Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Tamara

Tamara

25-07-2009 om 22:56

Baby 4 mnd met fv poept nauwelijks!

Hallo ouders,

Heeeel graag hoor ik jullie mening/advies over het volgende.

Onze baby van 4 mnd poept belachelijk weinig. Eens in de 3 a 4 dagen (inmiddels zit hij op 4 dagen en heeft nog niet gepoept). Hij lijkt er echter GEEN last van te hebben en de poep is normale baby-poep.

Dit probleem wordt op het internet dikwijls aangekaart, maar dit is bijna altijd in combinatie met borstvoeding of in combinatie met harde poep.

In ons geval is zoontjelief heel blij, vrolijk, heeft nergens last van en de poep is normaal. Zelfs geen last van krampjes, helemaal niets.
Toch zint het me niet. Een keer poepen in de 4 of 5 dagen is niet normaal, lijkt me!! IN dit geval lijk ik als mama er dus meer last van te hebben dan mijn zoontje!

Ik wil er graag nog even bij vertellen dat zoonlief voor hij 3 maanden juist heel vaak poepte. Meerder poepluiers per dag. Opeens veranderde dat patroon dus, niet de samenstelling. Er is niets bijzonders gebeurd, hooguit dat mijn zwangerschapsverlof is geeindigd. Het voedingspatroon is dus niet veranderd.

Onze baby krijgt gewone Nutrilon 1. Heeft Nutrilon Omneo zin? Dit is voor problemen met de ontlasting, maar hij heeft eigenlijk geen last.
Extra water bij de fles doe ik al (een beetje hoor, in de fles van 180 ml doe ik 190 a 195 ml.

Ik hoor graag jullie mening. Ik hoop dat ik me druk maak om niets...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
liora

liora

26-07-2009 om 11:07

Tamara

Hoi,

Belangrijkste lijkt me dat je zoontje zich goed voelt en de poep is niet hard, hij heeft geen pijn.
Als hij goed groeit, lijkt het me geen probleem toch? Misschien even gaan wegen op het consultatiebureau en daar de vraag stellen (misschien eerst bellen en vragen, dan wegen).

Succes ermee!

Liora

Potjes

Ben je al met potjes begonnen, want daarvan gaan ze ook minder poepen, en wordt de ontlasting wat harder.

Mijn dochter die nu 3 is heeft dat ook gehad en nog steeds. Als baby poepte ze 1 keer in de 4 dagen en nu nog steeds, ze heeft onderzoeken gehad omdat ze ook vaak last van verstoppingen had maar daar is niks uitgekomen. Ze heeft gewoon blijkbaar trage darmen. Mijn baby nu 6 maanden is heel anders, hij poept elke dag, hij krijgt nu potjes en steeds poept hij elke dag. Ik denk elk kind is anders. Maak je niet druk, als ze verder gezond is en vrolijk is er niks aan de hand.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.