Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
S@s

S@s

08-02-2009 om 21:27

Eerste hapjes en uitslag?

Ik heb een vraagje over (huid)reacties door bijvoeding:
Mijn kleine mannetje krijgt sinds hij 6 maanden is zijn eerste hapjes. Ik heb gewacht tot 6 mnd omdat hij eerder al eens hevig reageerde op normale Nutrilon (ik geef hypo-allergeen) met krampen en eczeemachtige uitslag. Het cb adviseerde mij om dus te wachten tot 6 mnd en goed te letten op reacties. Maar die reacties vind ik nu een beetje verwarrend.
Ik ben begonnen met peer van Olvarit. Dat ging goed. Toen banaan van Olvarit en de dag erna verse banaan. Die avond had hij een heel rood huidje rondom zijn mond die ook een beetje schilferig was. Ik ben meteen gestopt en heb na een week rust de draad weer voorzichtig opgepakt met een paar dagen gekookte wortel. Nu weer rustig aan gekookte gepeer.
Maar ik vind het allemaal zo onduidelijk! Zijn rode schilferige huidje kwam ook ineens terug in de "rustweek", toen hij dus even helemaal geen bijvoeding kreeg. Vandaag heeft hij weer zo'n rood mondje. Gekookte peer lijkt me toch niet zo'n trigger. Kan het ook gewoon door het koude weer komen dat z'n huidje er zo uit ziet? Of door iets anders? Ik wil wel weer een week stoppen met bijvoeden, maar zo schiet het natuurlijk niet op. Hij smult er enorm van en zit verder helemaal prima in zijn vel. Het is alleen het huidje.
Wanneer een kind niet tegen een bepaald voedingsmiddel kan, hoe uit zich dat normaal dan? Zijn deze verschijnselen typisch voor voedselallergie, of zie je vaak iets heel anders?
Ik wil niet doorgaan met hapjes geven als het slecht voor hem is, maar het zou ook zonde zijn als ik ermee stop, terwijl er dus niks aan de hand is!
Hè, wat een verward verhaal. Hopelijk kunnen jullie er nog een touw aan vast knopen... Wie heeft hier ervaring mee en kan mij wat wijzer maken?
Saskia

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.