Weet jij wat je baby nodig heeft? Minder stress met dé ouderschapscursus
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

11 maanden sprong.

Wij hebben een 11 maanden oud zoontje en hij blijft maar krijsen om alles niks is genoeg niks is goed wil niet eten wil niet slapen... Alleen maar krijsen krijsen krijsen en hard ook tot zijn hoofdje rood aanloopt. Laten huilen werkt niet aandacht geven en knuffelen rondlopen etc werkt niet blijft schreeuwen.... Ik ben als papa echt echt radeloos op het moment en Ik raak er gestresst van. Mama ook die kan niks anders dan hoofdpijn krijgen van hem... Iemand advies ? 

Zijn medische zaken uitgesloten?

Dit klinkt voor mij te extreem om aan een sprong te wijten. Hebben jullie al overlegd met het CB of de huisarts?

Eerst eens langs de dokter om medische oorzaken uit te sluiten.

Daarnaast kan het helpen een vast dagritme op te bouwen. Hoe meer vaste rituelen en momenten op de dag hoe minder ruimte voor driftbuien omdat dingen anders zijn dan verwacht. Denk ook aan vaste momenten voor tv kijken, tussendoortjes etc. Zo wordt de dag voorspelbaar. Klok kijken snappen ze niet maar de volgorde hebben ze snel door.

Jillz schreef op 28-01-2024 om 08:12:

Eerst eens langs de dokter om medische oorzaken uit te sluiten.

Daarnaast kan het helpen een vast dagritme op te bouwen. Hoe meer vaste rituelen en momenten op de dag hoe minder ruimte voor driftbuien omdat dingen anders zijn dan verwacht. Denk ook aan vaste momenten voor tv kijken, tussendoortjes etc. Zo wordt de dag voorspelbaar. Klok kijken snappen ze niet maar de volgorde hebben ze snel door.

Ik zoi deze twee dingen doen en 1 ding toevoegen. Laat je kind een paar keer per dag zelf een keuze maken uit 2 dingen. Bijvoorbeeld welke lepel of welk bakje. 

Hoe lang is dit al gaande?

Oorpijn? Tandjes? 

Bij mijn kind bleek het niet te verklaren huilen een oorontsteking. 

Labyrinth schreef op 28-01-2024 om 10:30:

Bij mijn kind bleek het niet te verklaren huilen een oorontsteking.

Ja dit, hier namelijk ook toen een (dubbele) oorontsteking dus zou even afspraak bij de huisarts maken om hem even te laten checken.

advies: maak een afspraak bij de huisarts morgen. 

Daar doe je je verhaal en laat je je zoontje lichamelijk nakijken, wat er aan de hand is.

Bijvoorbeeld oorontsteking of iets dergelijks. Baby's kunnen niet praten en geven aan dat er iets niet goed is. Neem dit gedrag serieus en ga naar de huisarts

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.