Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
A Janssen

A Janssen

04-12-2010 om 22:11

Baby 12 weken wil niet eten

Hoi,

Onze dochter is nu ruim 12 weken en de flesvoeding gaat belabberd.

Eerder gaf ik borstvoeding maar de groei bleef achter waardoor kolfen en viade fles geven werd aangeraden.
Helaas weigerde ze de fles en werd voeden een drama.
Enkel borstvoeding geven kon niet meer omdat de voeding door alle stress terug liep.
We zijn nu al weken verder en vandaag is ze niet verder dan 200 cc gekomen.
Verschrikkelijk!!!

Ze neemt wel een slok maar stopt dan weer, het is vaak duidelijk dat ze wel wil drinken maar iets lijkt haar tegen te houden.
Soms pakt ze zo de fles en drinkt ze zo 70 cc weg.

Maar nu wil niets werken.
Ze heeft vaak de hik, en maakt slik bewegegingen. Ze blaast vaak bellen en horizontaal liggen vind ze niet fijn. Ze spuugt soms wat voeding terug maar ook pas na 3 uur spuugt ze wel eens. Het lijkt dan meer gal.

Iemand een idee wat we hier aan kunnen doen?

Zowel het cb als kinderarts zeggen dat we moeten volhouden.

Groetjes miek

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
elsje78

elsje78

04-12-2010 om 23:26

2 dingen

reflux zou goed kunnen, al is het enige wat beetje raar is, dat bij reflux het enige dat beetje helpt zuigen is, dus dat is dan vreemd

Mijn jongste had koemelkallergie en bij hem leek het wel of zijn lichaam meteen die voeding afstootte, niet willen drinken, spugen, slikken, maar vooral krijsen.

Je zou eens koemelkvrije voeding kunnen geven, pepti bijvoorbeeld. al zou ik dat wel even in overleg met de ka doen. Ik vind het advies volhouden vreemd, want 200 cc is wel erg weinig!

Sterkte!

Spruw?

iets anders in het mondje wat niet prettig is, andere spenen en flessen heb je vast ook al geprobeerd.

Sterkte dit is geen makkelijke start. Andere kinderarts kan je nog proberen misschien, second opinion is altijd mogelijk en goed als je twijfelt.

Ik lees het nog een keer

en ik denk toch dat het goed is even met een andere kinderarts te praten, omdat ze dus niet horizontaal wil en slik bewegingen maakt en gal opspuugt. Er is iets nu waarom het niet gaat en ze kan nog niet praten om het duidelijk te maken, dan helpt doorzetten volgens mij niet na een paar weken.

ja andere arts, misschien komt die nog wat meer ideeen over wat en hoe, misschien iemand die veel ervaring heeft, academisch ziekenhuis kan ook nog, de Vu schijnt wel goed te zijn.

ja dat zou ik zeker even doen, even verder shoppen met artsen.

A Janssen

A Janssen

05-12-2010 om 18:00

Baby 12 weken wil niet eten

Ja, erg moeilijk dit.
Ze is vannacht weer 2 x gekomen en drinkt dan wel 50 cc weg, want voor ons erg veel is.
Dat geeft me weer energie om weer een dag postief te zijn.

Ik heb dinsdag een afspraak met de ka dus leg het direct voor.
Zal geen genoegen nemen met 'volhouden'.
Kan ook niet want ze is nu bijna 4 kilo en 3 maanden oud, dat lijkt me bewijs genoeg dat er iets niet goed gaat.

Bedankt voor de reactie iig.

Rembrand

Rembrand

06-12-2010 om 00:00

Allergie uitgesloten?

Soms zie je dit soort symptomen bij allergie.
Ik herken er ook wel reflux-achtige klachten in, en die komen bij allergie ook regelmatig voor.
M.

A Janssen

A Janssen

06-12-2010 om 13:27

Baby 12 weken wil niet eten

Hoi,

Ze is nog op niets gecontroleerd.
Ik moest overstappen op de fles zodat we konden bijhouden wat ze binnen krijgt.
Vooralsnog was er geen aanleiding voor onderzoeken en gaven ze mij het idee dat dit 'normaal' was.

We hebben nu alles schuin staan zodat ze minder last van haar maagzuur heeft.
Hopelijk doet dat ook al iets.

Primavera

Primavera

06-12-2010 om 19:55

Weer zo'n kinderarts die het borstvoedingshoofstuk in zijn oplei

Sorry Miek,
Maar ze hebben je verschrikkelijk borstonvriendelijk advies gegeven en nog voor niks ook. Kolven om te zien hoeveel erin gaat is een hele slechte manier en kan je bij een flesweigeraar van de regen in de drup helpen. Kijken of de baby goed aangelegd was was veel beter geweest, soms is het alleen maar een kwestie van een te kort tongriempje waardoor het slikken niet goed gaat. Desnoods kon je een paar keer dubbel wegen voor en na de voeding om te zien hoeveel erin gaat. Normaal gesproken doe je dat niet, omdat de natte luiers genoeg indicatie geven voor de hoeveelheid die ze binnen krijgt. Hoe waren die in het begin?
Ook moet zo'n overgang voor een baby geleidelijk gaan, want aan de fles drinken is een hele andere techniek dan aan de borst en bovendien kon je eventueel ook gewoon de borst naast de fles blijven gebruiken.
Dat is nu even allemaal niet belangrijk meer, want je baby moet gevoed worden. Je kunt eventueel met de zachte tuitbeker van Avent proberen als je het ventiel eruit haalt.
Verder is het absoluut belangrijk dat er gekeken wordt of er meer aan de hand is. Ze kan zeer allergisch voor koemelkeiwitten zijn en dan is peptie nog niet genoeg. Ook komt het een heel enkele keer voor dat een baby wel lactoseintollerant is. Een andere reden die er hand kan zijn is een tekort aan groeihormoon en zo zijn er vast nog wel legio redenen.
200cc op één dag is echt veel te weinig en 4 kg is voor 3 maanden ook licht. Groeit ze wel in de lengte of ook niet?
Het bedje schuin zetten helpt overigens beslist niet tegen reflux. Dat hebben ze wetenschappelijk onderzocht. Baby's horen verder geen gal te spugen alleen min of meer verteerde melk. Eerlijk gezegd zou ik het CB laten voor wat het was en morgen op de stoep van een kinderarts staan, het liefst een andere. Dit gaat niet goed zo.
Groeten Primavera

elsje78

elsje78

06-12-2010 om 20:24

Eens met primavera

Hoe meer ik lees, hoe meer ik aan koemelkallergie denk, mijn zoontje had het heel erg. Hij was ook allergisch voor pepti en moest neocate gaan gebruiken. Daarna was het over, het spugen, het krijsen, het slikken, de diarree enz enz. Ik zou ook morgen meteen naar een kinderarts gaan en de zaak weer voorleggen. Zo moet je niet doormodderen!

sterkte!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.