Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Antibiotica

Ons meisje moest, na bijna 4 weken consequent druppelen met verschillende medicijnen tegen een fikse oorontsteking, alsnog aan de antibiotica. We balen hier stevig van op zo'n jonge leeftijd (4 mnd). Maar goed, blijkbaar ging het niet anders.
Hoe dan ook, we zijn nu bijna 2 dagen met die antibiotica bezig en de laatste 3 flessen drinkt ze met moeite maar voor de helft leeg. Op dit moment maak ik me nog niet zoveel zorgen maar wat als dit dagen blijft duren?? Wanneer moet ik aan de bel trekken bij de huisarts of KNO arts??

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Regien

Regien

25-09-2011 om 09:58 Topicstarter

Aanvulling

De antibiotica kuur duurt 10 dagen. Waarbij ik me afvraag of dat wel nodig is...??

Massi Nissa

Massi Nissa

25-09-2011 om 15:43

Regien

Wat vervelend voor je meisje! Die kuur moet je wel afmaken, hoor, anders krijg je resistente 'strains', weet even geen Nederlands woord daarvoor. En als je uitdroging vermoedt, meteen aan de bel trekken bij de hap, vandaag nog.
Groetjes
Massi

Asa Torell

Asa Torell

25-09-2011 om 16:14

Nog last van de oren?

Ik heb altijd begrepen dat ze daar flink slechter van kunnen gaan drinken. Maar ik zou idd. gewoon bellen als je je zorgen maakt, dat is altijd de juiste aanpak en al helemaal met baby's. Gelukkig hebben onze HA's en assistentes daar alle begrip voor... hopelijk die van jullie ook.

Tijgeroog

Tijgeroog

25-09-2011 om 23:19

Mijn ervaring

Ik heb nu met m'n 2e antibiotica-kuur in 2 weken bezig en met name de eerste dagen heb ik steeds erg weinig honger. Last van m'n maag, last van m'n darmen, moe en helemaal geen zin om te eten. En als ik wel trek heb eet ik nog niet veel omdat het me vermoeit. Maar na een dag of 3, 4 gaat het weer beter.
Let op dat ze niet uitdroogt: als er voldoende natte luiers zijn, als ze alert is hoef je je nog geen zorgen te maken. Het inzakken van de fontanel kan een teken van uitdroging zijn.
En als je je zorgen maakt moet je gewoon contact opnemen met de arts, beter een keer te vaak dan te weinig.

Regien

Regien

26-09-2011 om 08:49 Topicstarter

Sinds gisterenavond...

...drinkt ze haar flessen weer leeg, gelukkig!!
Dank voor jullie reacties, weet ik dat voor de volgende keer...al hoop ik dat dat nog lang op zich laat wachten!

Asa Torell

Asa Torell

26-09-2011 om 13:19

Fijn regien

Wat een opluchting is dat dan he! Nuttig draadje trouwens, want ik wist weer helemaal niet dat AB dit effect konden hebben. (want dat zal het vast geweest zijn ipv. de oren zoals ik hierboven opperde).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.