Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Baby altijd rond 03.00 uur wakker


Bijtje82

Bijtje82

16-11-2022 om 09:38

Ik ben gewoon altijd eerlijk geweest bij het cb. Eigenlijk nooit gezeur gehad. 
Als ze al advies gaven dan was het meer zoiets als. Je zou eventueel kunnen proberen..

Denk dat er ook best een advies verschil kan zijn omdat de ouder die ze voor zich hebben zich onzeker oid opstelt. 
En soms gewoon oude stempel.

Consternatiebureau ja. Ik kreeg op mijn kop omdat mijn dochter met 5 maanden een flink Michelinpostuur had. Dat ik echt nog niet bij hoefde te voeden en dat ik flink moest minderen. Heb toen maar gevraagd of ik haar dan halverwege haar voeding van de borst moest halen, want ze kreeg nog altijd volledig borstvoeding. 180 graden draai: nee, dat was juist prima, compliment, ik had duidelijk prima moedermelk en wat groeide ze er lekker op…
En mijn andere kind was een zijslaper. Die legde ik altijd soort van vast met een dekenrol zodat omrollen naar de buik niet kon. Was ook echt niet de bedoeling, kind moest en zou op de rug. Maar dan sliep dat kind niet. Leek me niet de bedoeling dus dat advies heb ik ook lekker naast me neergelegd.
Volg je eigen gevoel. Je doet het echt niet snel ‘fout’. Nachtvoedingen zijn op die leeftijd echt heel gewoon. En als je kind overdag wel behoefte heeft aan een speen is er echt geen bezwaar tegen. Als ze 18 zijn, zijn ze er echt wel vanaf!

Ik kwam met mijn baby van 6 weken en 5 kilo bij het consultatiebureau en kreeg te horen dat ze echt geen nachtvoeding meer nodig had. Prima, dan proberen we dat en het lukte. Kind sliep door van 20.00 tot 06.00 uur. Bij het bezoek daarna kreeg ik te horen dat ze vanaf dat moment langer dan 8 uur mocht doorslapen. Dus herinnerde ze nog even aan hun advies van een paar weken eerder, bleek dat ze in de veronderstelling waren dat ik om 23 uur nog een voeding gaf.
Het is allemaal goed gegaan, ze was niet ondervoed, geen rare suikerspiegels en gezond verstand van de moeder werkt dus over het algemeen prima.

Hoi Feniks,

Hoe zijn de voedingstijden ingedeeld?
Wij geven onze zoon een fles rond een uur of elf en dan komt hij ook rond 3 uur. Dus dat is niet gek, maar als je hem van de speen af wilt hebben moet je misschien alleen de speen geven als hij in bed ligt. 
Overdag hem in slaap wiegen, zingen of wandelen om hem in slaap te krijgen. 

Groetjes en succes

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.