Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Anna08

Anna08

17-07-2009 om 10:54

Afbouw bv

Hoi,

Ik lees regelmatig mee en wil nu graag zelf een vraag stllen.
Ik ben de borstvoeding aan het afbouwen en geef nu sinds een weeek niet meer. (ik voedde nog 1x op een dag) Maar nu na 8 dagen zit mijn ene borst echt weer behoorlijk vol en doet het pijn en voel ik harde plekken. Wat is nu wijsheid? 1 malig kolven, en dan alles leeg, of die harde plek eruit kolven? Maar dan zit ik nog met een pijnlijke borst? Wie kan mij vertellen wat ik het beste doen kan?

Alvast bedankt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tirza G.

Tirza G.

17-07-2009 om 11:09

Leegmaken

Het beste kun je proberen om door kolven de melk en de harde plekken weg te krijgen, tot de borst weer soepel aanvoelt. Tegen de pijn in de borst kun je wellicht wat warmte toepassen en een lichte pijnstiller nemen.
Je kunt ook hopen en wachten tot het vanzelf wegtrekt zonder te kolven, maar het risico op een borstontsteking is reeel aanwezig - en geloof me, daar zit je echt niet op te wachten.
Dus nu de borst soepel maken en in de gaten houden. Misschien is het nodig om dat bijv. over een weekje weer een keertje te doen. Zo bouw je net iets langzamer af dan je planning misschien was, maar in elk geval zonder ellende.

Tirza

Mar

Mar

17-07-2009 om 17:32

Leegkolven

Dat had ik ook na het afbouwen. Toen heb ik nog 1 keer gekolfd en was het over.

Succes!
Mar

anna08

anna08

24-07-2009 om 14:35

Bedankt!

kHeb inderdaad nog een keer afgekolft, nu lijkt het goed te gaan. Soms weet je gewoon ff niet wat het beste is.

Maar bedankt jullie twee!

groetjes!

Tirza G.

Tirza G.

24-07-2009 om 21:15

Mooi zo

Fijn dat het geholpen heeft! Wees er op bedacht dat het nog een keertje kan gebeuren; maar goed, dan weet je de oplossing

Tirza

Anna08

Anna08

27-07-2009 om 12:35

Tirza

Ik hoop niet dat het nog eens hoeft, dat gekke gekolf Maar in ieder geval bedankt voor je tip.

Groetjes!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.