Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Lidewij Benus

Lidewij Benus

26-09-2010 om 22:24

Baby 8 maanden heeft 'snachts om de twee uur totale paniek, alleen rust door fles...

Mijn Zoon Siem is 8 maanden, net helemaal van de borst af, en hij heeft iets ontwikkeld wat wij zorgelijk vinden en zelf behoorlijk wanhopig van worden. Sinds een maand is hij begonnen om 'snachts om de twee uur in totale paniek, boos en schreeuwend wakker te worden. Hij werkt zichzelf omhoog in zijn bedje en als wij hem eruit halen gooit hij zichzelf naar achter en is niet te troosten. Hij heeft nooit een speen gewild, hij heeft wel een borst gekregen als hij dat wilde. Maar ik heb voor dit begon alleen nog de ochtendvoeding gegeven vanaf vijf uur in de ochtend, wel bij mij in bed. En daar mocht hij dan ook blijven liggen. Maar dit schreeuwen begint de laatste maand al meteen twee uur na zijn avondfles om zeven uur. De enige manier om hem rustig te krijgen is met een fles....hij is dan acuut stil en valt ook wel in slaap, maar ja, om de twee uur een fles??? Overdag is er niks aan de hand met hem, is het een vrolijke, rustige baby, maar 'snachts is het echt een probleem aan het worden. Door het consultatieburo wordt gezegd dat we hem moeten laten liggen en 'er doorheen moeten" maar wat houdt dat in? Het is werkelijk hartverscheurend zoals hij huilt, hij huilt zichzelf helemaal schor en bezeert zichzelf aan zijn bedje. We hebben ook geprobeerd om hem in een soort houtgreep naast ons in bed rustig te houden en dan valt hij uiteindelijk na een hoop geknok in slaap, maar leuk is anders. Wie herkent dit of weet voor ons een oplossing? Hoe gaan wij dit aanpakken?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
liora

liora

27-09-2010 om 08:58

Oortjes

Ik zou meteen even naar de huisarts gaan om zijn oren te laten checken. Ook kan het tandjes zijn. Geef vanavond eens een zetpil voor het slapen. Als het dan beter gaat weet je dat hij ergens pijn heeft en daardoor wakker wordt.

En met de borst heeft dit volgens mij niets te maken.

Liora

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Rein zeggen

Rein zeggen

27-09-2010 om 22:56

Laten huilen?

Laten huilen is de beste manier om een gefrustreerd kind te krijgen. Dan valt hij idd weer in slaap, van vermoeidheid en ellende. Het consultatiebureau hebben we bij ons afgeschaft, na een paar idiote ervaringen. Nutteloos geheel met goed bedoelende maar incapabele mensen (sorry voor de meelezers . Ik zou het nog even aanzien, vooral rust uitstralen en hem bemoedigen, laten merken dat je om hem geeft. Waarschijnlijk is het dan met een paar weken over. Maar een keer langs de huisarts voor een check-up kan nooit kwaad. En kijken of er recent iets verandert is in huis of in de regelmaat.

dc

dc

28-09-2010 om 11:16

En?

Ben je al langs de dokter geweest? Bij de mijne werd nachtbraken meestal ook veroorzaakt door oorontsteking.

kien

kien

28-09-2010 om 21:38

Misschien een beetje rare tip

Is het een idee om hem 's avonds of `s nachts toch maar weer de borst te geven? Misschien is dat genoeg om het patroon te doorbreken. Overigens eerst natuurlijk even zeker weten dat het zijn oortjes niet zijn.
Succes!

Kien

Heb zojuist ook iets geplaatst op het forum en herken me dus ontzettend in dit verhaal!
Heb zelf ook aan de oortjes gedacht, maar daar zouden ze overdag toch ook last van moeten hebben?

elsje78

elsje78

08-10-2010 om 21:08

Niet altijd hoor

Hier net naar de huisarts geweest, zoon van net 1 is overdag de vrolijkheid zelve, maar 's avonds is slapen een drama...23.00 is geen uitzondering.

En hij is al weken verkouden maar had geen oorontsteking maar wel een rood randje op het trommelvlies wat irritatie en druk geeft...dus kan wel dat ze er alleen 's avonds last van hebben

sjalot

sjalot

10-10-2010 om 22:08

Nachtangst?

Hoi Lidewij, wat je beschrijft doet me denken aan Nachtangst. Dat heeft mijn oudste zoon ook gehad toen hij klein was.
Typerend aan nachtangst is dat het kind hard huilt en wakker lijkt, terwijl het dat niet echt is. Het kind laat zich ook niet troosten; en wat jij beschrijft "hij gooit zich naar achteren", dat herken ik ook.
De aanbevolen oplossing bij nachtangst is het kind te laten huilen, hoe moeilijk dat ook is. Maar het helpt wel als je weet wat het is. Hier is een link: http://nl.wikipedia.org/wiki/Nachtangst

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.