Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Persepolis

Persepolis

19-05-2009 om 08:29

Afbouwen borstvoeding, schema?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

26-05-2009 om 23:13

Jakiro

je hebt helemaal gelijk. Hij heeft ongeveer 2 voedingen gehad sinds hij 13 maanden was en ging doorslapen! Daarvoor kwam hij nog wel voor 1 of 2 nachtvoedingen. Nu is hij alweer 15 maanden, dus inderdaad een stukje ouder dan 6 maanden.

Persepolis

Persepolis

27-05-2009 om 12:16

Wat een hoop reacties

jeetje ik heb wel een hoop reacties losgemaakt
punt 1 ik rook niet
punt 2 op mijn werk heb ik zelden tijd voor pauze, het is meer boterhammen tussendoor naar binnen werken achter de computer en nog zeuren zoveel mensen dat ze lang moeten wachten op de seh....
punt 3 als ik niet eens tijd heb om fatsoenlijk een boterham te eten heb ik zeker geen tijd voor een kolfapparaat, ik denk dat als je een rustige werkplek hebt dat het wel gaat, maar ik ben na een dag werken meestal wel afgebrand en zie soms wel meer dan 20 patienten op een dag en nee die hebben niet allemaal een klein snijwondje ofzo..... ik weet nog dat een andere collega van mij eens zei, ik was bezig met 3 mensen met pijn op de borst, 2 met een cva en er was een kamertje waar mijn kolf stond te wachten, ja dan weet je wel wie er niet aan de beurt komt... haha.
punt 4, ik zit nu op 2 maal borstvoeding en 3 maal flesvoeding en het gaat eigenlijk heel goed. mijn borsten staan nog steeds op overproductie dus kolf ze dagelijks nog een beetje leeg. ik denk dat de boel wel stagneert eerlijk gezegd als ik aan het werk ga, niet echt bevordelijk voor melkproductie denk ik. maar ja, heb ik toch 4 maanden volgehouden! en een voorraadje in de vriezer!

nuniet

nuniet

27-05-2009 om 17:21

Persepolis

Ik vind het goed van je dat je wilt proberen om nog deels BV te blijven geven. Maar met 2 x per dag geven heb je wel kans dat de productie terugloopt. Wat je nu doet, toch nog tussendoor kolven, helpt allicht. Of dat op je werk haalbaar is moet je zelf gaan zien.
Die reacties van je hoeft niet af te bouwen, kolven KAN wel als je maar wilt, leg ze maar naast je neer. Maar dat doe je al denk ik. Er zijn gewoon verkeerde ideeën over de praktijk, dat zie je al aan de reacties van je hebt toch koffiepauze en lunchpauze (niet) en je werkt maar 8 uur (meestal toch wel een stuk langer). Ik ken tenminste geen chirurgen of assistent-chirurgen die om 8 uur het ziekenhuis inkomen en om 4 uur zeggen zo, mijn dag zit er op, ik ga naar huis. In Italië schijnt dat wel zo te werken maar ik ken ze niet.
Het schijnt tegenwoordig wel wat beter geregeld te zijn dan vroeger maar je zegt dat je na een dag werken behoorlijk bent afgebrand en ik kan het me voorstellen. En er zijn vast ook nog nachten bij. Ik herinner me uit mijn tijd dat we de nachtdiensten gewoon er als extra bij moesten doen en de weekenden ook. Dus dag werken, nacht standby en dag weer werken. Als je geluk had kon je ook nog een uur of wat slapen die nacht maar niet eens altijd en je wist bovendien nooit wanneer. De volgende patiënt kon er over een kwartier zijn of over 2 uur. Mijn bed had dan echt prioriteit gehad boven een wachtende kolf. En ja dat is een keus. Kolven KAN ook dan wel. Net als overdag niet kolven als je geen tijd hebt 'want borsten kunnen best 1 x per 24 uur een langere pauze aan' en dat dan thuis dus 's nachts inhalen. Als je eindelijk na dag-nacht-dag weer je eigen bed in kan. Jahoor, ook dat KAN.
Maak vooral je eigen keus zonder je een schuldgevoel te laten aanpraten. En ik vind het wel een goeie voor het volgende draadje over belachelijk dat we zo lang moesten wachten op de SEH, dokter moest ook nog kolven!

Arbowet

Als je werk op de SEH zo veeleisend is, dan hoor je daar de eerste 6 maanden na je bevalling helemaal niet thuis. Borstvoeding of geen borstvoeding, maakt hierin verder niet uit.
Je werkgever hoort voor aangepast werk te zorgen.
En ga niet stoer doen dat je het best kunt, als arts zou je beter moeten weten (al weet ik dat artsen vaak denken dat zij net een beetje meer kunnen dan normale stervelingen).

Pauzetijden ot

Ik kan me er alles bij voorstellen dat een pauze niet lukt maar ik zou me er als arts toch sterk voor gaan maken dat er gewoon een goed pauzeschema komt bij jullie op de afdeling.

Ik werk als arts bij een van de drukst bezochte SEHs in Europa en wij worden gedwongen een uur pauze te nemen. Ik weet dat dat een uitzondering is want mijn vrienden in andere ziekenhuizen hebben hetzelfde probleem als Persepolis en Jakiro maar het kan dus wel.

Nu ik de ervaring heb dat het wel kan, en hoeveel beter je er door voelt zal ik dus in een volgende baan waar een pauze niet kan actief campagne gaan voeren om het rooster beter te regelen want het is vaak een kwestie van planning en niet van overmacht.

Succes met alle kolfperikelen!

Mariel

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.