Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Elisabeth B.

Elisabeth B.

22-10-2009 om 16:04

Antibiotica en (borst)voeding

Mijn baby (vijf maanden) krijgt antibiotica in verband met een dubbele middenoorontsteking waar hij erg ziek van was. Drie maal daags (om de acht uur) dienen we hem vijf milliliter amoxicilline suspensie (suikervrij) toe direct in de mond met een spuitje. Hij vindt het niet lekker, krijgt braakneigingen en laat hele vieze winden na het toedienen. Doorgaans geven we hem eerst het medicijn en daarna voed ik hem. Gelukkig knapt hij na twee dagen medicijnen wel aanzienlijk op!
Ik vroeg me af welke invloed de antibiotica heeft op de voeding, moedermelk, is het misschien beter de voeding en het medicijn uit elkaar te trekken? Ik heb geen enkele ervaring met middenoorontsteking, mijn andere drie kinderen hebben er nooit last van gehad. Waarschijnlijk is hij besmet op de crèche, op zijn groep is oorontsteking geconstateerd.
Elisabeth.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tirza G.

Tirza G.

22-10-2009 om 18:05

Wat

staat er op de verpakking van de AB? Daar staan vaak aanwijzingen over de combi met voeding. Een half uur voor, een half uur na, tijdens........

Vervelend zeg, zo'n zieke hummel. Beterschap!

Tirza

Elisabeth B.

Elisabeth B.

22-10-2009 om 23:03

Niets

Op de verpakking staat niets over het moment van toedienen. Hij vindt het duidelijk niet lekker, heb het idee dat hij er zelfs misselijk van wordt. Ik ben ook benieuwd of de antibiotica afbreuk doet aan moedermelk als ik direct er na borstvoeding geef ... Hoe dienen anderen medicijnen toe aan hun baby?
Elisabeth.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.