Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Kiki

Kiki

19-08-2010 om 22:35

Autostoel

Vanaf wanneer kan een baby ook alweer in een autostoel vervoerd worden?
Mijn baby past nog wel in de maxicosi, maar hij vindt het helemaal niet leuk

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
elsje78

elsje78

20-08-2010 om 08:58

Ik dacht

9 kilo en of 9 maand...

Onze M zit er al 3 maanden in, die is zo stevig dat hij met 8 maanden al klemvast in de maxicosi zat...

groetjes

guera

guera

20-08-2010 om 10:00

Zo lang mogelijk!

in de maxi cosi houden is het advies tenzij het hoofdje boven de rand uitkomt. Een maxi cosi staat tegen de rijrichting in dus als je (hard) remt wordt het hoofdje in de leuning geduwd. Dat is veiliger dan andersom omdat dan het hoofd een zwieper maakt. Mijn kinderen waren ruim 1 jaar toen ze overgingen. Hun benen zaten al een tijdje opgevouwen en ze vonden het niet leuk in de maxi maar ja er zijn wel meer dingen niet leuk

liora

liora

20-08-2010 om 11:57

Oh die weer

Het zogenaamde veiligheidsadvies. Mijn zoon zit sinds elf maanden in de grotere stoel omdat hij steeds rechtop wilde zitten in de maxicosi.

Dat voor de veiligheid je een kind zolang mogelijk in de mc moet vind ik onzin. Want het is sowieso al een risicovolle handeling om überhaupt met de auto te gaan.

Liora

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Mayte*

Mayte*

20-08-2010 om 13:33

Autostoel hier al vrij snel

Net als bij Elsje, barstte mijn zoontje gewoon uit de maxi-cosi met een maand of 8.

Rein zeggen

Rein zeggen

20-08-2010 om 13:58

Verschillende maten

er zijn toch ook verschillende maten in maxi-cosi's dacht ik? onze zoon van 3 maanden bigint al redelijk groot te worden voor degene die wij hebben in ieder geval. Dat houdt hij zeker geen half jaar vol in dat ding.

Ligt aan het stoeltje

Wij hebben een autostoeltje. Die is van 6 tot 17 kilo. Bij kinderen minder dan een jaar moet je hem in de ligstand tegen de rijrichting in in de auto zetten. Zitten 2 soorten kkemmen op om hem vast te maken. Mijn jongste is nu 5 maanden en ik vind hem nu pas goed om hem in dat stoeltje te zetten. Aangezien hij minder plat ligt dan de maxi cosi.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Fianna

Fianna

20-08-2010 om 20:11

Liora

Dat kan allemaal wel, maar ik was laatst blij dat onze baby in een maxicosi zat toen we een noodstop moesten maken op de snelweg. Mijn dochter die dus wel in een gewone autostoel zat, verrekte bijna haar nek en zij is 3.
Tuurlijk is het een risico om op de snelweg te gaan met een baby, maar dat wil niet zeggen dat je het risico niet hoeft in te perken. Je het er echt geen groot ongeluk voor nodig om je kind in gevaar te brengen, heel hard moeten remmen kan al voldoende zijn. Dus zolang mijn baby er in past, blijft hij in de maxi cosi.

Carolien

Carolien

21-08-2010 om 11:51

Ha, ha liora, ja die weer

en helaas gaat het er hierbij niet om wat jij vindt, maar om wat op basis van onderzoeken is vastgesteld op veiligheidsgebied.
En die onderzoeken geven duidelijk aan dat het beter is om een kind zo lang mogelijk achterstevoren te vervoeren, omdat de overlevingskans bij een botsing van achteren (het meest voorkomend) zo groot mogelijk te maken. Dat heeft niets te maken met het gewicht of de grootte van de baby, maar met de ontwikkeling van de botten en de nek. Stevig zitten helpt misschien wel wat, maar vziw weet doet leeftijd meer.
En het feit dat met de auto gaan so wie so al een risicovolle bezigheid is, ontslaat ouders niet van de verantwoordelijkheid om dit dan tenminste op zo'n veilig mogelijke manier te doen en de risico's zo klein mogelijk te houden.
Met ons eerste kind was ik ook gemakkelijker dan bij de volgende kinderen, maar toen kende ik die onderzoeken nog niet. In de loop van de jaren weet ik er meer van en ik vind dat ik er alleen daarom al rekening mee moet houden.
Trouwens, 11 maanden om over te gaan op een 'gewone autostoel' is natuurlijk niet extreem vroeg. Ik hoorde een tijd geleden van iemand die haar kind van een maand of zeven te groot (lees: te dik) vond voor de mc en het maar in een autostoel hing. Kind kon alleen maar niet met dikke kleren in de mc, maar paste er qua lengte gewoon prima in.
Groetjes,
Carolien

Kiki

Kiki

21-08-2010 om 22:29

Ok duidelijk bedankt!

Ik ben nog aan het twijfelen. Hij is nu tien maanden.

Ik denk dat ik het nog even aankijk. Hij past nog wel in de maxicosi

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.