Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

15 weken, 's middags lang wakker

Mijn dochter van 15 weken wil (al heel lang) 's middags maar heel weinig slapen. Ze krijgt rond 12.30 uur (borst)voeding dan spelen we met haar en ligt ze in de box. Na ongeveer 1,5 รก 2 uur op te zijn geweest gaat ze naar bed. Meestal rond 14.00 uur. Vaak slaapt ze dan nog een uurtje, maar rond 15.00 uur is ze wakker en dan slaapt ze vaak niet meer tot 19.45. Soms als we met haar gaan wandelen o.i.d. wil ze nog wel even slapen maar dat is vaak maar 15 tot 30 minuten. Ze is de lange tijd dat ze wakker is niet erg huilerig, maar ze lijkt wel moe. Maar als we haar naar bed doen huilt ze heftig en lukt het haar niet om in slaap te vallen (wat de andere momenten op de dag wel lukt.)
Rond 16.00 uur krijgt ze drinken en rond 19.00 uur. Na de voeding van 19.00 uur gaat ze naar bed en slaapt ze snel. Over een hele dag genomen slaapt ze ongeveer 15 uur.
Is dit herkenbaar, zijn jullie kinderen ook wel zo'n lange tijd wakker?
Is 15 uur slaap voor een baby van 15 weken voldoende? (ze is meestal vrolijk en huilt niet veel.)

Elise

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hier ook

hier een beeb van 3 maand en 2 weken en die is vanaf zijn fles van 14.30 klaar wakker tot 19.30! Hij is dan wel op bepaalde momenten hangerig (het bekende huilmoment van 17.00)
Verder slaapt hij dan wel door (nu gelukkig wel weer, nu de 3e tand er door is) van 19.30 tot 6.30 en dan is hij 's ochtends eigenlijk ook weer de hele ochtend wakker (slaapt dan maar een uurtje) Dus die van ons slaapt ook ongeveer 15 uur. Soms geef ik hem nog wel eens een klein flesje tegen 17.00 omdat ik ook aan hem merk dat hij dan erg hongerig is.
Tja verders niks aan te doen en is toch niet erg als ze maar lekker vrolijk zijn?

Persepolis

Persepolis

04-05-2009 om 09:29

Ook eind vd middag

mijn zoontje is 10 weken en heeft vooral tussen 5-8 uur savonds last van niet willen slapen. Inderdaad de bekende huiluur tijd. Maar hij is dan niet vrolijk en huilt dan van vermoeidheid, maar slapen in bed ho maar! Bij ons helpt de draagdoek heel goed, moet ik wel rondwandelen hele tijd dan valt hij daarin uiteindeliojk in slaap tot de volgende voeding en heel gek is daarna ook helemaal opgeklaard en vrolijk!
Als je baby gewoon goed wakker is is er niets aan de hand lijkt me.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.