Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Zwangerschapsbroek

Hoi allemaal!

Ik ben inmiddels 12 weken zwanger en eigenijk zitten al mijn broeken niet lekker meer tenzij ik het knoopje openlaat. Dus: op zoek naar een zwangerschapsbroek die ik het komende halfjaar kan dragen (of langer want mijn buik veert vast niet direct terug). Ik wilde eigenlijk in een fysieke winkel gaan passen & kopen, maar blijkbaar verkoopt hier (middelgrote stad) alleen de H&M zwangerschapskleding, en alle andere winkels verwezen naar hun website 😞 De broeken van de H&M vond ik allemaal vrij vormloos, lelijk of het was meer een legging dan een broek, en allemaal met dichtgestikte of ontbrekende broekzakken en dat vind ik onhandig. 

Kortom: ik moet nu online op zoek. Ik ben zelf vrij slank en draag normaal broeken maat 27/32 of 36. Ik zoek een (redelijk nette) zwarte (spijker)broek die zowel nu als later in de zwangerschap comfortabel zit (en niet afzakt?).

Hebben jullie misschien tips voor goede merken of websites? Of welke ik juist beter kan overslaan? Of in het algemeen tips voor waar ik op moet letten bij het kopen van zwangerschapsbroeken? 

Alvast bedankt!


Ik vond de kleding van Mamalicious erg fijn. Weet niet wat er momenteel in de collectie is, want is voor mij alweer 4 jaar geleden. 
Bestelde het via Zalando.

Yep, Mamalicious. Overigens hebben vrijwel alle zwangerschapsbroeken dichte (voor)zakken, want open zakken gaan op een gegeven moment echt raar openstaan. 

Ik heb een fijne van Esprit gekocht, wel via Zalando. Maar dat is een gewone blauwe spijkerbroek, geen zwarte. Hij heeft wel echte zakken, zowel voor als op de kont. En het fijne was dat Esprit ook met verschillende lengte- en breedtematen werkt. Ik heb ook een zwarte broek van de Only (ook via Zalando), maar ik geloof dat dat een uit de zomercollectie is. Hij is vrij dun. Ik heb hem nog niet echt aan gehad, alleen bij het passen, ik moet de broekspijpen nog een stuk innemen. Ik loop momenteel vooral in joggingbroek, hoef weinig de deur uit. Tzt wil ik een positiejoggingbroek gaan aanschaffen via de Lidl, maar voor nu red ik het prima met de "gewone" joggingbroeken.

Ik heb heel veel bij Vinted gekocht. Vind je voor een prikkie broeken in nog heel goede staat. Heb een zwarte spijkerbroek van love2wait, die zit wel heel fijn. Ik heb de eerste periode wel vooral broeken die ik al had met elastiek gedragen (geen spijkerbroek). Die waren wel hoog, maar door het elastiek was dat oke. Ik vond het lastig dat de knoop bij zwangerschapsbroeken zo ontzettend laag zit, als je nog niet echt een buik hebt staat dat snel een beetje gek. 

Paardenbloemetjes schreef op 26-11-2022 om 17:10:

Ik heb heel veel bij Vinted gekocht. Vind je voor een prikkie broeken in nog heel goede staat. Heb een zwarte spijkerbroek van love2wait, die zit wel heel fijn. Ik heb de eerste periode wel vooral broeken die ik al had met elastiek gedragen (geen spijkerbroek). Die waren wel hoog, maar door het elastiek was dat oke. Ik vond het lastig dat de knoop bij zwangerschapsbroeken zo ontzettend laag zit, als je nog niet echt een buik hebt staat dat snel een beetje gek.

Mee eens, ik vind dat ook erg vervelend. Ik heb een grotere maat dan TO en ben wat verder in de zwangerschap maar de zwangerschapsbroeken die ik heb vind ik niet fijn zitten door die lage knoop. Ik draag liever stretchbroeken, dat gaat voor nu nog wel.

Ik geloof dat mijn zwangerschapsbroeken van Noppies en Mamalicious waren. En verder veel rokjes en zwangerschaps-maillots (winterkinderen hier), dat vond ik het lekkerst zitten. Gewoon bestellen, en wat je niks vindt stuur je terug.

Verkoopt Prenatal bij je in de buurt ook geen zwangerschapskleding?

masatu

masatu

26-11-2022 om 19:35 Topicstarter

Bedankt voor de tips!
Hoe doen jullie dat op Vinted / marktplaats dan? Ik heb echt geen idee wat voor merk of model fijn zit nu, dus ben bang voor een miskoop. Eerst maar eens gewoon in een webshop wat bestellen & (deels) terugsturen. Ik zag nu wat mooie broeken van Esprit & Noppies die ook nog behoorlijk in de aanbieding zijn.

Prenatal is ook een goede tip maar zit helaas niet echt in de buurt.

Joggingbroek zitten inderdaad nog prima maar zijn niet zo geschikt om mee naar het werk te gaan. Stretchbroeken heb ik nu eigenlijk niet, dus die zou ik dan ook moeten kopen.

Wat dacht je van een ruim vallende spijkertuinbroek? Voorzien van heel veel zakken en tweedehands ongetwijfeld goed te verkrijgen tegen een redelijke prijs.

ik heb drie broeken via Vinted gekocht, voor nog geen tientje per stuk incl. Verzenden. Ik dacht, als er eentje tegenvalt, is het ook niet zo dramatisch. Weet redelijk wat voor broeken me normaal gesproken staan en heb bij twijfel voor de grotere maat gekozen. En gefilterd op merken die een beetje goede reputatie hebben. Ze passen alledrie 😊. Wel ook nog twee broeken nieuw gekocht trouwens (in de aanbieding).

Heeft de C&A nog positiekleding?

Ik had al mijn zwangerschapskleding van de Lidl, maar dat kwam met name omdat ik een grotere maat heb en dat echt nergens te krijgen was (of super duur, vond ik zonde voor zo'n korte periode). Erg tevreden mee! 

Ik zie bijvoorbeeld zoiets. Dat lijkt me ideaal in het tweede trimester, als je gewone broeken niet lekker meer zitten maar al die hoge banden nog te groot zijn. https://www.lidl.nl/p/bellybutton-dames-zwangerschapsjeans-slim-fit/p100346409

De C&A had wat broeken in de winkel hangen. Ik wist ook niet goed welke maat ik moest. Maar achteraf gezien, zou ik niet aanraden ze bij de C&A te kopen. Ze zitten net niet mooi en daar irriteer ik me nu aan, maar ga voor zo'n korte periode niet nog andere broeken kopen. Had ook drie broeken via Vinted besteld, maar die zaten allemaal te strak. Ben blijkbaar van maat xs naar m gegaan, terwijl ik qua kilo's maar weinig ben aangekomen. Ook met bh's vind ik het nu ingewikkeld qua maat!

masatu

masatu

27-11-2022 om 10:20 Topicstarter

Dank voor de tips! Ik heb nu 4 broeken in verschillende modellen gekocht van Esprit, waren mooi in de aanbieding door black friday. Ben benieuwd hoe het zit. In de reviews stond in elk geval dat ze ook bij het begin van de zwangerschap goed zaten. En ik vond het wel fijn dat er lengtematen bij stonden ipv alleen “s” of “36” oid.

Taartjes schreef op 27-11-2022 om 08:55:

De C&A had wat broeken in de winkel hangen. Ik wist ook niet goed welke maat ik moest. Maar achteraf gezien, zou ik niet aanraden ze bij de C&A te kopen. Ze zitten net niet mooi en daar irriteer ik me nu aan, maar ga voor zo'n korte periode niet nog andere broeken kopen. Had ook drie broeken via Vinted besteld, maar die zaten allemaal te strak. Ben blijkbaar van maat xs naar m gegaan, terwijl ik qua kilo's maar weinig ben aangekomen. Ook met bh's vind ik het nu ingewikkeld qua maat!

Bh's zijn inderdaad moeilijk ook omdat je borsten zo snel veranderen tijdens de zwangerschap. En je komt in maten die je niet voor mogelijk had gehouden van tevoren.

Hier eerst mijn gewone totdat het echt niet meer kon. Toen 1 van achterin de kast die ooit een miskoop geweest was. Daarna in goedkope bh's gelopen tot aan de bevalling. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.