Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

9 maanden oud en opeens zeer slecht slapen!

Mijn zoontje van ruim 9 maandan is 3 weken terug ziek geweest, koorts en niet lekker.
Sindsdien(daarvoor sliep hij elke nacht van 18.00-06.00) slaapt hij snachts maar ook overdag erg slecht,.. Wordt snachts wel om het uur wakker, helemaal hysterisch,.. En pas te troosten op de arm. Dit dus wel zo'n 5 à 6 x per nacht,... Ook overdag slaapt hij maar 2 x een uurtje.
Iemand tips of suggesties?

Groetjes een radeloze moeder

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Volhouden

mame, dat klinkt niet fijn! Het kan enorm slopend zijn als je kind terugvalt in slaapgedrag. Volhouden is het eerste wat bij me opkomt, het wordt ook weer beter. Maar verder kan ja natuurlijk toch gaan zoeken of er nog een oorzaak is. Ik zou in jouw situatie rustig aan doen, zoveel mogelijk regelmaat en voorspelbaarheid inbouwen. Maar misschien doe je dat allang...

Het klinkt in ieder geval heel bekend, helaas ;-(

Marie

Marie

07-10-2010 om 22:21

Oorpijn?

Hallo
Misschien heeft hij gewoon oorpijn?
En daar hoeft hij helemaal NIET ziek van te zijn!
Hier dus ervaring met een kind dat oorontstekingen had zonder ooit maar een streepje verhoging te hebben en erg snotterig te zijn.
Maar wel inderdaad 's nachts krijsen en alleen stil te krijgen met een fles melk.
Probeer eens of het beter gaat als je het hoofdeind van zijn bedje wat omhoog zet. Want met liggen ontstaat er druk op de oortjes en door het bed een beetje schuin te zetten, kan dat beter worden. En door hem op de arm te nemen komt er ook minder druk op de oortjes.
Trouwens van 18.00 tot 06.00 uur slapen? Moet er niet aan denken! Was allang blij dat onze meiden van 19.30 tot 07.00 uur sliepen (alles voor 07.00 uur vind ik namelijk "midden in de nacht"...., maar dat terzijde).
Het kan natuurlijk ook nog zijn dat er tandjes doorkomen? Die pijn kan ook doorstralen naar de oortjes of een combinatie van tandjes en oorontsteking.
Ga anders eens naar de huisarts om zijn oortjes na te laten kijken.
Sterkte in elk geval (weet hoe je je voelt)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.