Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
sandra helmink

sandra helmink

27-05-2009 om 19:56

Autostoeltje wanneer?

Even een vraagje, mijn dochtertje is ruim 11 maanden maar weegt maar 8,5 kilo. Ze zit nu nog steeds in haar maxicosi in de auto maar vindt dit volgens mij niet zo leuk meer. Ze kan zo niet echt rondkijken enzo, maar volgens mij moet ze toch eerst 9,5 kilo wegen voor ze in een gewoon autostoeltje mag of niet? Ze komt niet echt hard aan dus volgens mij duurt het nog wel even voor ze aan dat gewicht zit. Wie weet dit? Groetjes sandra

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mee1977

mee1977

27-05-2009 om 20:59

Geen idee

Mijn oudste (bijna 10) was toen ze 1 jaar werd net 8 kilo (2 dagen na verjaardag op cb gewogen 8075 kg)
en die heb ik wel rond de 10 maanden in de "gewone" autostoel gezet.. Ze was veelste lang voor de maxi cosi, maar toen werd er gezegt: maxi cosi van geboorte tot 9 maanden of tot 9 kilo, en de opvolg autostoel, vanaf 9 maanden tot 36 maanden of vanaf 9 kilo tot 35? kilo..
Ik denk dat mijn jongste dochter die 9 kilo ook niet gaat halen,(rond de 10 maanden)dus ik lees zeker hier even mee wat de rest zegt.

Hey

Sandra
Volgens mij mag het vanaf dat ze 9 maanden zijn, maar in ieder geval als ze met hun hoofdje boven de maxi cosi uitkomen. En als ze goed kan zitten mag het in ieder geval. Ayden zit er ook alweer een poosje in omdat ik de maxi cosi niet meer te tillen vond. Eerst wel ff een klein stukje proberen, Ayden moest wel wennen in het begin.
Groetjes

Carolien

Carolien

27-05-2009 om 21:34

Hmm

persoonlijk zou ik blij zijn als mijn kind qua lengte en gewicht lang in de maxi cosi kan. Dat is namelijk gemiddeld genomen een stuk veiliger omdat het kind achterstevoren beter een klap van achteren kan opvangen. Op zich mag een kind volgens mij vanaf 9 maanden wel in een autostoel, maar als het kind nog past in de maxi cosi is daar eigenlijk geen reden voor. Een kind past in de cosi zo lang het hoofdje niet een de bovenkant boven de oren uitsteekt. Kan me wel voorstellen dat een kind zelf op een gegeven moment liever wat anders wil, maar eerlijk gezegd vinden wij de veiligheid belangrijker. Wij hebben dus hard ons best gedaan het in de maxi cosi aantrekkelijk te houden. Uiteindelijk ging kind dan ook pas met een maand of dertien/veertien over naar het stoeltje. Bij het kopen van het stoeltje werd ik er in de winkel ook op geattendeerd dat kind nog een tijd in de cosi zou passen en dat het beter was dat zo lang mogelijk vol te houden.
Groetjes,
Carolien

Risama

Risama

27-05-2009 om 22:13

En weer sluit ik aan bij carolien

Onze jongste dochter heeft in de maxi-cosi gezeten/gelegen tot een maand of 15. Toen moest ze echt over omdat haar broertje een maand oud was en hij ook echt mee moest de auto in. Zij woog rond haar eerste verjaardag een kleine 10 kilo. Peer, nu ruim 9,5 maand weegt nu al ruim 10 kilo en is erg lang, maar zijn hoofdje steekt nog net niet uit en dus blijft hij in de maxi-cosi. Gisteren heeft hij wel het grootste deel van de rit met gestrekte nek in de auto gezeten omdat hij alles wilde zien buiten. Maar in de maxi-cosi wordt hij gewoon op de meest veilige manier vervoerd en dus hou ik hem er zo lang mogelijk in. (al vrees ik dat hij niet erg lang meer in dat ding kan blijven gezien zijn afmetingen en dus zal ik toch echt eens achter een tweede autostoel aan moeten....) Die maxi-cosi is overigens met Peer erin echt niet te tillen, ik heb me toch een spierballen!

Maar volgens mij kunnen ze vanaf 9 maanden over, ongeacht hun gewicht. Nodig is het dus niet, je kan de maxi-cosi ook ietsje rechterop plaatsen, zodat Mila iets minder ligt. Misschien vind ze het dan nog wel even goed.

Risama

Hema

Bij ed hema hebben ze een autostoeltje waarbij staat van 0 tot 18 kilo?? daar kan een 7 maanden baby van 8.5 kilo dan toch ook in???? Of vergis ik me nou??

Roosje Katoen

Roosje Katoen

28-05-2009 om 11:52

Zo lang mogelijk

Baby's kan je het best zo lang mogelijk in de maxicosi laten, dat is veiliger dan een autostoeltje omdat de nekspieren nog niet zo sterk zijn en een mc de klap dus beter opvangt.

En dat gesleep met een mc is helemaal niet nodig, je sleept toch ook het autostoeltje niet mee? Ik liet de mc dus altijd gewoon zitten, veel te zwaar idd

sandra helmink

sandra helmink

28-05-2009 om 13:30

Nou ik denk

dat ik ze dan toch nog maar even in de maxicosi laat! Zoals hier gezegd wordt het is een stuk veiliger, en dat vind ik ook heel belangrijk en natuurlijk ze past er nog heel gemakkelijk in want ze is ook niet zo lang dus ze ligt er nog helemaal in. Er steekt nog niets uit de maxicosi! En meestal ga ik toch achterin bij de meiden zitten(mijn zoon van 11 wil graag voorin) dus dan maar leuke dingen bedenken dat ze het ook leuk blijft vinden. Allemaal bedankt! Groetjes sandra

9 kilo?

Nou dan kan mijn zoontje van 4 maanden bijna in een autostoel, want die is (bijna) 8,5 kilo! Grapje hoor.
Volgens mij is het toch zo, dat je als richtlijn moet gebruiken dat het hoofd er niet uitsteekt als ze erin liggen? De voeten maakt volgens mij niet uit, gaat om het hoofd?
En ik zou er ook indd voor kiezen om zo lang mogelijk de kinderen in de maxicosie te laten.

JanetEE

JanetEE

03-06-2009 om 09:59

Autostoeltjes 0 tot 18 kg

Je hebt inderdaad van die autostoeltjes voor kinderen van 0 tot 18 kg (of zoiets). Voor ons een uitkomst want met 7 maanden was de maxicosi echt te klein.

hout anne

hout anne

09-06-2009 om 10:39

Kijk op site maxicosi

Wij hebben hier pas ook op gekeken, ons zoontje is erg lang nl (7mnd)
Maxicosi raad aan om zo lang mogelijk autostoel nr 1 te gebruiken. Idd omdat deze het meest veilig is. Je kan deze gebruiken tot het kruintje gelijk is met de bovenrand van de maxicosi. Steekt het kruintje (=hoogste deel van het hoofd) erboven uit, dan wordt het gevaarlijk. Op dat moment moet je overstappen naar stoel 2, of wanneer het maximale gewicht wordt bereikt (staat op de stoel).
Onze kleine kan nog in de maxicosi, maar ik gebruik stoel nr 2 ook wel eens. Als ik naar het KDV moet bijv. en papalief stoel 1 in de auto heeft staan en al onderweg is naar het werk.
Gaat prima, maar ik moet zeggen dat het in en uittillen bij stoel 1 een stuk makkelijker is! En ze zien echt voldoende vanuit die stoel, ze kunnen lekker naar buiten kijken. En wil je ze kunnen zien, dan bestaan er ook spiegeltjes die je op de achterbank vastmaakt. Zo kun je ze via de achteruitkijkspiegel zien!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.