Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
vlinder72

vlinder72

20-02-2010 om 10:54

Tips om kleine sloper ergens weg te houden

Onze zoon is nu 9 maanden. Het is een snel kereltje en erg ondernemend. Hij kruipt als de beste. Wandelt achter een loopwagentje. Erg leuk allemaal maar hij doet ook wat minder leuke dingen. Zo ramt hij met zijn handjes op de televisie. Plasma scherm dus scherm vindt dat niet zo leuk. Hij schept de aarde uit de plantenbakken. Verkreukelt alle AH voetbalplaatjes van zijn oudere broers en zus (dat vind ik dan wel weer een grappige actie ). Als wij nee zeggen dan draait hij zich even om en gaat daarna natuurlijk weer verder. Als wij hem er weghalen dan kruipt hij direct weer terug. Als wij hem afleiden met ander speelgoed dan werkt dat maar even. Hij is zelfs zo handig dat als wij hem een paar keer bij de plant weghalen, hij op een gegeven moment via een andere weg (achter de bank langs) toch weer naar de plant kruipt. Wij kunnen hem moeilijk de hele dag in de box zetten. Alles weghalen is ook geen optie bovendien moet hij toch leren om van dingen af te blijven. Dus wie of wie heeft een goede tip? Wij hebben echt geen idee meer. Onze andere kinderen waren niet zo volhardend.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hahaha

Volgens mij is de enige optie of weghalen of een hele lange adem hebben en veel geduld en natuurlijk al de techieken die je al toepast ))
Succes...... en bedenk, alles is een fase
Zal hier over een paar maanden ook wel weer beginnen.... pffff, zo vermoeiend!!

Rafelkap

Rafelkap

20-02-2010 om 17:39

Plasma schermen

met kleine kinderen vraagt om problemen. Vroeg of laat dondert ie om. Zet dat ding achter slot en grendel (afsluitbare tvkast) of koop op marktplaats voor 25 euro een grote nog zware tv en zet je plasma voor een paar jaar op zolder.
Wij hadden er ook zo 1. Nadat onze oudste mij een bosje geplukte orchideeën aanbood toen ik me 5 seconden had omgedraaid, deden wij ook alle planten de deur uit. Daarna kochten we een tv kastje voor de dvd recorder etc., gelukkig is onze tv loeizwaar. Ook deden we een hekje voor de keuken.
Een paar dingen zou ik zo laten, om hem toch een beetje op te voeden dat iets niet mag, maar verder: gewoon weghalen! Tenzij je elke x aantal maanden een nieuwe tv wil kopen Mijn oudste is nu 5, nog steeds ondernemend maar kan nu erg goed luisteren, hij is een stuk rustiger.

Morgana Fata

Morgana Fata

20-02-2010 om 22:04

Weghalen

Ik zeg: alles weghalen! Echt waar, bij sommige kinderen werkt het, om ze consequent bij de spullen weg te houden, dat zal best. Maar bij de mijne niet, echt niet. Bij nummer 1 was ik nog redelijk actief, maar het hielp geen zier. De woonkamer werd leger en leger kan ik je vertellen. Bij de tweede ging het redelijk, bovendien was de kamer nog redelijk leeg . Nu bij de derde heb ik weer een lege woonkamer. Het is mij de moeite niet waard. Als de kinderen voetbalplaatjes laten slingeren weten ze dat 'de baby' ze opeet, of verkreukelt. De salontafel is leeg, en die sleep ik voor de tv, zodat hij niet meer bij de tv en overige apparatuur kan komen. Voor de boekenkast staan een laag stoeltje, zodat hij daar ook niet meer bij kan, enz enz. Over een jaar is het een heel ander verhaal, maar als ze zo jong zijn snappen ze er gewoon niks van. Leuk spelletje, als ik dit pak komt mama meteen, o kijk, nu weer, en nu weer en....

Biene M.

Biene M.

21-02-2010 om 09:30

Nog even doorbijten

Mijn jongste is ook een ongezeglijke sloper. We hebben hem nooit alleen in de huiskamer gelaten, altijd in het oog gehouden. Steeds nee zeggen en na drie waarschuwingen in de box gezet. Inmiddels is hij bijna 2(!) en nu gaat het beter. Al laat ik hem nog steeds niet alleen, als ik even de kamer uit moet gaat hij in de box. En hij gaat ook nog steeds in de box als hij één van de vele dingen doet die hij niet mag. Ondertussen hebben we het interieur ook enigszins aangepast, maar we kunnen onmogelijk de open haard weghalen of de tv hoog zetten, dus er blijven altijd dingen over die niet mogen.

Succes, ik hoop dat die van jou wat vroeger gezeglijk wordt dan mijn dondersteentje.

vlinder72

vlinder72

21-02-2010 om 11:24

Ha, ha

Tja, ik wist ook wel dat er weinig aan te doen was. Maar altijd fijn om te lezen dat ik niet enige ben met een overactieve sloper in huis. Vanmorgen heb ik al een keer of 10 gezegd dat iets niet mocht. Gelukkig ligt hij nu in bed om te slapen. Kan ik de aarde weer opvegen. Wij gaan niets verder weghalen. Alle gevaarlijke dingen zoals playmobil, lego, gogo's, knikkers e.d. zijn al naar boven verhuisd en verder zal hij toch moeten leren om van dingen af te blijven. Gelukkig is een plant uitgraven onschuldig. Er ligt alleen steeds aarde op de grond. Wat zal hij straks genieten van de zandbak in de tuin. De t.v. is iets minder maar stuk nee zeggen en hem weghalen zal toch een keer moeten gaan werken. Gelukkig ben ik niet alleen en lopen er nog 3 kinderen en een vader rond die op hem kunnen letten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.