Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
karin

karin

23-10-2010 om 00:52

Baby al winterjas aan of...

... een vestje met een warme deken in kinderwagen enz. buiten?
Ik vind het moeilijk wat ik mijn dochtertje van 5 weken
aan moet doen als ik ga wandelen,heb nu een vestje(niet gevoerd)en een fijne warme deken(lodger bunker),maar twijfe odat genoeg is of dat ik beter wel een winterjasje aankan schaffen,ofis dat te dik,wie heeft er tips?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Deken?

In een lodger bunker kun je je kind toch gewoon dragen?

Anders lekker andere goede draagDOEK aanschaffen, zo snel krijgt een kind het niet koud hoor! Anders zouden er nooit eskimobabietjes zijn.

O, in de war met shelter

De lodger shelter kun je ook gebruiken als drager.

Ik vind die bunker er uitzien als een verkapte inbakerdoek. Daar zou ik mijn kind niet snel inleggen.

Marie

Marie

23-10-2010 om 12:18

Vestje met deken

Hallo
Destijds (12 jaar geleden ofzo, ben hier dus een beetje "illegaal") lag onze baby op die leeftijd met een dun jasje aan in de wagen MET een mutsje op en dikke sokken aan.
Ze lag dan lekker onder een lakentje met dubbelgevouwen katoenen (wieg-wagendeken) met de regenhoes (of hoe dat ding ook heet wat bij de wagen hoort) erover heen. En als het nog kouder was (rond vriespunt) lag er nog een dekbed overheen (zag er ook zo mooi uit, omdat die in de bijbehorende hoes van de wagen zat).
En ik gebruikte heel vaak een kruik in de wagen. In elk geval om de wagen voor te warmen.
Ook trok ik dekens tot de kin op bij het kind (wat tegenwoordig geloof ik niet meer mag ofzo, begrijp niet zo goed waarom).
De reden dat ze geen dikke winterjas aankreeg, was omdat dat helemaal niet lekker ligt voor die kleintjes. Ga zelf maar eens met een dikke winterjas in bed liggen. Dat ligt voor jezelf toch ook niet lekker, die "proppen" onder je rug?
Succes

Tijgeroog

Tijgeroog

23-10-2010 om 22:04

Warm vest en dekentje

Ik heb altijd de standaard-deken van onze buggaboo gebruikt, die is niet erg dik. Ook voor m'n dochtertje van eind september. Maar met zo'n dekje van de wandelwagen eroverheen is dat toch weer warmer, dat isoleert.
Daaronder had ze dan een vest aan dat een beetje gevoerd was, maar niet heel erg, het bleef wel lekker soepel. Met capuchon, die deed ik altijd over haar hoofd. Lekker warm, en veel lekker dan erop liggen.
Een winterjas vind ik voor die hele kleintjes niets, probeer die handjes maar eens in zo'n dikke mouw gepropt te krijgen. En volgens mij moet het voor zo'n kleine baby aanvoelen alsof het een soort worstje geworden is.
Ik denk dat zo'n lodger met een vestje erbij best warm is. En als je twijfelt en je komt een iets dikker vestje in een maat groter tegen dan kun je dat ook kopen, dan kom je daar zeker ook de winter mee door.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.