Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Baby bijt hard op haar eigen handjes

ze is 4 maanden (16 weken geweest), wat kan dat zijn ?Het is een paar keer per dag, dan stopt ze beide handjes in haar mondje en dan bijt ze er op, moet dan huilen maar een tijdje later doet ze het weer. ook als ik mijn vinger in haar mondje stop dan sabbelt ze hard en daarna zet ze haar kaakjes er hard op, moet dan ook huilen.

Ik kan geen doorbrekende tandjes voelen. Soms drinkt ze als ik melk geef soms heeft ze geen honger, ik denk dus dat het niet echt met honger te maken heeft.

iemand die het herkent ?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Dendy Pearson

Dendy Pearson

01-11-2009 om 21:58

Mijn ervaring is

dat je doorbrekende tandjes niet ziet aankomen. Hier waren ze er zomaar ineens. Vorige maand nog bij de huisarts gezeten, omdat pipo zomaar al zijn flessen weigerde. Arts bekeek hem eens, keek mij toen aan met zo'n blik van daar heb je weer zo'n overbezorgde moeder en zei toen dat er waarschijnlijk een tandje aankwam. En een paar dagen later had hij er ineens 5!!! tegelijk bij. En die heb ik echt niet aan zien komen.
Mijn eerste gedacht is ook dat er een tandje aankomt. Heb je al eens zo'n bijtring voor in de koelkast geprobeert? Dan doet ze zichzelf iig geen pijn.
En tsjonge...4 maanden alweer!!!

Dendy

Manda Rijn

Manda Rijn

01-11-2009 om 22:13 Topicstarter

Dendy

goh is het mischien toch een tandje. OOk weer zoiets waarvan ik niet meer van weet hoe snel de oudste die kreeg, in ieder geval niet voor 4,5 maand want toen ik nog bv gaf had ze die nog niet.

hmm, mandarijntje groeit sowieso erg hard, misschien krijgt ze dan ook wel eerder tandjes. Ik zal eens een bijtring proberen, dochter1 heeft die dingen nooit gewild die beet haar knuffeltje stuk.

Ja ze is al weer 4 maanden, de tijd vliegt, oh heerlijk zo'n baby, het is zo gezellig. Hoe'st met je zoontje verder ? Lekker vierkant nog ?

Dendy Pearson

Dendy Pearson

01-11-2009 om 22:30

Manda

De enige reden waarom ik nog weet hoe oud dochter was toen ze haar eerste tandje kreeg is dat ze daar behoorlijk laat mee was. Ruim een jaar. Dat pipo met 4 maanden z'n eerste tand kreeg was hier ook een verassing. Dat hij er nu 7 heeft vind ik ook een raar gezicht.
Ja, zoontje is nog steeds vierkant, maar de rompers van Sanetta passen redelijk. Al kan ik niet alle drukkers in het kruis dichtdoen, want dan worden zijn werkelijk enorm dikke dijtjes afgeklemt Maar hij kruipt nu en fanatiek ook, dus misschien wordt het nog wel eens een spriet.
Dus met Mandarijntje gaat het ook goed? Vind dochter1 het allemaal nog leuk?
Hier kan dochter het niet altijd meer waarderen als ze de tv niet kan verstaan omdat broer zijn stemvermogen uittest. En met de grijpende handjes en een waarschijnlijk overbezorgde moeder die konstant waarschuwd dat strijkkralen, legoblokjes, kleine playmobilonderdeeltjes en knikkers gevaarlijk zijn voor de baby en dus niet op de grond mogen is ze ook niet altijd blij. Maar over het algemeen vind ze 'm toch wel lief!
grt Dendy

Manda Rijn

Manda Rijn

02-11-2009 om 11:38 Topicstarter

Grappig

dendy dat ze zo verschillend zijn met die tandjes !

Dochter1 is heel trots en gek op haar zusje dus ze doet vaak te enthousiast met de baby en kan het dan niet hebben dat de baby gaat huilen, is soms wat jaloers als de aandacht naar de baby gaat (visite moet dan haar babyboek ook bekijken waar ik mij wel eens aan irriteer). Maar zolang de baby nog vooral ligt heeft ze weinig last van haar, zal straks wel veranderen, knutselen gebeurd hier ook beneden.

Het vraagt ook wel veel van die oudste indd als ze hun speelgedrag met kraaltjes etc moeten aanpassen.

Tirza G.

Tirza G.

02-11-2009 om 13:56

Tandjes

Leeftijd is maar een indicatie. Er zijn zelfs baby's die met 1 of 2 tandjes worden geboren.

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

02-11-2009 om 13:58

O en manda

Dat ze het steeds weer doet (je zou toch denken: dat doet zéér, doe het dan niet suffie........) is omdat een baby van 4 maanden nog een oorzaak en gevolg aan elkaar kan koppelen. Dat kunnen ze pas vanaf een maand of 8. Ik weet nog dat mijn dochter haar handje in een la stak, met haar andere hand het laatje dichtduwde en heel boos en verbaasd huilde van pijn Oenie

Tirza

liora

liora

02-11-2009 om 14:26

Inderdaad

Baby's zijn nog niet zo bezig met oorzaak en gevolg. Mijn baby kan ook met kracht zijn speen uit zijn mond trekken, en dan vervolgens enorm balen dat zijn speen niet meer in zijn mond zit!

Tirza G.

Tirza G.

02-11-2009 om 20:26

Liora

O, dat is ook geweldig ja! Hoor je eerst zo'n kordate PLOP - zo, die is er uit en dan zo'n teleurgesteld mauwtje. Huh? Istie nou? OOOOOO baby's zijn toch zo leuk!!!!!

Tirza

Manda Rijn

Manda Rijn

02-11-2009 om 20:39 Topicstarter

Ja weet ik wel

maar toch ik verbaas me er wel over, ze doet met haar eigen lijfje zichzelf pijn. Zichzelf in het oogje prikken heeft ze ook een paar keer gedaan (toen ontdekte ze haar duimpje en dan zwaaide die wel eens in haar eigen oogje als ze aan het focussen was).

vandaag weer veel geknabbel op haar eigen handjes, verder echt werkelijk niets kunnen vinden wat op een groeiend tandje lijkt, geen blaasje, geen puntje, er is helemaal niets te zien.

Manda Rijn

Manda Rijn

02-11-2009 om 21:55 Topicstarter

Dendy trouwens vraagje

heb je nu nog wel eens het idee dat een 3e wel heel leuk was geweest ?

er zijn hier allerlei redenen waarom het niet door gaat (ivf wil ik nooit meer doen, vriend wil niet, moeten dan verbouwen geen geld voor, weer een keizersnede met risico's) maar ik heb soms zo'n sterk idee/gevoel dat het zo leuk zou zijn en dochter1 begint er ook wel eens over dat ze nog wel 3 broertjes en zusjes wil.

ach zucht, dan is het nu echt voorbij.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

02-11-2009 om 22:46

Manda

Nee hoor, ik hoef geen derde meer. Toen zoon 6 weken was en de hele dag nog sliep vond ik alles nog prachtig. Ik was even vergeten dat als baby's ouder worden ze ook bewerkelijk worden Ik ben geheel genezen van mijn broedsheid!!!!
Maar nog eens een maandje zwanger zijn, zonder kwaaltjes, gewoon bijzonder met je dikke buik kunnen pronken, dat zou ik nog wel willen.
Dendy

Manda Rijn

Manda Rijn

03-11-2009 om 13:18 Topicstarter

Dendy

aha je bent genezen, nou dan hoop ik maar dat dit bij mij ook snel wegebt want het ik zit mezelf alleen maar te kwellen met het idee dat op zolder ook 2 kinderkamers gebouwd kunnen worden ipv 1. Maar goed dat er nu toch geen geld is om boven aan de slag te gaan.

Zwanger worden vind ik persoonlijk dan weer iets wat overgeslagen mag worden, of het zit nog te fris in mijn geheugen.

Ach ze is zo lief met d'r bolle lijfje en het vrolijke gekraai elke nacht. Wat heb jij met alle babyspullen gedaan waar hij al uit is ?

Dendy Pearson

Dendy Pearson

03-11-2009 om 19:47

Manda

Er is vorige maand bij ons in de familie een jongetje geboren, alle kleertjes die ik niet bewaar en nog bruikbaar zijn gaan daarheen. Ik heb een bewaardoosje waar ik echt speciale dingen in doe.
De box is inmiddels naar de stort, dat was al een 4ehandsje en met goed fatsoen niet meer door te geven. En de kinderwagen en maxicosi zijn naar de kringloop.
Ik moet trouwens ook wel even melden dat ik inmiddels 34 ben en mezelf zo langzaamaan ook te oud vind worden voor nog eentje. Dat risico zou ik ook niet meer willen nemen. Misschien als ik nog ruimte in jaren had en zoon zou al op school zitten, dat ik dan ook weer broeds zou worden.
Je mag toch rustig nog dromen over een 3e? Wie weet wat er nog op je pad komt!!

Dendy

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.