Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
herfst

herfst

16-10-2008 om 08:32

Antibiotica

hallo allemaal,

ben er niet blij mee maar dokter heeft mijn zoontje van 4 maanden anti-biotica voorgeschreven. het moet ook wel met een oorontsteking en een keelontsteking.. ik wil niet dat het zich uitbreid naar andere lichaamsonderdelen natuurlijk.

maar nu mijn vraag: ik moet drie keer per dag 4 ml geven. met een spuitje in het mondje spuiten. maar hij drinkt het erg slecht op omdat hij dat nog niet gewend is, iets anders dan melk binnenkrijgen.

gisteren kwam de hele 4 ml er weer uit en moest ik het opnieuw proberen. en de dosis erna kwam er half weer uit.. maar hoe weet ik nou of ie genoeg van dat spul binnenkrijgt? het is echt knoeien.

het mag niet door de melk want als ie zijn flesje niet op zou drinken, weet je ook niet hoeveel hij heeft binnengekregen.

iemand nog een tip om uit te proberen?
alvast hééél veel dank
herfst

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Angela67

Angela67

16-10-2008 om 08:56

In wangetje spuiten

hoi Herfst,
vervelend dat ie ziek is, maar de kuur zal 'm zeker goed doen! Dus maak je niet te sappel, heden ten dage wordt er echt niet meer klakkeloos antibiotica voorgeschreven. Er is ook in mijn ogen niets mis mee om de natuur een hand te helpen en onnodig lang ziektebeeld en pijn te voorkomen.
MAar goed, wat ik regelmatig heb gelezen is dat je de antibiotica zoveel mogelijk in het wangetje moet spuiten dat schijnt dan makkelijker door te slikken te zijn. Zoek anders even in het archief, want er waren echt een paar handige tips om het leed zo snel mogeljk achter de rug te hebben
Sterkte, en de kuur echt afmaken hoor (mocht je daarover twijfelen).
http://www.ouders.nl/cgi-bin/TMMforum/FRshowpost.cgi?template=4&actueel=0&usrkey=18000663393443176693&archief=1&zoek=spuitje&thread=111396&forumsel=4&forum=4&post=1755601

http://www.ouders.nl/cgi-bin/TMMforum/FRshowpost.cgi?template=4&actueel=0&usrkey=18000663393443176693&archief=1&zoek=spuitje&thread=107551&forumsel=4&forum=4&post=1693530

beide links gevonden in archief door te zoeken op 'spuitje'

Toch in de melk

Wij deden bij onze kleine (toen 6 mnd) het in een bodempje melk in een aparte fles. Die eerst leeg drinken en dan verder met de gewone melk in dus de volgende fles.
dit ging heel goed, misschien kun je het eens proberen?

Herft

Tja...ik deed het door een Danoontje omdat ook bij Pepijn het met een spuitje niet wilde lukken.
Maar jouw kindje is pas 4 maanden en ik denk niet dat je al aan de Danoontjes zit
Ik zou het zoals Doraatje zegt proberen: een klein beetje van de fles apart houden, daar de AB doorheen en dit eerst laten opdrinken. Als drinken toch niet wil lukken, probeer het dan te lepelen.

Succes en dat het snel mag helpen, want oorontsteking is héél pijnlijk.
Mogelijk wil je kindje liever iets kouds door de keel laten glijden ivm de keelontsteking.

Cass

Esther H

Esther H

16-10-2008 om 12:44

In een losse flessespeen

Een tip die altijd goed werkt: spuit de ab in een lege losse flessenspeen en breng deze in de mond van je kindje. Liefst voor de voeding want dan is hij hongerig en zal uit reflex gan zuigen aan de speen. Die 4 ml heeft hij dan binnen voor hij het merkt. Daarna gewoon de normale voeding geven. Weet je zeker dat de AB binnen is.
Succes, Esther.

herfst

herfst

17-10-2008 om 09:58

Ja die speen, dat werkt!

ik heb het geprobeerd en dat werkt perfect!

herfst

Esther H

Esther H

17-10-2008 om 13:42

Leuk

dat je even meld dat het goed werkt! (wist ik al natuurlijk Geleerd op de kinderafdeling.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.