Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Baby blieft geen brood

Onze jongste van 9,5 maand eet prima. Fruit, warm eten, toetje, soms een rijstewafeltje. Hij heeft nog erg moeite met stukjes en brokjes, kokhalst er echt van en wanneer hij op een rijstewafel knabbelt, laat hij het grootste deel weer uit zijn mond vallen.

Maar brood? Dat blieft hij niet! Als het aan hem laat zien, trekt hij al een vies gezicht. Op een korstje knagen wil hij niet, stukje op een vork wil hij niet, in zijn mond stoppen (als hij die al open doet) lukt niet, hij werkt het er gewoon weer uit. Op een hard broodje knaagt hij soms wel.

Mijn oudste was erg makkelijk met eten, zeker met brood, dus ik weet even niet zo goed hoe ik dit moet aanpakken.

Iemand tips? Of moet ik gewoon afwachten, dat het kwartje vanzelf bij hem gaat vallen? Ik denk persoonlijk dat hij het op een gegeven moment wel door krijgt en gaat waarderen.

Ik twijfel nu ook sterk of ik hem pap moet gaan geven, voor de voedingswaarde van de vezels. Oudste kreeg tot ongeveer anderhalf jaar een papfles en dat zie ik eigenlijk niet zo zitten. Pap uit een bordje geven?

Linda

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Bekend

Hier hadden wij hetzelfde probleem. Dochterlief vond alles lekker, maar stukjes? Kokhalzen! En brood? Dat stond garant voor een behoorlijk partijtje spugen...
Ze wilde niet op een korstje sabbelen, wilde ZEKER niet dat ik een stukje brood in haar mond stopte, dus tja... wat doe je dan? Op een gegeven moment heb ik haar afgeleid met een speeltje, klein stukje brood in haar wangzak gestopt (dus naast haar tandvlees in haar wang geparkeerd). Dit ging vrij aardig. Volgende stap was klein stukje brood met boter op het blad van de kinderstoel leggen. Dit pakte ze zelf op, stopte het vervolgens zelf in haar wangzak en zo at ze een paar stukjes achter elkaar! Dit kostte bij elkaar wel een maand voordat het redelijk soepel ging.
Nu is ze 11,5 maand en hapt zelfs brood van een vorkje! Dus, er is nog hoop hihi. Wellicht heb je iets aan mijn tips. Succes!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.