Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Al 3 nachten huilen/krijsen

Onze zoon van bijna 11 maand is nu al 3 nachten achterelkaar aan het krijsen/huilen en dan 3 kwartier achter elkaar! De eerste nacht dacht ik dat er wat aan de hand was, dus eruit gehaald en uiteindelijk was het me weer gelukt om in slaap te wiegen, de 2e nacht hebben we hem gewoon laten huilen/krijsen maar duurde ook weer 3 kwartier en nu de 3e nacht,na een half uur er toch maar weer uitgehaald, weer alles gechecked (geen koorts, geen pijn,geen dorst) en begon gewoon te spelen, dus weer in bed gelegd en toen weer een kwartier zitten huilen. Wat kan het zijn?? Is het de eenkennigheid?, toch pijn? Wat denk jullie?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

16-12-2009 om 15:48

Pijn

ik denk pijn. Hier weer eentje die geen koorts heeft gehad, maar wel een dubbele oorontsteking heeft... En overdags merk ik niets aan z'n gedrag. Alleen spoken met in slaap vallen, en moeilijk doen bij het luier verschonen (hij wil niet liggen).

saskia

saskia

16-12-2009 om 15:55

Tja

Niet leuk voor jou en je kindje. Toch hebben aardig wat baby's die periode en dat zo rond de 10 maanden. Ze weten het verschil van dag en nacht en het afscheid nemen van de dag wordt lastiger en niet leuk.Met mijn oudste dochter heb ik maanden liggen tobben savonds en snachts. die huilde zelfs 2 uur achter elkaar, het negeren hielp ook niet. uit eindelijk ben ik de 5 minuten truuk uit gaan proberen (van het consultatiebureu) 5 min laten huilen erna toe gaan onderstoppen en 1 ding zeggen bijv ga maar weer slapen en dan weer 5 min wegblijven. en dan weer presies het zelfde doen en zeggen, maar vooral kort en kracthig houden. Dit koste mij een week maar daarna was het huilen over en wist ze dat ik echt wel kwam als er iets was. ze werd vaak nog wel iedere nacht 1 keer wakker, maar een knuffel en slaap lekker was voldoende, dat is acceptabbel vind ik.Maar het werkt alleen als je stug volhoud en steeds het zelfde zegt en doet. Ja het is zwaar en enorm moeilijk, maar als het uiteindelijk werkt is het de inverstering waardt geweest. sucses en ik hoop dat je wat aan mijn tip hebt
saskia

saskia

saskia

16-12-2009 om 16:00

Of toch

het kan natuurlijk toch ook pijn zijn, maar waarom zou die dan lekker gaan zitten spelen als je er bij bent. Pijn kun je uitsluiten met een lichte zetpil, als die daarop wel lekker gaat slapen is het dus dat, dat heb ik dan weer met mijn zoontje gehad. Maar die ging dan toch echt niet spelen hoor die wilde gewoon dicht bij mama blijven, nadat ik een lichte zetpil had gegeven sliep hij weer vrij direct in. nogmaals sucses
saskia

Chippie

Chippie

16-12-2009 om 23:38

Oorontsteking?

Als je ligt heb je veel meer last van oorontsteking dan wanneer je zit.

thein

thein

17-12-2009 om 09:04 Topicstarter

Met liggen ook spelen

we komen bijna elke week bij de dokter omdat we telkens denken dat hij met de oortjes heeft, maar telkens is alles ok. Maar we houden dit zeer goed in de gaten! Maar zelfs liggend op je arm is die aan het spelen.
Gisteren heeft hij de inenting gehad en nu was hij vannacht weer aan het spoken (gelukkig was het nu meer een zielig huiltje) en ik haalde hem uit bed en hij is ech snotverkouden en hoesterig. Ik vermoed dat dit hem gewoon dwars zit en dat die daar niet helemaal lekker van is

essanlau

essanlau

17-12-2009 om 10:03

Bedje

Hoi,

Misschien heeft hij dan wel geen ontsteking, maar wel door de verkoudheid druk op zijn oren? Ik weet uit eigen ervaring dat ook dit erg vervelend kan zijn.
Misschien helpt het om het bedje wat schuin omhoog te zetten? Dat verminderd de druk ook iets en houdt de neus vaak ook wel wat vrijer.

esther

liora

liora

17-12-2009 om 10:56

Paracetamol

Hoi,

Ik denk toch echt pijn, waarom probeer je niet of een paracetamol helpt?

Groeten,

Liora

thein

thein

18-12-2009 om 12:10 Topicstarter

Paracetamol en bedje hoger

zijn bedje staat altijd al schuin, vanwege de verkoudheid die hij eigenlijk altijd heeft en gisteravond een paracetamol gedaan, want meneertje had 39 gr en was echt niet lekker, veel hoesten en snotteren. Nu is de koorts weg, maar blijft nog wel hangerig

dc

dc

18-12-2009 om 21:52

Altijd verkouden?

da's sneu. Misschien kun je eens langs een fysiotherapeut of osteophaat gaan om de luchtwegen vrij te maken?

thein

thein

19-12-2009 om 09:54 Topicstarter

Nu niet meer ziek, maar 's nachts nog steeds komen

hij is niet meer ziek, maar vannacht toch weer gekomen. Nu is het niet meer dat gekrijs en meer gewoon huilen. We zijn weer met de 10 minuten methoden gestart en na een uur en 3 keer ingestopt en muziekje aan gedaan te hebben heeft hij weer eindelijk doorgeslapen tot 8.00.
Ik vermoed dat het eerst toch ziek was, maar nu weer gewenning is geworden om wakker te worden midden in de nacht.
Hij slaapt namelijk pas net een maandje echt de nachten door (eigen schuld, als hij midden in de nacht wakker werd gaven we hem gewoon een fles) Dus ik vermoed dat hij weer denkt dat het weer mag.
En dat met dat verkouden zijn...tja het is het weer. Met de zomer had hij nergens last van. Hij is meestal een week verkoudheid vrij en dan begint het weer. Maar hij komt ook in vele omgevingen (psz,ballenbakken, zwembad enz) waar veel bacterien zijn. Dus echt daar maak ik me geen zorgen over.
Hoop dat we er bijna weer zijn met de nachten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.