Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
xx

xx

12-02-2011 om 23:18

1 zere borst bij voeding

Mijn zoontje van 9 maanden drinkt (nog) 3x bij mij. Maar nu doet het aan één kant echt tenenkrommend zeer bij het voeden. Zou het door de tandjes kunnen komen? Aan de andere kant heb ik namelijk veel minder last. Spruw... dat zal toch haast niet? Mijn zoontje heeft ondertussen 4 tanden, 2 boven en 2 onder. Iemand tips om het op te lossen, want het is echt pijnlijk.

gr.
Sannie

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

13-02-2011 om 08:36

Waar?

Waar is de pijn? In de tepel? In de borst zelf?

xx

xx

13-02-2011 om 19:14

Tepel

mijn tepelhof is ook gevoelig, heb er vanochtend wat zalf ( bepanthen) opgedaan, dat heeft wel iets geholpen, vanmiddag was het ietsje beter...Maar wat kan het nou zijn??

dc

dc

13-02-2011 om 20:31

Misgehapt?

Misschien een keertje misgehapt/niet goed aangelegd? Even goed opletten bij het aanleggen en kijken of het beter gaat. Als het erger wordt of niet verbeterd even laten nakijken.

Tanden horen geen probleem te zijn (tenzij er gebeten is). Ik heb bij beide met tanden nog lang doorgevoed.

xx

xx

13-02-2011 om 21:40

Is een mogelijkheid

ik geef vaak 's nachts in het donker de voeding en dan is het misschien moeilijk voor mijn manneke om goed te happen???

Ik zal er weer wat meer op letten.

Dank voor de reactie.
Hopelijk gaat het snel over, want het is echt pijnlijk.

Kan spruw zijn

Spruw is niet altijd zichtbaar. Bij mijn zoon had ik ook spruw, en ik zat tegen het plafond bij het aanleggen. Je zag bij hem niks (geen witte plekjes in de mond) en bij mij ook nauwelijks - de tepelhof was iets meer roze en iets glanzend. Uiteindelijk de lactatiekundige gebeld - ik bleek ook niet helemaal goed aan te leggen, maar toen de spruw behandeld was, ging 't weer prima. Uiteindelijk nog zes maanden gevoed.

Marleen

Marleen

14-02-2011 om 21:16

Spruw

Hoi, het zou spruw kunnen zijn. Ik ben helaas zeer ervaren op dit gebied! Bij mij was helemaal niks te zien, het zat alleen in de borst. En dat is lastig want de meeste behandelingen zijn gericht op de buitenkant. Bij dochter zag ik alleen een witte tong, en pas na een hele tijd 2 kleine witte puntjes. Zij had er niet echt last van, al viel het me wel op dat ze erg aan het voelen was met haar tong. Maar bij mij deed het enorm pijn. Ik heb heel veel medicatie gehad zowel voor haar als voor mij. Hielp helaas niks. Uiteindelijk twee wondermiddelen (echt waar) in de reformzaak gevonden. Voor haar pau d'arcothee, laten trekken en op een doekje doen, mond mee schoon maken en binnen een week was het weg. En ik heb orthisept met caprylzuur gebruikt, dat was het enige dat hielp. Hiervoor heb ik er maanden mee zitten klooien! Ik hoop voor je dat je geen spruw hebt natuurlijk, maar het lijkt me ook wel gek dat je na al die tijd ineens verkeerd aan zou leggen. En spruw kun je ook later krijgen, ik heb het net nog een keer gehad met 5 maanden (maar nu was het snel weg dankzij bovendtaande methodes). Succes! O ja, de huisarts vond het maar raar, spruw hoor je toch te zien? Nee dus, niet altijd. Groetjes, MArleen

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.