Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Avent en spenen

Hallo,

Wij willen in de laatste fles van onze zoon rijstebloem gaan doen. Hij drinkt nu uit Aventflessen met nr. 2 spenen. Hij mag de nr. 3 spenen al, maar dit gaat te snel voor hem. Nu probeerden we afgelopen week de 3standenspeen op de fles en dit ging helemaal te snel. Kan je ook een groter gat in een speen nr 2 maken of krijgt hij hier nooit de pap doorheen?

Linda

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
LindadR

LindadR

24-11-2008 om 09:54 Topicstarter

(extra) voeding nodig

Jongste zoon van 4,5 maand heeft een maand heerlijk doorgeslapen en wordt de afgelopen week vaak rond 04.00 / 05.00 uur weer wakker. Valt meestal wel weer (even) in slaap, maar rond 06.00 is hij er weer. We laten hem mopperen (hij huilt echt) want eerder dan 06.30 uur halen we hem er niet uit. Oudste slaapt er heerlijk doorheen, gelukkig maar.

Is dit een terugval? Heeft hij misschien extra voeding nodig? We willen nu nu rijstebloem toevoegen aan zijn laatste fles, eens kijken wat dit gaan uitrichten. Hij heeft 's ochtends ook niet echt megahonger, vind ik.

We willen hem geen nachtvoeding meer geven, daar is hij tenslotte net vanaf! En omdat hij geen honger lijkt te hebben......

Hij is wel weer ontzettend aan het veranderen, zou hij weer een sprong in zijn ontwikkeling maken, of zo? Als ik even bij hem ga kijken, als hij vroeg wakker is, klampt hij zich ook helemaal aan me vast. Bij ons in bed nemen is geen optie, dan slaapt niemand meer... hij ook niet.

Tips en adviezen welkom,
Linda

marie

marie

24-11-2008 om 10:32

Hoeveel voedingen?

Hallo
Je schrijft niet hoeveel voedingen hij krijgt en hoeveel hij per voeding krijgt. Dus dat wordt wat lastig adviseren denk ik. Ik kan je wel vertellen wat onze meid op die leeftijd kreeg:
7.00 uur fles 230 cc (210+poeder)
11.00 uur fles 230 cc
15.00 uur fles 230 cc
19.00 uur fles 230 cc met 4 schepjes rijstebloem
19.30 uur slapen
Wij gebruikten overigens geen Aventflessen, maar "gewone". Voor de rijstebloem gebruikte ik een papspeen van het eigen merk van de Etos. Hier zit namelijk een "kruisje" in i.p.v. een gat. Misschien iets om te proberen?
succes

LindadR

LindadR

24-11-2008 om 13:30 Topicstarter

5 x 200

Hoi,

Hij krijgt vijf flessen van 200 cc. (180 water en 6 poeder)

07.00
11.00
15.00
19.00
22.00

Ik heb net weer de nr. 3 speen van Avent geprobeerd, maar hij verslikt zich bij het leven.. (en het scheelt 1 ieniemienie gaatje meer, niet te geloven...)

Linda

LindadR

LindadR

25-11-2008 om 09:52 Topicstarter

Gisteravond

Drie schepjes rb in de fles, met speen nr. 2 ging perfect. Driestandenspeen en nr. 3 speen gingen gewoon veel te hard.

Bedankt Marie, voor je reactie.

Linda

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.