Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Roosje77

Roosje77

13-07-2012 om 20:39

2 vragen (bad en was)

Hoi,

Mijn kraamzorg was van mening dat mijn baby dageijks of anders in elk geval om de dag in bad moest. Is dat echt nodig om kan ik ook gewoon 2 dagen wassen en dan in bad?

Verder heb ik nu natuurlijk veel was, hydrofiel luiers, spuugdoekjes enzo die eigenlijk niet echt vies zijn. Kan ik dat gewoon meedraaien met andere witte was op 40 graden, of moet dat spul persé op 60 graden?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mea Proefrok

Mea Proefrok

13-07-2012 om 20:45

Ik ben makkelijk

Hai Roosje, allereerst gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst . Ik doe pasgeborenen hooguit tweemaal per week in bad. Al was het maar omdat je een half uur bezig bent met voorbereiding en dan is je kind nog droog. Wassen met een vochtig washandje telt ook, hoor. En ik heb zelfs wel eens een baby met een billendoekje staan poetsen. Ssst.
En wat die was betreft, ik zou alles gewoon lekker op 40 graden doen behalve als er poep aan zit.

Zelfde als mea

Gefeliciteerd met de verse baby!
Mijn kraamhulp zei juist dat veel wasssen helemaal niet goed is voor de huid. Wj deden ongeveer twee keer in bad en s morgens met een sopje. En als we s morgens haast hebben ruikt een billendoekje inderdaad ook fris.

Ik doe veel was zelfs op 30 graden. Behalve als er poep inzit of zure melk gaat er ook beter uit op een hogere temperatuur.

Veel succes en plezier!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

liora

liora

14-07-2012 om 00:04

Eens

Hoi,

Ik sluit me aan bij de vorige schrijfsters. Verder had ik ook Zwitsal wegwerpwashandjes. Vond ik fijn om mijn baby mee op te frissen en ruikt veel lekkerder dan een billendoekje.

Liora

dc

dc

14-07-2012 om 01:24

Om de paar dagen

Elke dag is helemaal niet goed voor de huid. Ik deed meestal om de 2/3 dagen. Wassen tussendoor heb ik ook nooit gedaan, behalve de billen natuurlijk bij luiers verschonen.

Al het wasgoed, behalve wat onder de poep zat, doe ik gewoon met de normale was mee. Af en toe doe ik een hete was met echt vieze dingen. Is ook goed voor de wasmachine.

Leuk zulke praktische vragen. Heb je er nog meer?

Ziet eruit of je beginnende moeder bent, dus 1 tip wil ik je extra meegeven. 's nachts zo min mogelijk luiers verschonen. Enkel poepluiers. Ik weet nog dat ik bij de eerste midden in de nacht na elke voeding heel dom luiers ging verschonen, de baby helemaal wakker maakte, en het tijden duurde voor die weer verder sliep (en ik dus ook). Bij nummer 2 en 3 deed ik in het donker voeden (in bed) en sliepen we gelijk weer verder. Het was zoooo veel relaxter en ik was stukken minder moe.

Maar misschien ben je wel een stuk slimmer dan ik was, en heb je hier helemaal niets aan

silvester

silvester

15-07-2012 om 15:57

Baby die veel spuugt

O ja, een baby die veelspuugt heeft nog wel eens een extra wasbeurt onder zijn of haar oksels en in de halsplooien nodig. Daar kwamen wij ook een paar keer te laat achter ( oeps) De weglopende melk loopt via de hals zo de oksels in, als ze liggen vooral, en dat is niet fris....

Roosje77

Roosje77

16-07-2012 om 19:12

Ehh

Kan me voorstellen dat het eruit ziet alsog het mijn eerste is, maar het is al mijn derde! De middelste is echter al 6 jaar geleden en ik ben nu eenmaal zo beinvloedbaar en onzeker met baby's dat ik er niet goed van wordt. Ik geniet wel van haar, maar ik hoop toch dat de eerste paar weken snel zullen gaan. Ik ben beter met wat oudere kinderen...

dc

dc

16-07-2012 om 20:28

Lol!

Kan het me voorstellen. Tussen mijn 2e en 3e zit 3 jaar, en nog was ik dingen vergeten

Dendy Pearson

Dendy Pearson

17-07-2012 om 19:21

Douche

Hier gingen de kinderen 2x per week onder de douche. Billen en andere vieze plekken even soppen op de commode en daarna gaf ik de baby aan papa die onder de douche stond. Was gezellig en wel zo makkelijk.
De was ging en gaat hier gewoon mee met de rest. Ben hier niet zo moeilijk in. Onze kraamhulp streek alles ivm de bacterien. Daar ben ik helemaal nooit aan begonnen.

Dendy

Dendy Pearson

Dendy Pearson

17-07-2012 om 19:22

Melkresten

Die melkresten in de plooien heb ik ook wel eens gehad. Tjonge, wat kan zo'n baby dan stinken.

Dendy

Plooitjes

Die gaan dan naar appenzeller ruiken, stinkkaas dus

vaasje

vaasje

25-08-2012 om 21:48

Zinkzalf

Voorkomt dat de huid gaat smetten. Betekend niet dat je niet hoeft te poetsen

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.