Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Pookie

Pookie

02-05-2009 om 19:12

Baby acné

Mijn zoontje van een maand heeft sinds een paar dagen enorme last van baby acné. Zijn hele gezichtje en nek zitten onder de bultjes en pukkeltjes. Het voelt erg ruw aan. Moet ik dit nu juist laten uitdrogen of het toch een beetje verzachten met vaseline? Mijn eerste zoontje heeft dit nooit gehad, dus dit is echt nieuw voor mij...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
H.

H.

02-05-2009 om 20:36

Borstvoeding?

Als je borstvoeding geeft kan het daardoor komen, o.a. door de hormonen van de moeder in de melk.
Gewoon laten gaan, ik zou er zeker geen vaseline op smeren, doet weinig en is veel te vet. Neem dan een creme speciaal voor de baby liefst zonder conserveermiddelen en parfum bij zo'n kleintje.
Verdwijnt trouwens na een paar weken vanzelf weer.

Mijn oudste had het heel erg ende jongste maar een heel klein beetje.

Succes ermee!

Lydia, LLL

Lydia, LLL

02-05-2009 om 22:32

Niet door borstvoeding

Baby-acne heeft niets met borstvoeding te maken. Vrijwel iedere baby krijgt het, ook baby's die geen borstvoeding krijgen. Het is iets wat uit de baby zelf komt.

Lydia, LLL

Rembrand

Rembrand

02-05-2009 om 22:45

Sluit aan bij lydia.

Borstvoeding krijgt wel vaker de schuld
http://www.borstvoeding.com/cartoons/hamerteen.html
M.

Rembrand

Rembrand

03-05-2009 om 12:06

Moedermelk erop smeren.

Je kan er ook moedermelk opsmeren.
Helpt ook bij verstopte neusjes en prutogen.
M.

Hier

zoon was destijds ook een plaatje: geen vierkante centimeter van zijn gezicht was onbedekt. Het is helemaal vanzelf goedgekomen, ik heb er niks aan gedaan en het trok vanzelf weg zonder littekentjes of wat ook.

Ik dacht dat dochter eraan zou ontkomen, maar ook zij heeft het nu, alleen minder erg.

Groeten,

Temet

Bij geen borstvoeding...

Als je geen borstvoeding geeft dan kan het ook uitslag zijn als reactie op de kunstvoeding. Zit er atopie in de familie?

JanetEE

JanetEE

09-05-2009 om 08:09

Baby acne

Mijn zoon had er ook behoorlijk last van. Mij is verteld dat het komt van mijn hormonen die hij al voor de geboorte van mij heeft meegekregen. Normaal worden die via de placenta weer uit zijn bloed gefilterd. Na de geboorte stopt dit mechanisme en moet de baby het zelf uit zijn lichaam werk. Dit duurt een poosje, vandaar een tijdje acne. Zag er een tijd niet uit maar nu heeft ook mijn zoon een heerlijk glad babyhuidje.

Groetjes,

Jeanet

liora

liora

09-05-2009 om 11:07

Waarom

Waarom hebben niet alle baby's er dan last van? Mijn zoon heeft het niet gehad.

Liora

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.