Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Pookie

Pookie

27-04-2009 om 10:59

Avondvoeding: wakker maken?

Mijn zoontje is 3,5 week oud. Overdag maakt hij een beetje een rommeltje van zijn voedings- en slaaptijden. Hij drinkt nog 7 keer een flesje van 120 water, maar soms meldt hij zich al na 2 of 2,5 uur omdat hij alweer honger heeft. We zijn nu overgestapt op Forte-voeding, maar dat is pas sinds 2 dagen, dus heeft nog geen effect op zijn tijden. Volgens het CB zou hij inmiddels op 6 voedingen moeten zitten.

Tussen 18 en 19 uur krijgt hij zijn laatste 'middag' fles en gaat dan zijn mandje in voor de nacht. Wij moeten hem echter steevast wakker maken rond 23 of 24 uur voor de laatste avondvoeding. 's Nachts meldt hij zich vanzelf standaard om 04 uur. Mijn vraag is, moeten we hem 's avonds nog wel wakker maken, of gewoon wachten tot hij zich meldt? Het is een grote baby, weegt inmiddels zo'n kilo of 5.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Agnet

Agnet

27-04-2009 om 12:30

Ik zou

hem wel wakker maken. Wij hebben met hetzelfde gezeten en als we hem niet wakker maakte rond 23.30 uur, kwam hij om 01.00 en om 05.00 uur. Dan moesten we er 2 keer uit.

Bij je zin: volgens het CB moet hij inmiddels op 6 voedingen zitten, gaan mijn haren al overeind staan. Ik kreeg te horen dat het idioot was dat ik zoon nog een voeding 's nachts gaf, hij was toen 2 maanden en had honger 's nachts. Het CB vond dat ik hem gewoon moest laten huilen en vonden mij een overdreven moeder omdat ik dat niet nodig vind. Rare mensen hoor, hier op het CB.

liora

liora

27-04-2009 om 14:15

Jeetje

Waarom MOET je zoon van het cb op zes voedingen zitten? Wat gaat er mis als hij er zeven wil? Mijn zoon dronk er heel vaak ook acht, en de Politie is hem toch niet komen weghalen.

Ik vind het idioot dat ze je hebben geadviseerd om op Forte over te schakelen. Vaak drinken zegt namelijk niks over de totale hoeveelheid melk. Als een kind aan het maximum niet genoeg heeft, dan lijkt Forte me handig. Maar als hij gewoon vaker kleinere beetjes wil, laat hem dan!

Vroeger heb ik mijn zoon wel wakker gemaakt 's avonds omdat ik dacht dat hij anders 's nachts vaker zou komen. Dit wakker maken had echter geen invloed op 's nachts wakker worden, wel op zijn ochtendfles die hij vaak oversloeg.
Ik heb me nu heilig voorgenomen nooit meer iemand wakker te maken voor een voeding, tenzij het maximum aantal uren dat een baby zonder voeding mag, wordt overschreden.

volgens mij heb je een volkomen normale baby! Ik zou proberen eens gewoon een tijdje helemaal niet het aantal flessen te tellen en gewoon op verzoek te voeden.

Liora

Hij is pas 3,5 week!!

Mijn zoon zat toen nog op de 8 flessen! Ik heb ook zo lopen klooien met die flessen. Rekken tussendoor zodat hij er minder op een dag zou hebben.

Bij mijn dochter niet gedaan, dan maar een flesje meer...

Wat ook kan is dat hij krampjes heeft. Soms wordt honger verward met krampjes. Doordat ze drinken of ergens op sabbelen verlicht dat de pijn (even). Als dit het geval is zal je zien dat het na een week of 12 minder wordt.

succes en laat je niet gek maken door het cb!

liefs lisa

Dendy Pearson

Dendy Pearson

28-04-2009 om 19:17

Op die leeftijd

was mijn zoon ook zo enorm aan het rommelen. Ik schreef de voedingen op om te kijken of er enigzins een patroon in te ontdekken was, maar dat was niet het geval.
Uiteindelijk hebben we hem maar gewoon laten gaan. Een nachtvoeding meer of minder maakt ook niet uit. Het gaf hier een hoop rust het gewoon maar te laten gebeuren. Het komt vanzelf goed.
Mijn zoon zat met 3 weken op 7 voedingen en soms op 8. Ze zijn dan toch ook nog klein!!!
Nu is hij 4 maanden en drinkt hij 4 flessen van 230 en slaapt hij om 19.00 uur. En dat is zomaar vanzelf gekomen.
Forte voeding zou ik op deze leeftijd nog niet geven. Mijn dochter kreeg het toen ze ruim een maand was, maar zij dronk al een liter op een dag en de forte was puur omdat ze niet meer mocht.
Kijk naar je baby en zijn behoeftes en laat het cb kletsen. Het cb waar ik kom zegt alleen maar dat ik vooral moet doen wat ik zelf denk dat goed is. Lastig als je eens echt iets niet weet)

grt Dendy

Dendy Pearson

Dendy Pearson

28-04-2009 om 19:20

Ennuh

Volgens de kraamhulp hier mocht er overdag 3 uur tussen de voedingen zitten en 's nachts 6. En dit dan zo'n beetje tot een baby een maand is. Van de kraamhulp die ik bij dochter had moesten het 4 uur zijn overdag en mocht dochter meteen al de hele nacht doorslapen. Ze zeggen allemaal wat anders

Dendy

Als hij er lekker onder is

gewoon lekker doen wat hij wil. Op die leeftijd is het allemaal nog natuur en geen cultuur

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.