaakt 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.