Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

4 x 200

Vraagje: mijn meisje is nu bijna 14 weken en krijgt 4x200 ml melk per dag. Nu is het echter zo dat we dan rond 19.00 's avonds klaar zijn met voeden en dat is wel erg vroeg. De tijd naar de ochtend toe is dan wel heel erg lang. Heeft iemand een tip? Hoe lossen jullie dit op? Of hebben jullie dat probleem helemaal niet....?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

4x?

Ze mag toch 5x? Ze mag een liter per dag dus 5x 200 is dan mooi.

Ik weet niet hoeveel dochter drinkt, krijgt nog bv, per dag wisselt het somds 5x soms 6 of 7. Wel altijd tussen 07.30 en 20.00 uur dan de hele nacht slapen.

Marie

Marie

29-08-2011 om 16:53

Prima toch?

Hallo
Onze meid ging destijds met 3 maanden (13 weken ofzo) over van 5 x 200 naar 4 x 230 cc (210+poeder). Schema: 7.00 11.00 15.00 en 19.00 uur. Ze was namelijk "met geen kanon" meer wakker te krijgen om 23.00 uur.
Volgens de CB-verpleegkundige was dat prima. Hadden wij de avond ook weer voor onszelf. Ze was immers zwaar genoeg: = 6 kilo.
Vanaf 4 maanden kreeg ze nog twee schepjes rijstebloem in de laatste fles.
Dus ik zou zeggen: laat het lekker zo.
Succes

Regien

Regien

29-08-2011 om 19:18 Topicstarter

Slapen

Dat was bij ons ook de reden om over te stappen naar 4x: ze is niet wakker te krijgen om 22.00-23.00. Overigens krijgt mijn dochter 6 schepjes poeder en dat komt uiteindelijk neer op 200 ml en niet 230. Krijgt ze dan niet te weinig? Ze komt wel goed aan!

Regien

Regien

29-08-2011 om 19:18 Topicstarter

Gewicht

Ze weegt nu 6400 gram met haar bijna 14 weken.

100%mama

100%mama

30-08-2011 om 08:49

Hier

krijgt miniman nu (8 weken) 150cc en da's volgens de aanbevolen hoeveelheid 30cc te weinig. Ook nog eens om de 4 uur en dus komen wij vaak ook vroeg uit. Wij geven, mocht hij wakker worden dan iets "om te snoepen" dus 90cc bijvoorbeeld. Hier drinkt hij ook al slapend dus dat wakker maken probleem hebben wij hier niet. Het blijven aanbevolen hoeveelheden, maar elk kind is anders en heeft andere behoefte, als jij ziet dat ze het goed doet...dan doet ze het goed!

Regien

Regien

31-08-2011 om 16:38 Topicstarter

Bij consultatiebureau geweest

Die geven als advies om alvast maar te beginnen met het groentenhapje?!?!? Mijn meisje is 3,5 maand en dat vind ik dus echt te vroeg. Het verbaasd me steeds weer welke adviezen je krijgt van het cb hoor.
Maar goed, het probleem blijft bestaan. We geven haar nu 4 of 5 flesjes en dat hangt af van het tijdstip waarop ze begint met drinken in de ochtend en het tijdstip waarop ze gaat slapen in de avond. Ik ga er voor nu maar even van uit dat het van voorbijgaande aard is omdat ik over een week of 2 wel met het groenten/fruithapje begin.
Bedankt voor het meedenken!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.