Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Baby 7 weken vaak wakker overdag

Wij hebben een dochtertje van 7 weken oud die overdag moeite heeft om te slapen. 's Nachts gaat het uitstekend. Vaak van 23.00 tot 07.00 uur. Alleen overdag leg ik haar ongeveer een uurtje na haar voeding (dan begint ze te jammeren) wakker op bed. Vaak valt ze dan wel in slaap maar is het voor een half uur of drie kwartier. Dan begint ze te huilen en geef ik haar een speen. Meestal is ze dan weer 10 minuten stil (of ze slaapt weet ik niet) en dan gaat ze weer huilen. En dan geef ik haar speen weer en ga zo maar door. Soms houdt ze dit 2 uur vol en soms valt ze na een uurtje weer in slaap voor weer een half uur ofzo. Totdat het tijd is om te eten.

Ze slaapt op een donkere kamer, in een inbakerdoek en met een rustgevend muziekje op. Dit heeft allemaal wel al iets geholpen maar ze slaapt nog steeds niet lang. Haar eruit halen helpt ook niet. Dan is ze 5 minuutjes rustig en begint ze te huilen. Soms denk ik dat ze echt honger heeft en geef ik haar eten. Maar dan drinkt ze maar echt weinig dus dat is het dan ook niet. En op die manier wordt haar voedingsritme ook verstoord.

En ernstig probleem is het niet. Maar wel erg onhandig met nog een zoontje van 14 maanden in huis. Iemand enig idee waar dit door zou kunnen komen of tips?

Groetjes!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
marie

marie

08-03-2011 om 16:31

Beneden of buiten slapen?

Hallo
Al geprobeerd om haar beneden in de woonkamer in de kinderwagen te laten slapen? Sommige babies hebben behoefte aan wat "rumoer" om zich heen en dan wennen ze daar ook gelijk aan.
Trouwens met het weer van de afgelopen dagen had ik mijn kinderen lekker buiten laten slapen in de wagen. Dan sliepen ze altijd veeeel beter overdag dan in hun eigen wieg (later ledikantje) op hun eigen kamer. Frisse lucht is gezond en werkt slaapverwekkend vind ik.
Ligt je meisje trouwens op de rug? Heb je al geprobeerd om haar op de zij tellaten slapen? Mijn kinderen sliepen dan ook veel beter. Lekker knus en "opgekruld" en dan lekker naar buiten. Voor het op de buik rollen kun je haar tussen 2 rolletjes van handdoeken of flanellen luiers leggen.
En wat betreft de voedingen - hoeveel krijgt ze per voeding en hoeveel voedingen?
groetjes

dc

dc

08-03-2011 om 21:58

En even wachten?

Na 3 kwartier zijn baby's weer even wakker, maar vaak als je gewoon even 10 minuten wacht vallen ze vanzelf weer in slaap. Ik zou niet beginnen met speentje er elke keer indoen, want dan blijf je daar de komende anderhalf jaar mee bezig...

Ik zou ook eens proberen met licht aan te laten slapen en met de deur wijd open. Sommige baby's willen je gewoon kunnen horen om rustig te kunnen slapen. Ik merkte dat pas bij zo'n 4/5 maanden ze gestoord werden door omgevingsgeluid.

Liliputter

Liliputter

09-03-2011 om 11:14 Topicstarter

Bedankt

Bedankt voor de reacties alvast.

Ze krijgt 5 voedingen per dag. 's Ochtends eerst borstvoeding, dan 2 flessen van 160 cc, dan weer borstvoeding en de laatste fles is er weer eentje van 160 cc. Dat lijkt goed te gaan.

Ik heb juist het idee dat ze wakker wordt van hardere geluiden. Mijn zoontje van 14 maanden is nogal luid en speelt vrij hardhandig en beneden valt ze absoluut niet in slaap. 's Nachts slaapt ze bij ons op de kamer en als wij dan binnen komen lopen begint zo meteen een beetje te draaien en te keren. Maar langs de andere kant valt ze na haar laatste voeding wel als een blok in slaap. Maar of dat nu komt omdat wij er zijn of omdat het nacht is weet ik niet.

Zijslapen vind ik eerlijk gezegd eng met dat gedoe over wiegendood en al. Ik heb niet het gevoel dat wiegendood daardoor veroorzaakt wordt maar ja... ze waarschuwen vast niet voor niets denk ik dan maar weer.

Misschien inderdaad wat frissere lucht en eens proberen met een deur open. Wie weet helpt het!

Groetjes!

Liliputter

Liliputter

09-03-2011 om 11:17 Topicstarter

@ dc

Dat speentje ben ik inderdaad ook bang voor. Onze oudste heeft een knuffel eraan zitten en die vind hem 's nachts altijd zelf. Dat scheelt. Maar wanneer de jongste nu wat voorspelbaarder is ga ik het hem ook afleren.

Ik vind het altijd zo sneu dat ze dan hard ligt te huilen. Als ik er niet op reageer is het eventjes jammeren en dan gaat ze echt huilen. Of zou dat ook overgaan denk je?

dc

dc

09-03-2011 om 13:29

Ik denk het wel

Tenzij ze pijn ofzo heeft, zal ze na 2 keer door hebben dat je niet gelijk komt. Ik zeg niet dat je haar een kwartier moet laten krijsen hoor, maar kijk gewoon eens wat er gebeurt als je er niet gelijk naar toe gaat. Geef het 10 minuten. Mijn baby's waren meestal binnen die 10 minuten weer in slaap (maar het wachten was wel moeilijk hoor).

Joke

Joke

10-03-2011 om 16:23

Draagdoek

Wat misschien zou kunnen helpen: een draagdoek kopen (zo'n lange wikkeldoek) en haar daarin doen als ze onrustig is. Mijn zoontje (inmiddels 13 maanden) werd daar heel rustig in en viel uiteindelijk ook in slaap. En dat doet hij soms nog steeds. Als hij niet lekker is, of gewoon onrustig, wordt hij in de draagdoek altijd rustig; lekker dicht bij mama en in beweging zijn (of stil op de bank zitten is hem ook goed). Je houdt op deze manier je handen vrij voor je andere kindje en je ukkie komt beter aan haar rust. Succes!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.