Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Avond voeding

Wat zijn jullie ervaringen met de avond voeding van 22/23 uur? Onze dochter van 3 maanden gaat rond 19.00 uur op bed. We maken haar om 22 uur wakker voor een fles. Daarna gaat ze weer slapen tot 4 uur. Moeten we de avond voeding er al af halen?


Als ze zich nog meldt voor een nachtvoeding zou ik de avondvoeding er niet afhalen. Ik zou liever eerst van die nachtvoeding af zijn. Mijn dochter heeft tot 5 maanden een nachtvoeding gehad en tot 8 maanden een avondvoeding. Cb vond dat prima 'ze zal het nodig hebben'. Zij meldde zich wel zelf, ook voor de avondvoeding.

Bij mijn eerste heb ik het nog gedaan, om 23u wakker maken voor een fles. Maar het brak me zo op, want ze was dan alsnog om 3u of 4u weer wakker met honger. Tot ik die fles van 23u een keer oversloeg omdat ik gewoon uitgeput in slaap was gevallen. Prompt sliep de baby tot 7u door. Sindsdien heb ik mijn baby's nooit meer 's nachts wakker gemaakt en dat beviel prima. Als ze honger hadden, meldden ze zich wel en dat ging vanzelf vrij vlot naar een nacht zonder flessen. 

Wil je niet te hard? Ook gezien je andere topic. Je baby is nog erg jong.
Ik zou de avondvoeding erin laten, of haar zelf wakker laten worden voor een voeding. Maar dan heb je kans dat je er twee keer uit moet voor een fles ´s nachts.

gezien je andere topic blijkt dat ze om 4uur weer honger heeft. Zou nu nog geen voedingen weglaten. 

ik heb mijn baby's nooit wakker gemaakt. Ze aten als ze wakker werden. Bij mijn ging bij beide eerst de avondvoeding eraf, en de nachtvoeding werd steeds later, totdat het op een gegeven moment een 'gewone' ochtendvoeding was. 

Een paar keer heb ik ze gewekt voor een late avondvoeding. En dan kwamen ze evengoed op dezelfde tijd in de nacht als wanneer ik dat niet deed. dus dat heb ik snel genoeg maar weer gelaten. 

Mijn baby is ook 3 maanden en ik maak haar niet wakker. Zoiets als laatste fles vind ik onzin, heeft hier bij alledrie nooit gewerkt. Als ik dat doe komt ze net zo goed 's nachts een keer. En trouwens, een keer komen om 4 uur is echt dikke prima hoor!

Saga schreef op 27-10-2022 om 10:06:

ik heb mijn baby's nooit wakker gemaakt. Ze aten als ze wakker werden. Bij mijn ging bij beide eerst de avondvoeding eraf, en de nachtvoeding werd steeds later, totdat het op een gegeven moment een 'gewone' ochtendvoeding was.

Een paar keer heb ik ze gewekt voor een late avondvoeding. En dan kwamen ze evengoed op dezelfde tijd in de nacht als wanneer ik dat niet deed. dus dat heb ik snel genoeg maar weer gelaten.

Ja ook mijn ervaring. 
Wat we ook paar keer gedaan hebben is johannesbroodpitmeel door de voeding. Is te koop van Nutrilon. Melk wordt dan wat dikker waardoor baby langer op kan slapen. 
Ik merk wel echt duidelijk verschil met avondvoedingen. Dan drinkt hij meer dan overdag. Is dat bij jou ook? 

Ik zou vooral aansluiten bij je eigen ritme. Ik heb nooit een echt late voeding gegeven omdat ik zelf graag vroeg naar bed ging. Dus ik probeerde de laatste voeding om een uur of acht te geven, en dan zelf om een uur of negen naar bed.
Als je eigen ritme zo is dat een voeding om 10 of 11 uur geven geen probleem is dan zou je die erin kunnen laten.

Daglichtlamp schreef op 27-10-2022 om 16:34:

Ik zou vooral aansluiten bij je eigen ritme. Ik heb nooit een echt late voeding gegeven omdat ik zelf graag vroeg naar bed ging. Dus ik probeerde de laatste voeding om een uur of acht te geven, en dan zelf om een uur of negen naar bed.

Ik ook. Ik gaf borstvoeding, maar echt niet dat ik op ging blijven omdat er in een lijstje stond dat er mensen om 23.00 een voeding gaven. Gewoon vlak voordat ik naar bed ging (21.00/21.30) en dat was dan ook hun bedtijd.

Leene

Leene

27-10-2022 om 21:31

zelf niet zo'n goede ervaring met de zgn ' slaap voeding' dus net voor de nacht hun buik vol stoppen. Maakte geen moer uit... Soms sliepen ze nog beter zonder die voeding.
Het valt mij op dat dit nu de 3e topic is wat je opent over de nacht voeding.. dat mag natuurlijk maar wakker worden in de nacht is volkomen normaal voor zo'n ukkie.
Ze zitten 9 maanden in je buik krijgen 24 uur per dag voeding, worden op temperatuur gehouden en horen 24 uur per dag je hartslag. Het is normaler dat ze wakker worden dan dat ze 12 uur!! Aan een stuk doorslapen.
Laat het een beetje los.. schilt een hoop frustratie 

Hoe zwaar is jullie meisje? En hoeveel drinkt ze per voeding? Slaapt ze nog erg diep om 22.00 uur? Krijgt ze de voedingen met een vast schema of op verzoek?
Destijds (25 jaar geleden) was onze oudste ineens met 3 maanden (12 weken) met "geen kanon" meer wakker te krijgen voor de voeding van 22.30 uur. Toevallig sprak ik toen een "oudere" CB-verpleegkundige en die zei dat ze zwaar genoeg was (6 kilo) om de late avondvoeding over te slaan. En dat was ook zo. Sliep toen in een keer door van 19.30 - 6.30 uur.
Jongste was op gegeven moment (10 weken ofzo) ook niet meer wakker te krijgen om 23.00 uur, maar werd toen om 03.00 uur wakker voor een voeding..... (dat had ze al een paar weken niet meer gedaan). Haar "nacht" begon om 19.30/20.00 uur. Van die nachtvoeding werden wij dus niet erg gelukkig. We hebben haar toen een poosje toch om 23.00 uur wakker gemaakt voor de fles om haar in een ander ritme te krijgen. En dat is toen wel gelukt. Ook zij kreeg met 12 weken geen late avond voeding meer. Ook zij was toen 6 kg.
Ze gingen toen over van 5 x 200 cc naar 4 x 230 cc per voeding.

MoederIlse

MoederIlse

29-10-2022 om 14:09 Topicstarter

Ze krijgt nu 6x120 ml . Dit gaat soms met moeite leeg. Ze is moeilijk wakker te krijgen om 22.00 uur. Ze wordt nu snachts rond 4.00 uur wakker.

Als ze moeilijk wakker te krijgen is zou ik haar niet wakker maken op die tijd en haar zelf laten aangeven wanneer ze ´s nachts wakker wordt. En dan wel meteen de fles geven.

MoederIlse schreef op 29-10-2022 om 14:09:

Ze krijgt nu 6x120 ml . Dit gaat soms met moeite leeg. Ze is moeilijk wakker te krijgen om 22.00 uur. Ze wordt nu snachts rond 4.00 uur wakker.

Eerlijk gezegd vind ik 120 ml met 3 maanden wel erg weinig. Ze krijgt 6 voedingen zeg je. Dat is dan om de 3 of 4 uur? 

Waar heeft ze moeite mee? Gaatje in speen te klein? Melk te koud? Of model van speen is niet geschikt? Tongriempje te kort? 

Hier is haar drinktechniek? 

Gaat elke voeding moeizaam? Of bijvoorbeeld ochtend beter dan de middag? 

Slaapt ze goed tussendoor? 

Hoe is haar groeicurve? 

Wat hebben jullie allemaal al geprobeerd? 

Klinkt mij ook as wat weinig, maar hangt ook van haar gewicht af. Hoeveel weegt ze? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.