Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
xx

xx

18-11-2010 om 17:21

Baby alweer ziek

Zijn er meer ouders met een baby die sinds hij/zij 6 maanden is om de haverklap snotterig, verkouden en koortsig is?

Mijn zoontje van 6 maanden is nu in 2 weken tijd voor de 2e keer ziek, flink koorts, jankerig, slecht drinken en eten. Vorige week zelfs uiteindelijk op de EHBO terecht gekomen omdat meneertje na 4 dagen boven de 39,5 uit te komen opeens 40,3 had.

Zou het komen door het KDV, hij gaat daar 2 dagen per week naar toe?

Verder was hij afgelopen weekend eindelijk koorts vrij en nu begint het alweer.

Wat doen jullie eraan?

Hoor het graag.

Een toch wel moedeloze mama ( die nu ook weer 2x per nacht kan gaan voeden en dus zelf ook niet helemaal topfit meer is...)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sunja

Sunja

18-11-2010 om 21:20

Herkenbaar

Hoi moedeloze mama, hier nog 1! Wij waren na 2 maanden gesnotter, gehuil en slapeloze nachten precies anderhalve week van de verkoudheid af. En nu is er gisterenavond weer een begonnen. Zucht. Ik word er ook helemaal niet goed van. Mijn zoontje is nu 4,5 maanden en doordat hij dus nu langer verkouden is geweest dan niet in zijn leventje hebben we ook totaal geen ritme. Ik begin in januari weer met werken, en zie er nu al enorm tegenop omdat ik helemaal niet meer denk dat we dan wel in een ritme zullen zitten...
Mijn oudste gaat sinds een paar maanden naar het kinderdagverblijf en pikt daar alles op wat hij nog moet krijgen om zijn weerstand op te bouwen zeg maar. De jongste krijgt dit dus ook allemaal weer van de oudste. Ik denk dat jouw kindje het ook op het kdv oppikt. Je doet er volgens mij niets aan, behalve 'bestrijden' als het al zover is (zoutoplossing, luuf smeren, vaseline op het neusje, ui bij bedje). Het is goed voor de weerstand zeggen ze. Dat is dan in ieder geval 1 bemoedigende gedachte!

Ja, dit komt vaak voor, en ja, het komt ook door het kdv.
Is het je eerste? Want dan zijn jullie zelf misschien ook vaker ziek (ook dat hoort erbij).

Zoon was vrij regelmatig ziek in die begintijd, dochter in dezelfde periode minder vaak maar die is dan weer ongeveer een jaar praktisch non-stop snotterig geweest, die viel echt van de ene verkoudheid in de andere.

Dat het de weerstand opbouwt lijkt hier wel te kloppen, oudste heeft nu nog zelden wat [*klopt af*].

Sterkte ermee. En probeer bij te slapen waar en wanneer het maar kan, dat helpt (niet voor kind, maar wel voor jou)

Groeten,

Temet

Temet

'Is het je eerste? Want dan zijn jullie zelf misschien ook vaker ziek (ook dat hoort erbij).'

Dit heb ik niet eerder gehoord, hoe bedoel je dat? Hoezo zijn jonge ouders na komst van de eerste vaker ziek?

Bromvlieg

Ik kan twee redenen bedenken. Eén: het semi-permanente slaaptekort verlaagt je weerstand dus je hebt sneller wat te pakken, en twee: kind brengt allerlei leuke virussen mee van het kdv en besmet zo de ouders. Dat laatste kan een verklaring zijn, ik heb ook wel van crecheleidsters gehoord dat zij veel vaker ziek werden in de periode dat ze net met dat werk begonnen waren.

Maar het schijnt een heel bekend verschijnsel te zijn. Toen ik met oudste - toen nog een baby - bij de huisarts zat omdat zowel hij als ikzelf iets onder de leden hadden, vroeg hij ook 'is het jullie eerste? O, dan heb je dat'. Voor vriend en ik ouders werden waren wij vrijwel nooit ziek, na de geboorte van zoon pikten we aanzienlijk vaker wat op.

Groeten,

Temet

Merel78

Merel78

19-11-2010 om 21:15

Hier ook

hier een baby van 9 maanden, die overigens niet naar het kdv gaat. Zowel hij en zijn zus (3.5) waren 2 weken geleden knetter verkouden (hijgen, piepen, verhoging, echt niet lekker). en nu dus weer gelukkig geen hoge koorts, maar wel diarree, (eenmalig) spugen (denk van het hoesten) en gewoon echt helemaal niet lekker. Wat ik eraan doe? behalve balen dat we allemaal in de 'niet-lekker'modus gaan (want ik ben dus prompt ook steeds verkouden en dat duurt altijd 2 weken), zoveel mogelijk rust inbouwen, goed in de gaten houden of t mannetje voldoende drinkt. ben nog niet naar de huisarts geweest, maar als hij slechter gaat drinken en diarree blijft houden dan zal dat ook nog wel gaan gebeuren. en verder toch maar zoveel mogelijk bij je en genieten van de momenten dat hij fit genoeg is om even op de grond of in de box te spelen.

Sterkte ermee, het is gewoon heel vervelend!

liefs, Merel

xx

xx

20-11-2010 om 22:52

Gaat

weer iets beter, maar wel is het ritme van slag. Manneke komt om 2 uur 's nachts....brullen, honger is het niet, want als ik probeer aan te leggen dan weigert hij, dus dat is het niet.... Verder hoor ik hem nog steeds snurken van de verkoudheid en kucht hij heel wat keertjes af.

Andere zoon van 3,5 is eigenlijk bijna nooit ziek, ook nooit ziek geweest, ik heb hem maar 1x in de ruim 3 jaar da thij naar het KDV gaat moeten ophalen. Deze 2e spruit al 2x in de 3 maanden dat hij gaat. Heb het idee dat hij minder weerstand heeft dan de oudste.

Hopelijk gaat hij snel weer wat nachten doorslapen, want door die gebroken nachten is mijn weerstand ook beneden peil... en ik ben dus ook continue verkouden. Ik ben dus niet de enige gezien de reacties...

Ik denk maar steeds nog een jaar en dan wordt het weer beter....

Thanks voor jullie berichtjes.

Sannie

Sunja

Sunja

21-11-2010 om 00:53

Misschien ideetje: probiotica

Ik heb van iemand gehoord dat het soms helpt om een baby 'probiotica' te geven, daarvan zou de darmflora beter worden en daarmee de weerstand. Iemand ervaring mee?
Ik hoorde het via via en diegene heeft het bij een cranio-sacraal therapeut gekregen (of diegene heeft het toegediend, dat weet ik niet zeker) Maar sinds ik daar een (dramatische negatieve) documentaire over heb gezien weet ik niet of ik wel naar een cranio-sacraaltherapeut wil eigenlijk.

xx

xx

21-11-2010 om 20:14

Heb ik

ook al over nagedacht ( probiotica ) bedoel ik. Mensen met ervaring?????

Hoor het graag.

Fransien

Fransien

22-11-2010 om 10:25

Hier ervaring met probiotica. Onze oudste had geen goede darmflora en enorm veel krampjes, ze werd een andere baby na probiotica. Ook bij twee van de drie anderen hielp het behoorlijk bij het verkorten van de darmkrampjes. Feitelijk zijn het (als je goede hebt) gevriesdroogde bacterien die ze nodig hebben om hun eten goed te verteren, als je ze geeft terwijl het niet nodig is, kan het geen kwaad, als je ze geeft terwijl het wel nodig is, is het heel goed voor je baby.

memmie

memmie

25-11-2010 om 20:53

Herkenning

Ik herken het helemaal mijn jongste dochter inmiddels 2,5 is haar eerste herfst/winter (van sept tot maart) steeds ziek geweest, snot,hoesten,koorts noem maar op ......zo zielig ben wel 10 keer met haar bij dokter geweest....
Er was verder niet veel aan te doen
advies van de dokter was
veel drinken maakt niet uit wat als het maar drinkt...en als ze boven de 39 graden had binnen blijven en eventueel een zetpil zodat zowel dochter als mem iets van slaap kreeg...
Leef met je mee...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.