Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Avent kolf lekt...

Lieve mensen, graag jullie tips

Sinds vorige week ben ik een beetje aan het kolven geslagen. Zoon Bo is bijna negen weken en ik wil weer lekker werken.

Ik heb deze keer een Avent kolf, een ISIS IQ Uno. En die lekt! Ik heb m tweedehands, en weet niet zeker of ik alles juist in elkaar zet.

Bij aanvang is er niets aan de hand, maar aan het einde van het kolven, als het flesje bijna vol is, loopt de ventielachtige dop aan de bovenkant van het flesje (dat over de hals van het flesje zit, met dat witte palletje erop) vol melk en dat loopt dan ergens langs en drupt op mijn schoot.

Ik heb twee dingetjes die als ventiel kunnen dienen, een met een tuutje, en een plat rondje met een stervormig afdichtdingetje. Ik kan ze volgens mij niet allebei tegelijk gebruiken. dat ronde platte dingetje is volgens mij voor het handkolven en het tuutje voor het elektrisch kolven? In de gebruiksaanwijzig van de elektrische kolf staat het rondje niet genoemd, die komt volgens mij weer uit een tasje met spulletjes van mijn handkolvende schoonzusje... handig he? NOT!

Haha, wat is dit ingewikkeld uitleggen!

Maar wie weet herkent iemand het probleem en weet je een oplossing. Ik ben ook al online aan het zoeken maar nog niets gevonden.

groet en dank!

Marije

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Fles niet te vol kolven

Had ik 12 jaar geleden ook met de Isis. Oplossing is zeer simpel: fles niet te vol kolven, dus halverwege kolfbeurt even nieuwe fles pakken of fles leeggieten.

Mama_Lina

Mama_Lina

21-11-2011 om 20:01 Topicstarter

Dank!

Dat ga ik proberen!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Asa Torell

Asa Torell

21-11-2011 om 21:39

Oja dat sterretje!

Ik heb ook net weer een nieuwe isis handkolf in huis gehaald dit keer en verbaasde me al over het nieuwe tuitventieltje. Ik vroeg me al af hoe het ook al weer was bij de eerdere versie, maar dat was inderdaad zo'n sterretje. Dus het klopt wel dat je ze niet allebei tegelijk moet gebruiken .

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.