Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Zwangerschapsclubje?

ik dacht, fijn ik ga weer op zwangerschapszwemmen maar dat wordt niet meer gegeven in het zwembad waar ik vroeger bij zat. Het zwembad om de hoek heeft wel vrij zwemmen (dat ga ik dan ook doen) maar niet specifiek voor zwangere vrouwen dus.

Gym ? Ik ga met een geplande sectio bevallen dus ik wil verder totaal niet geconfronteerd worden met bevallingspufjes etc. Yoga is niets voor mij.

Iemand een tip voor mij in de regio Haarlem ?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Dees 68

Dees 68

04-01-2009 om 21:53

Samen bevallen!

Wij hebben de Samen bevallen cursus gedaan bij onze tweede. Er wordt ook wel een beetje aandacht besteed aan het puffen, maar er komen ook heel veel andere zaken aan bod.

Je doet de cursus met zijn tweeen en ik vond iedere bijeenkomst echt weer even een rustmomentje om met de zwangerschap bezig te zijn.

Ik heb de cursus niet in de omgeving van Haarlem gevolgd, maar ik weet dat ze door het hele land gegeven worden dus vast ook wel in jouw omgeving.

En als je nog wat verder zou willen inzoomen op de baby is zwangerschapshaptonomie wellicht een optie. Daar ligt het zwaartepunt vooral bij contact maken met de baby heb ik begrepen.

Zwanger & fit

Hoi Manda,
ik heb bij de 3e Zwanger&Fit gedaan, bij Sportcentrum Groenendaal in Heemstede. Had ook geen zin in alle verhalen, pufoefeningen enz. Had er bij de 1e 2 bevallingen al uren puffen opzitten en verder wist ik het ook wel.

Ik vond dit prima. Een half uur sporten, toch nog best fanatiek, maar goed te doen en ook in eigen tempo. En dan een kwartier rustige oefeningen (ademhaling enz). Ik had ook veel baat bij de oefeningen. Altijd veel last van rug/bekken met zwangerschap (ischias) en dat was nu echt minder, omdat je toch gerichte oefeningen doet.

Succes, Els

Risama

Risama

05-01-2009 om 11:24

Haptonomie

Vind ik een echte aanrader. Zeker bij een tweede, of derde of whatever. Je maakt dan echt tijd vrij voor dit kindje en het is ook nog eens echt samen met je partner. De essentie is dat je contact leert maken met je ongeboren kind, het kindje leert jullie alvast kennen en jullie het kindje. Daarnaast kan je extra begeleid worden op bijv. rugklachten ed. Wij hebben naar volle tevredenheid bij nummer 3 en 4 haptonomische begeleiding gehad.

Risama

Manda Rijn

Manda Rijn

05-01-2009 om 12:28 Topicstarter

Samen bevallen

hebben we de 1e keer gedaan. Het was toen best leuk maar ik heb er die keer eigenlijk helemaal niets aan gehad, ja er met het groepje en elkaar naar toe leven, elke week er met elkaar over hebben.

Nee zoiets zoek ik niet voor deze keer, maar bedankt voor de tip !

Manda Rijn

Manda Rijn

05-01-2009 om 12:29 Topicstarter

Aha

zwanger en fit in Heemstede, ik ga eens googlen. Dat lijkt mij wel wat, geen geneuzel over vagina's en pufoefeningen maar gewoon sporten met wat andere zwangere.

Manda Rijn

Manda Rijn

05-01-2009 om 12:33 Topicstarter

Haptonomie

niet handig want dan moet ik elke week een oppas regelen, vind het ook niet echt wat voor ons samen. Ik had dit denk ik eigenlijk bij de 1e moeten doen.

Manda Rijn

Manda Rijn

06-01-2009 om 18:11 Topicstarter

Zwangerschapspilates

hebben ze ook in Heemstede, klinkt precies wat ik nodig heb. Elke week een uur trainen en ontspanningsoefeningen, strippenkaart kost E 115 waarvan je dan 10 lessen kan doen. Wel duur maar ja daarna ben ik ook wel klaar, ik zie mezelf het niet elke week doen als ik straks ook weer ga zwemmen.

Leuk leuk, wel opvallend dat er in Haarlem zelf niets meer is.

Ziektekosten

Hoi Manda,
misschien nog een idee om even je ziektekosten verzekering te checken. Bij mij was het toen zo, dat ik als ik het via het Servicepaspoort aanvroeg, dat het dan vergoed werd (sorry voor rommelige NLs).

Dat gold dan voor de zwanger&fit, maar misschien ook voor de pilates.

Zwangerschapspilates hadden ze trouwens vorig jaar nog niet, dat had ik ook wel leuk gevonden denk ik.

Manda Rijn

Manda Rijn

07-01-2009 om 20:50 Topicstarter

Wiggie

dank ! Ik heb het even nagekeken, je krijgt korting met dat servicepaspoort maar dat is vanaf 2009 voor een 3 maanden onbeperkt sporten abonnement en dan betaal je nog E 175 euro.

Ik denk dat ik dat pilates ga doen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.