Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Baby 6 maanden slaapt slecht s’nachts

heeft er iemand tips? Ik heb een baby van 6 maanden, normaal geef ik fles gaat die slapen. Maar nu al 2 maanden is die om het uur wakker, maar wil ook niks drinken maar huilt heel veel. Of hij is klaar wakker en blijft 2 uur lang huilen, brabbelen en vechten tegen zijn slaap.

al geprobeerd:
Samen slapen
Kroelen
Flesje
Negeren
Bij ons in bed 

alle tips of iets zijn welkom een radeloze mama

Komen er tandjes door?
Hoe is het slapen overdag?

Klinkt als oorpijn? 
Dat kan van de tandjes komen trouwens - straalt door naar de oortjes. 
Ze hoeven daar geen koorts van te hebben trouwens (ervaring mee). 
Je kunt proberen of het beter gaat door het bedje een beetje schuin te zetten. 

O, ja. Onze kinderen waren als baby nogal koukleumen. Als ze 's nachts onrustig waren wilde een extra dekentje ook nog wel eens helpen (maar dat is tegenwoordig verboden geloof ik) 

Misschien een beetje een domme vraag maar ben je al met hem bij de huisarts geweest? Ik denk meteen aan oorpijn maar er kan van alles spelen. Ik zou eerst laten uitsluiten dat hem iets mankeert. Ook als dat niet zo is kan de huisarts je ondersteunen of doorverwijzen naar de kinderarts. Blijf er niet alleen mee tobben, dit sloopt je. 

negeer hem niet hoor, babys huilen niet voor niks en doen dat al helemaal niet om express of om je dwars te zitten. Hij wil ook niet drinken...

naar de huisarts. 

3ofmykids

3ofmykids

16-09-2021 om 14:50 Topicstarter

Krullen-bol schreef op 14-09-2021 om 09:51:

Komen er tandjes door?
Hoe is het slapen overdag?

Jaa er komen wel tandjes door. 
overdag gaat slapen wel goed. Hij huilt zichzelf 5 minuutjes in slaap en slaapt zo 2 uurtjes. 

3ofmykids

3ofmykids

16-09-2021 om 14:51 Topicstarter

Marie111 schreef op 14-09-2021 om 10:17:

Klinkt als oorpijn?
Dat kan van de tandjes komen trouwens - straalt door naar de oortjes.
Ze hoeven daar geen koorts van te hebben trouwens (ervaring mee).
Je kunt proberen of het beter gaat door het bedje een beetje schuin te zetten.

O, ja. Onze kinderen waren als baby nogal koukleumen. Als ze 's nachts onrustig waren wilde een extra dekentje ook nog wel eens helpen (maar dat is tegenwoordig verboden geloof ik)

Okee, dat wist ik niet. Ze oortjes zijn sinds die tandjes krijgt wel altijd vies en lopen vol. Klopt onze kleine man krijgt wel een dekentje maar schopt die af omdat die snel zweet.

3ofmykids

3ofmykids

16-09-2021 om 14:52 Topicstarter

Rachel. schreef op 15-09-2021 om 12:56:

negeer hem niet hoor, babys huilen niet voor niks en doen dat al helemaal niet om express of om je dwars te zitten. Hij wil ook niet drinken...

naar de huisarts.

Nee, dat is zeker zo. Meestal slaapt die uiteindelijk boven op me buik 

3ofmykids

3ofmykids

16-09-2021 om 14:53 Topicstarter

AlisonH schreef op 14-09-2021 om 18:34:

Misschien een beetje een domme vraag maar ben je al met hem bij de huisarts geweest? Ik denk meteen aan oorpijn maar er kan van alles spelen. Ik zou eerst laten uitsluiten dat hem iets mankeert. Ook als dat niet zo is kan de huisarts je ondersteunen of doorverwijzen naar de kinderarts. Blijf er niet alleen mee tobben, dit sloopt je.

Ze zijn er achter gekomen dat zijn darmpjes niet heel goed werken, heb nu lactose gekregen. Hopen dat het zo beter gaat. 

ah goed dat je bent gegaan! Hopelijk helpt dit en gaat het snel beter met hem, veel beterschap voor hem 💙💪

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.