Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Afvallen na bevalling

ik erger mij groen en geel aan mijn plompe lijf, nog 6 kilo moet eraf van de bevalling en dan dan nog 2 kilo van de jaren ervoor. Ik ben na de kraamweken geen gram meer af gevallen. en zit nog steeds in 2 maten grotere kleren (en dat op mijn lengte) ik krijg geen 1 jas dicht en heb al nieuwe broeken gekocht. Ik baaaaaaal. De baby is nu 3 maanden.

Ik loop best veel met de kinderwagen maar nu met het slechte weer doe ik dat ook nauwelijks meer. Vanavond ga ik mezelf echtt het huis uitschoppen richting zwembad, een flink half uur baantjes trekken wil ik elke week een keer gaan doen.

En wat hebben jullie allemaal gedaan om het vet er weer af te krijgen ?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mayte*

Mayte*

07-10-2009 om 13:48

Borstvoeding levert tot nu toe ongeveer een halve kilo gewichtsv

Maar goed, ik heb ook nog 5 kilo meer aan de haak dan voor de zwangerschap. Ik gun mezelf echter wel de tijd om af te vallen. Je hebt er immers ook 9 maanden over gedaan om al die reserves op te bouwen.
Ik ben weer gaan fietsen van en naar school (ook weer 40 minuten beweging op een dag) en doe sowieso zoveel mogelijk op de fiets. Vooral sinds ik ontdekt heb dat ik de baby kan vervoeren in de bakfiets.
Ik zoek het voorlopig nog in de dagelijkse bewegingsmomenten en nog niet zo in sport.

Groetjes, Mayte

Verhuizen

Terwijl ik bij kind 1 door de borstvoeding al snel weer terug was op mijn oude gewicht (iets eronder zelfs), bleven nu bij kind 2 (die beter aan de borst dronk - en overigens nog drinkt) een aantal kilo's (zo'n 4 ofzo)hardnekkig plakken. Bijna niet meer snoepen kreeg er een kilo af, toen kreeg ik een buikgriepje en dat scheelde ook iets, maar de grootste klapper was de verhuizing: ik zit nu onder mijn gewicht van voor de zwangerschap. Voor een deel waarschijnlijk al het geren en gevlieg vanwege de verhuizing zelf, voor een deel de grotere fietsafstand naar het werk, vermoed ik. Ik snoep nu weer gewoon maar het gewicht blijft stabiel.

Het is wel een wat drastische aanpak...

Groeten,

Temet

Dees 68

Dees 68

07-10-2009 om 16:09

Niets....

Bij oudste en jongste ben ik vanzelf afgevallen. Bij de jongste zelfs meer dan 10 kilo.
En bij de middelste heb ik van alles geprobeerd (sporten, dieeten, gezonder eten) maar heb ik de extra kilo's er nooit vanaf gekregen. Er is altijd 5 kilo blijven hangen en daar heb ik me maar bij neer gelegd.

Tot nu dus want nu zijn ze opeens weg en hebben ze ook nog eens 5 extra kilo's meegenomen.

Overigens is de gewichtsafname bij mij pas na een aantal maanden begonnen. 3 maanden is nog vroeg hoor. Geef je lichaam nog wat tijd, wie weet trekt het nog een beetje bij...

Biene M.

Biene M.

07-10-2009 om 16:18

Wachten

Beide keren ben ik 20 kilo aangekomen tijdens de zwangerschap en beide keren was dat er na een jaar vanzelf weer af. Bij de eerste heb ik maar heel kort borstvoeding gegeven en bij de tweede heel lang, maar bij de tweede duurde het juist langer voordat de kilo's eraf waren. Misschien ook omdat ik toen 13 jaar ouder was.

Maar goed, ik heb niet gelijnd, niet gesport en niet meer gewandeld dan ik voor mijn plezier deed.

Even een tegengeluid

Zeer tegen mijn zin en tegen heel wat pogingen in zit de zeven kilo extra er nog steeds aan. Na de vorige zwangerschap ben ik wel vijf kilo lager uitgekomen dan nu. Toen had ik meer rust. Nu heb ik veel werkstress en slaaptekort. In de vakantie val ik af maar in mijn werksituatie lukt dat gewoon niet.

Nou ja Manda, niet dat dat bij jou zo zal zijn maar even het gemiddelde wat realistisch houden

Irene

Irene

07-10-2009 om 19:31

Geduld

Na iedere zwangerschap (en ik kwam steeds >20kg aan) duurde het langer voor ik al die kilo's weer kwijt was. De laatste (vierde) keer was ik pas terug op gewicht na 8 maanden. En zeker na de eerste weken zit er dan een eindeloze periode dat er nauwelijks tot niets afgaat. Ik heb er niet echt iets voor gedaan. Wel gewoon gezond eten (maar dat doe ik altijd), borstvoeding geven en ik beweeg vrij veel (doe niet apart aan sport, maar doe wel altijd alles op de fiets, inclusief bijv. alle boodschappen voor ons 6 koppige gezin). Dus ik kan je vooral adviseren geduldig te zijn, hoe moeilijk ook...

Elisabeth B.

Elisabeth B.

07-10-2009 om 20:56

Bikram yoga

Afvallen gaat bij mij altijd wel vanzelf, al merk ik wel dat ik na ieder kind wat meer geduld moet hebben. Mijn baby is nu ruim vier maanden en ik pas mijn oude kleren weer (die zitten nog wel een beetje strak
Maar die buik, daar moet ik nu wel echt voor werken. Ik ben begonnen met Bikram yoga, dat is anderhalf uur yoga oefeningen in een ruimte van > 30 graden. Je werkt op je eigen niveau, geen gespring of zo, maar wel 'hard' en effectief werken. Je bent heerlijk ontspannen, hebt weer energie en krijgt er ook nog eens mooie lange spieren van. Ik hoop daarmee te bereiken dat die buik weer acceptabel 'strak' wordt.
Elisabeth.

Kiki

Kiki

07-10-2009 om 22:29

Bij mijn eerste ben ik gaan squashen

en streetdancen en ik gaf natuurlijk borstvoeding.
Toen ik eenmaal stopte met borstvoeding was ik redelijk op gewicht.

Ik bleef alleen afvallen, begon met kwakkelen toen kreeg ik ook nog een keer longontsteking en was ik daarna graatjemager.

Bij deze zwangerschap ben ik ook weer van plan om te gaan squashen en weer te gaan streetdancen.
Ik ben nu volgens mij ook weer iets van 20 kilo aangekomen, maar ik kwam dus van graatjemager af. Dus ik ben nu iets van 12 a 15 kilo boven mijn gewicht wat ik woog van voor mijn eerste zwangerschap.

Bij mijn eerste kwam ik wel 25 kilo aan en bleef inderdaad in de eerste instantie ook 6 kilo hangen. Vandaar het intensieve sporten.

Manda Rijn

Manda Rijn

07-10-2009 om 23:02 Topicstarter

Ik geef bv

3x per dag en het helpt dus helaas totaal niet om af te vallen.

Ik heb net wel een klein half uur gezwommen, ben echt trots op mijzelf want ik hou er totaal niet van. Geen idee of dat zoden aan de dijk zet eens per week.

yoga zou ik ook wel graag willen doen, lijkt mij ook een goede ontspanning, ik ga eens kijken wat er in de buurt te vinden is aan yoga.

Jakiro

Jakiro

08-10-2009 om 09:23

Mmmm

Bleef er maar wat aan zitten.
Aan het einde van de eerste zwangerschap was ik 27 kilo aangekomen en aan het einde van de tweede zwangerschap was het 29 kilo. Een week na de bevalling paste ik mijn kleren weer en woog ik nog maar 2 kilo meer dan voor de zwangerschap. Die laatste 2 kilo was er na 14 maanden, toen ik stopte met bv ook af.
Helaas...
Jakiro

Het komt goed!

Manda, ik herken dat wel dat je na de bevalling niks meer past en dat je niet zo goed weet wat je met jezelf aan moet. Je bent je oude zelf kwijt.

Het ontzwangeren kost gewoon tijd. Behalve het feit dat ik extra kilo's meetorste, voelde ik me ook veel minder fit en was door de hormonen snel zweterig. Sporten en 's avonds de deur uit had ik al helemaal geen zin in en was ook helemaal niet praktisch met een kleine baby in huis die aan de borst dronk. Qua kleding heb ik een tijdje in een oude spijkerbroek gewoond die nog paste en af en toe trok ik zelfs nog positiebroeken aan.

Maar troost je, het komt echt weer goed! Van de borstvoeding ben ik net als jij nooit merkbaar afgevallen, maar nu, ruim een jaar later ben ik al weer een tijd op mijn oude gewicht en terug bij mijn 'oude zelf'.

Nu moet mijn haar nog weer een beetje aangroeien, want dat is behoorlijk uitgevallen. (Ja, je moet er wat voor over hebben, voor die schatjes.)

Chris

Manda Rijn

Manda Rijn

09-10-2009 om 19:47 Topicstarter

Ja dat haar

Dt begint nu opeens uit te vallen, ik ga maar eens extra vit b slikken, ik slik nu nog dagelijks floradix (voel mij daar lekker bij).

Ik ga komende weken van 3 naar 2 borstvoedingen per dag, misschien gaat dat nog wat uit maken, tot nu toe waren het elke dag minstens 3.

Bij dochter1 ben ik uiteindelijk de laatste kilo's kwijt geraakt door 2x per week 2 uur flink te fitnessen, maar ohhh wat is dat een vreselijke bezigheid en ik heb komende maanden geen tijd want geen opvang dus ik blijf maar zwemmen komende maanden.

Ach het is ook herfst, ik voel een winterdip...

angel3

angel3

09-10-2009 om 22:04

Niet meer helemaal

bij mij zijn de laatste 3 kilo niet meer echt weggegaan. Tja ik word ook ouder dus dan blijft het allemaal makkelijker hangen. Overigens maakte bv bij mij niks uit. Twee kids volledige bv gegeven ruim 6 maanden nou die kilos bleven gewoon hangen. Vriendin van me is echt opgevreten maar ik niet hoor. Overigens nu je het zegt: had ik wel een afval dip volgens mij ook zo rond een maand of 3 a 4. Dat ik dacht: volgens mij word ik gewoon weer dikker?
Ik heb niks speciaals meer gedaan. Sporten (minimaal) zoals ik altijd al deed. Beetje opletten met snacken (s avonds nootje, toetje, overdag lekker broodje). Dat zet volgens mij nog het meeste zoden aan de dijk. Beetje bewegen en opletten met extraatjes eten.
Suk6

Tirza G.

Tirza G.

11-10-2009 om 16:48

Haar

dat uitvalt, is extra haar wat in de zwangerschap níet is uitgevallen. Het is dus als het ware bezig met een inhaal-uitval-slag. Overigens: je zal de eerste moeder niet zijn van een borstbaby die uitermate onrustig wordt van Floradix (een ijzerpreparaat) en/of vitamine B.

Tirza

Borstbaby of moeder?

Tirza, het is is met niet helemaal duidelijk of je bedoelt dat de baby onrustig wordt van ijzerpreparaten en/of vit. B als de moeder deze slikt, of dat een moeder die bv geeft onrustig wordt van deze middelen?

Chris

Tirza G.

Tirza G.

12-10-2009 om 11:20

Sorry

Het was niet mijn bedoeling onduidelijk te zijn. De báby (borstgevoed) kan reageren op supplementen die de moeder gebruikt. Floradix (en andere ijzerpreparaten) kunnen klachten geven van onrust (huilerig, niet blij) en moeite met de stoelgang. Of dat bij de moeder ook zo is weet ik niet , maar ik spreek geregeld moeders met een onverklaarbaar ongelukkige baby (niet echt heel groot verdriet, maar gewoon niet lekker in het vel, frusty, mopperig, etc) die aanmérkelijk opknapt als moeder stopt met Floradix.
Vitamine B preparaten kunnen leiden tot een andere lichaamsgeur (van de moeder) en een íets andere smaak van de melk en daar is niet iedere baby van gecharmeerd.
Vandaar mijn waarschuwing: pas op met supplementen. Vaak zijn de doseringen dermate hoog, dat je baby het merkt.

Tirza

Haar tirza

Het haar wat uitvalt is niet per se alleen maar het extra haar van tijdens de zwangerschap. 3 keer meegemaakt dat het met bossen er uitviel, echt veel meer dan wat ik extra had. Dat hield na enkele maanden op en het begon weer bij te groeien, liep ik met allemaal korte haartjes, heel duidelijk zichtbaar bij haarlijn

Manda Rijn

Manda Rijn

12-10-2009 om 11:25 Topicstarter

Floradix

dat heb ik ook gehoord Tirza, alleen heb ik het bijna de hele zwangerschap geslikt dus dan kan het weinig invloed hebben.

en dat met dat nieuwe haar heb ik ook gehad bij dochter1, toen heb ik het eerste jaar van die nieuwe hardnekking rechtop staande sprietjes op mijn hoofd gehad.

Rembrand

Rembrand

12-10-2009 om 11:58

Manda.

Waarom zou het nu weinig invloed kunnen hebben als je het tijdens je zwangerschap ook hebt geslikt ?
M.

Sascha2

Sascha2

12-10-2009 om 12:51

Vitamine b-preparaten, tirza

Ik ben nu 38,5 week zwanger en slik al tijden een B-supplement. Na de bevalling wil ik hiermee verder gaan.
Uit jouw vorige posting begrijp ik, dat een borstgevoede baby op dergelijke supplementen kan reageren omdat de geur van de moeder kan veranderen. Maar mag ik dat zo opvatten dat als ik het al in de zwangerschap slik, de baby er weinig tot niets van zal merken?

Manda Rijn

Manda Rijn

12-10-2009 om 13:31 Topicstarter

zoals sascha het vraagt zo heb ik het begrepen van de vk.

Het zelfde als dat je tijdens je zwangerschap scherp eet (zoals in heel zo azie dagelijks meerdere keren gebeurt) de baby daar ook geen last van heeft in de bv periode.

Tirza G.

Tirza G.

12-10-2009 om 17:40

Ja en nee (manda)

Inderdaad, gekruid eten zal je baby niet veel last van hebben. Ook als h/zij dat níet gewend is van tijdens de zwangerschap. Floradix, of andere ijzer-preparaten, is echter wat anders. In de baarmoeder heeft baby nog niets met jouw voedingsmiddelen. Dat regelt jouw eigen lichaam (lever) en de baby wordt gevoed via de navelstreng. Na de geboorte moet het babylijfje zelf aan de slag. En dan kan een ijzerpreparaat zoals Floradix wel degelijk invloed hebben. Oók als je dat al tijdens de zwangerschap gebruikte. Het is namelijk niet een kwestie van smaak of geur, maar van verwerking/afbraak in het (baby)lichaam.

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

12-10-2009 om 17:42

Haaruitval

Na de zwangerschap is altijd te relateren aan de zwangerschap en de vaak wat lichte ontregeling van het moederlichaam. Al of geen bv geven heeft daar geen invloed op. Ook moeders die geen bv geven verliezen hun haar bij bossen.
Het is ook niet zo dat je in de zwangerschap éxtra haar hebt. Je verliest het alleen niet zoals normaal. Normaal gesproken verlies je 75-100 haren per dag. Als je dat een dag of 250 (je zw.schap) niet doet, heb je in de maanden erna een flinke bos te gaan.

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

12-10-2009 om 17:43

Sascha2

Dat kan heel goed. Maar het hóeft niet Vaak is het geen probleem, maar mócht je ergens tegenaan lopen, dan is het het overwegen waard.

Tirza

Sascha2

Sascha2

12-10-2009 om 20:06

Tirza

Dank! De nabije toekomst zal het leren . Ik hoop dat ze er geen last van gaat krijgen. Maar eerlijk gezegd zou het niet in mij zijn opgekomen dat het aan een vitamine-B-supplement of floradix zou komen, dat een baby onrustig etc. kan zijn. Wat dat betreft een goede tip. Ik zal haar nauwkeurig in de gaten houden

Sofie-Anne

Sofie-Anne

13-10-2009 om 13:43

Een maand

Ik geef de fles, mijn 4e kindje is nu een maand oud en ik zit weer op mijn gewicht van voor de zwangerschap.
Ik was 9 kilo aangekomen. Ik heb het natuurlijk wel drukker met 4 dan met 1. Bij de eerste duurde het wel langer voor ik het weer kwijt was moet ik zeggen .

Manda Rijn

Manda Rijn

13-10-2009 om 14:35 Topicstarter

Heb je een drieling sofie-anne

ben je van 1 naar 4 gegaan ?

Manda Rijn

Manda Rijn

13-10-2009 om 14:37 Topicstarter

Hangtieten

daar ben ik ook bang voor, dat als ik straks stop met voeden en ik die kilo's ook wkijt ben dat ze slapper zijn. Dat was na dochter1 ook zo'n akelige waarneming maar toen zijn ze nog weer een stuk hersteld. gelukkig altijd de potloodtest doorstaan maar toch.

en ook afgelopen week ben ik geen gram afgevallen, boehoe !

elsje78

elsje78

13-10-2009 om 16:42

Hier 2 keer verschillend

Hoi

Bij mijn dochter duurde het best lang voor ik weer op gewicht was, aantal maanden zeker. En toen nog die buik niet echt in model...

Nu ben ik 3 weken geleden bevallen, was 16 kilo aangekomen (90 kilo) en was na 2 weken onder mijn gewicht van de zwangerschap...72 kilo.
Zal wel van stress komen, zoontje heeft geen makkelijke start gehad (allergie, reflux en nu weer ziek) en daardoor vlogen de kilo's eraf. Nog voor de kraamhulp weg was, had ik nog maar 2 kilo te gaan... Maar of dit nou zo gezond is...

X Elske

Tirza G.

Tirza G.

13-10-2009 om 16:49

Hangborsten

Het model en de vorm van je borsten verandert het meest tijdens je zwangerschap. De bv-periode heeft er niet zo bar veel mee te maken. Ennnnnn je leeftijd. Na een zw.schap en bv-periode ben je sowieso weer een jaar ouder en je bent nu ook weer een X-aantal jaren ouder dan vóór je je eerste kind kreeg. Vanaf je 35e ongeveer gaat alles naar het zuiden. Of je nou zwanger ben geweest of niet

Tirza

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.