Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Andere borstvoeding vragen

Zoon 1 heb ik ruim een jaar gevoed maar bij zoon 2 heb ik het gevoel dat ik nog steeds maar wat aan modder.

Ik weet nooit welke borst ik aan moet bieden. Ik hield het principe van 1 borst, 2e als toetje, en bij de volgende voeding dan de 2e weer aanbieden en de 1e als toetje. Maar zoon drinkt heel vlug en als hij klaar is is de 1e volgens mij lang niet leeg en wil hij de 2e geen eens. Soms wil hij nog wel een keer aanhappen en dan geef ik soms toch de 1e weer omdat hij niet leeg voelt.

De rechterborst werkt trouwens een stuk beter dan de linker, maar als ik die vaker aanbied dan maar ik dat alleen maar erger? Vaker links aanbieden resulteert in een pijnlijke rechterborst.

Hebben jullie advies?

Ook lijkt het of zoon soms met de borst speelt. Dan neemt hij heel even de tepel in de mond en wrijft dan zijn gezicht eraan of weet ik het. Is dat echt spelen of betekent het iets anders? Vroeg me af of de man'-s obsessie met borsten al met 2 weken begint

Zoon lijkt soms last te hebben als hij moet poepen. Dan wil hij het liefst drinken en na 2 slokken spuit hij zijn luier vol. Doet dat drinken iets voor hem of geeft het hem alleen troost ofzo?

Allemaal niet heel belangrijk maar ik vraag het me al een tijdje af.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tirza G.

Tirza G.

10-11-2011 om 14:50

O, die weet ik allemaal

Mag ik dan door voor de bungalow op Ameland?
De rechterborst werkt trouwens een stuk beter dan de linker, maar als ik die vaker aanbied dan maar ik dat alleen maar erger? Vaker links aanbieden resulteert in een pijnlijke rechterborst.
Hebben jullie advies?
-------Doe wat je uitkomt. Vaker aanbieden zal resulteren in een vlotter werkende linkerborst, maar de meeste moeders hebben toch echt verschil tussen de twee. Je kunt hier gewoon doen wat voor jou het prettigste voelt, de meest volle/gespannen borst dus als eerste aanbieden.
Zoon lijkt soms last te hebben als hij moet poepen. Dan wil hij het liefst drinken en na 2 slokken spuit hij zijn luier vol. Doet dat drinken iets voor hem of geeft het hem alleen troost ofzo?

Is dat echt spelen of betekent het iets anders?
---------Nee, dat is geen spelen, dat is proberen je toeschietreflex op te wekken. Sommige baby's kneden de borst ook helemaal, bonken er met hun hoofdje tegen, wrijven (wat jij beschrijft) - allemaal om een tsr op te wekken. Je krijgt een aantal keren per voeding een tsr, dus je ziet het ze ook wel eens tussendoor doen.

Zoon lijkt soms last te hebben als hij moet poepen. Dan wil hij het liefst drinken en na 2 slokken spuit hij zijn luier vol. Doet dat drinken iets voor hem of geeft het hem alleen troost ofzo?
------Het laten drinken stimuleert de maag-darmreflex en zorgt er dus voor, dat hij poept. Dat is een natuurlijke reflex: wij hebben hem ook nog. Alleen is hij er bij ons uit-geconditioneerd, omdat het als onbeleefd wordt beschouwd om meteen na het eten naar de WC te rennen. Maar zeker bij kinderen kun je dit vaak nog goed zien: die moeten na het eten naar de WC. Puppies trouwens ook

Tirza

Ely

Ely

10-11-2011 om 21:19

Hahaha

Wij zeiden altijd dat het druk opbouwen was, dat drinken om te poepen!
Dank Tirza, heb ik bijna een jaar na mijn laatste bv toch nog wat erover geleerd

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Massi Nissa

Massi Nissa

10-11-2011 om 21:23

Kloink

Ik heb me al maanden afgevraagd of dat kneden van de borst met die kleine handjes vergelijkbaar is met het trappelen van jonge katjes. Ja dus.
Hier ook een 'goeie' borst en een 'mindere', trouwens. Ik geef de mindere vrij vaak als eerste om de boel daar op gang te houden. Ik merk door het kolven dat de 'goede' borst toch wel doorproduceert.
O en Petal, onze zoon wilde die eerste maanden min of meer volcontinu aan de borst. Heb er nog wat 'help, wat nu'-draadjes aan gewijd destijds (was bang voor zoons toekomstige lidmaatschap van Overeaters Anonymous). Hij spuugt trouwens nog steeds best veel, zelfs twee uur na een voeding kan er nog een beste golf uit komen als hij op zijn buik ligt. Heel fijn.
Groetjes
Massi

Fransien

Fransien

11-11-2011 om 09:59

Grinnik

Yep Massi, mijn spugertje was ook zo'n veelvraat, met 14 weken al aan de flessen van 200cc bij de oppas, en dan nog honger! Ondertussen moet ik dus echt alles afzoeken naar de meest smalle broeken omdat meneer zo dun is dat alles hem van zijn kont afzakt.
Op zijn buik liggen was inderdaad zo ongeveer het recept voor spugen, wacht maar op het omdraaien, alleen al het proberen gaf golven terug. Toen hij ging kruipen en eigenlijk als dweil voor de kamer functioneerde (en als kruimeldief, alles ging in zijn mond) zijn we echt aan de johannesbroodpitmeel gegaan, hadden we veel eerder moeten doen. Sterker nog, bij de vierde (tweede spuger) hebben we dat vanaf een maand of drie ook echt gedaan.

Poppy

Poppy

11-11-2011 om 10:06 Topicstarter

Ooooooh

Het is dus NIET spelen Vond ik al een beetje vreemd. Heb trouwens meestal geen moeite met het tsr ook zonder zijn gestoei. Als hij wel wrijft schiet de melk er vaak uit voor ik hem aan de borst heb.

Bedankt Tirza, weer wat geleerd.

liora

liora

11-11-2011 om 14:28

Tirza

Wat is er voor een baby dan zo fijn aan een toeschietreflex?

Biene M.

Biene M.

11-11-2011 om 14:38

Liora

Dan spuit de melk eruit en krijgt hij meer binnen dan als hij alles eruit moet "zuigen".

Tirza G.

Tirza G.

11-11-2011 om 18:19

Yup en

door de tsr komt het vet vrij wat zich in de melkgangen heeft afgezet. Baby's die moeders hebben met een sterke tsr, wennen daar in de regel vrij makkelijk aan. Voor je het weet zijn het luie drinkers En ze willen dan ook keer op keer die tsr opwekken, hoppaaaaaaa komt-u-maar door met die melk.

Tirza

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.