Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Camille75

Camille75

09-06-2009 om 21:06

Baby 3,5 maand maar 4 keer bv

Hallo allemaal,

Mijn 4e kindje is nu 3,5 maand en drinkt sinds ongeveer 3 weken maar 4 keer op een dag (ongeveer 7u30, 12u00, 16u30, 21u00). Hoe lekker het ook moge zijn qua nachtrust, ik maak me toch een beetje zorgen of op deze manier de BV niet achteruit holt (ik moet haar ook bijna altijd wakker maken voor de voedingen). Mijn andere 3 kinderen kregen tot 6 maanden 5 en soms 6 keer bv met laatste voeding om 23u00. Ze plast goed en lijkt rond genoeg dus wat dat betreft (nog) geen zorgen.
Alvast bedankt voor jullie visie/ervaringen,
Camille

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rembrand

Rembrand

09-06-2009 om 22:50

Groei?

Hoi Camille,
Het lijkt inderdaad aan de weinige kant.
Hoeveel voedingen had ze voorheen, en drinkt ze één of twee borsten per voeding ?
Hoe was haar groei tot nu toe en ben je haar al wezen wegen sinds ze vier keer per dag drinkt ?
Heeft ze een speentje of zuigt ze fanatiek op haar duim of vingers ?
Dit kan er namelijk toe leiden dat ze haar zuigbehoefte op die manier uitleeft en vergeet om vaker om de borst te vragen.
M.

Camille75

Camille75

09-06-2009 om 23:21

Rembrand

Hartelijk dank voor je antwoord.
Na de eerste 8 weken waarin ze ongeveer 8 a 10 keer per dag dronk, is ze abrupt naar 6 keer gegaan en toen bijna meteen naar 4. Ze heeft idd haar duim gevonden en zuigt daar heel fanatiek op.
Ze krijgt 2 borsten per keer en er zit meestal een half uur tussen het eind van borst 1 en het begin van borst 2
Ik heb haar nog niet gewogen, heb wel aan het einde van de week een afspraak bij de arts staan.
Maar, kan de BV op peil blijven op deze manier of kan ik beter een voeding ergens erbij proberen te geven? En wanneer kan ik dat dan het beste doen? Voedingen overdag naar voren halen en dan om 23uur een "dream feed" of er ergens overdag eentje tussen proberen te wurmen? Sjemig, dat je bij nummer 4 nog zoveel vragen kunt hebben

Alvast bedankt.
Groetjes,
Camille

Tirza G.

Tirza G.

09-06-2009 om 23:33

Duimzuigen

Hoi Camille,

Het zou zomaar kunnen dat het duimzuigen haar in de weg zit. Daarmee brengt ze zichzelf in een prettige toestand za'k maar zeggen, ze bevredigt haar zuigbehoefte dus níet aan de borst.
Ik zou zeker extra gaan voeden. En dan op de momenten dat ze fanatiek op haar duim zuigt. Dan heeft ze blijkbaar zuigbehoefte en als ze die aan de borst stilt, is dat ook goed voor je productie!

Tirza

Rembrand

Rembrand

10-06-2009 om 08:37

Camille.

Ik sluit mij volledig bij Tirza aan
Als je goed terug denkt zal het waarschijnlijk zo zijn dat de start van het fanatieke duimzuigen gelijk viel met haar verminderde vraag om borstvoeding.
M.

Camille75

Camille75

10-06-2009 om 09:32

Tirza en rembrand

Dank (wederom) voor jullie antwoord.
Ik ga proberen haar vaker wakker te maken.Ze duimt niet als ze wakker is, maar probleem is dat ze vaak maar een uurtje wakker is Ik zal eerder bij haar gaan kijken als ze in de wieg ligt, en als ze dan neigt naar duimen trek ik haar eruit Vanochtend vroeg lukte het niet echt, toen sabbelde ze zichzelf op mijn borst in slaap.
Ben ook benieuwd of ze goed is aangekomen deze maand.
Groetjes, Camille

Sascha2

Sascha2

10-06-2009 om 13:58

Duimzuigen en bv

Mijn nu nog jongste is ook een fanatieke duimzuigster. Huilde vrijwel niet als ze honger had, maar gaf het aan door flink te gaan duimzuigen. Het duurde even voordat ik dat doorhad. Wie weet is dat bij jouw kindje ook zo. Wie weet heeft ze eigenlijk honger als ze flink gaat duimzuigen en stilt ze haar behoefte juist door het duimzuigen. Overigens, mijn dochter is nu 15 maanden en geeft nog steeds d.m.v. duimzuigen aan dat ze honger en/of dorst heeft.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.