Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Marielle

Marielle

27-02-2009 om 18:38

Baby en werk


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mayte*

Mayte*

02-03-2009 om 11:03

Oops 2

Ook de uitleg over je werksituatie niet gelezen voordat ik mijn reactie plaatste

Marielle

Marielle

03-03-2009 om 12:06

Lieve allemaal

Dank voor jullie reacties! Ik heb er veel gehad.

Gisteren 1,5 uur gebeld met een goede vriendin die ook een kindje heeft. Zij zei tegen mij: ga het gewoon proberen (werd hier ook al eerder gezegd) en als het niet bevalt, ben je daar altijd zelf bij en moet je daar iets aan gaan doen! Kortom: niet van tevoren afhaken terwijl je niet weet hoe het voor je zal zijn. Mijn moeder bood spontaan aan om nog een dag op te passen, mijn partner kan misschien wel wat schuiven (is zelfstandige) met zijn werktijden en ik zal een schoonmaakster regelen (werd hier ook getipt). Verder probeer ik de woensdag vrij te krijgen en ga ik een korte overgangsperiode van drie dagen voorstellen.. En ik ga proberen of ik mag werken zonder pauze (ik zit toch veel te computeren, dus een broodje tussendoor kan ook wel). Scheelt weer!

Overigens voor de mensen die zeiden: je ziet je kind dan nog best wel veel, je werkt immers geen 24 uur: mijn kindje gaat om 19 uur naar bed en wordt om 7.30 weer wakker. Als ik moet werken ga ik om 7.45 de deur uit en ben om 17.45 thuis. In mijn geval betekent het dus wel degelijk dat het een kort dagje met mijn babietje is.. Als hij slaapt vind ik persoonlijk geen 'samen zijn'-tijd.

Pfff, spannend hoor, ik had echt nooit gedacht dat ik dit zou gaan doen. Maar ja, het is crisis en voor het kiezen heb je het niet En full time moeder zijn is ook niets voor mij. Dus ik ga ervoor. Ze zullen wel verbaasd zijn ...

Nogmaals dank!

Marielle

Mamvantwee

Mamvantwee

03-03-2009 om 12:56

Goed zo

Marielle, ik heb je draadje gevolgd, en kan alleen maar zeggen dat ik vind dat je een goede keuze maakt. Succes!

femmetje

femmetje

12-03-2009 om 11:35

Ik vind het ook fijn...

Ze zijn nu nog klein... en ik vind het juist nu nog fijn om te werken. Ik vlieg als stewardess en als ik in een toestel sta met mijn pakje aan voel ik me even geen mama! ik ben dan stewardess! Heerlijk en als ik dan aan kom op de bestemming en ga dat hotel in is het echt een beetje vakantie... ook al is het soms maar 1 nachtje en keihard de nacht terug werken...!!
Als ik dan thuis kom is het FEEST!! de koffer in de kast en lekker mijn kindje knuffelen!!
Ik zelf ben nu met zw verlof en ik moet 26 Mei weer aan de bak ook ik krijg niet de ouderschaps verlof die ik wel had bij mijn zoontje en nu moet ik 50% gaan werken! ipv 37,5% dat is voor mij eenheel verschil ik zou nu ook 8dagen achter elkaar weg kunnen... Maar ik zie het zonnig!! Ik ga het gewoon proberen!! en genieten van mijn lieve kindjes al ik weer thuis kom!! en lekker leuke dingen met ze doen.

Ik zelf vind me een leuker mama als ik werk!!!!
Nu in mijn verlof......... geniet ik maar kijk ik uit naar de 1ste vlucht!

Liefs fem (mamma van Jelle 21mnd en Femme 5wk)

Kim Sporkslede

Kim Sporkslede

17-03-2009 om 14:05

Super fijn om te werken

Dag marielle,

Ik werk zelf ook 4 dagen en moet zeggen dat ik het geweldig vind.
Elke woensdag ben ik vrij en deze dag besteed ik ook alleen maar aan hem.
en in het weekend werk ik natuurlijk ook niet ook dan heb ik alle tijd voor hem.

Je gaat natuurlijk wel wat dingetjes missen maar als je hem/haar in de avond weer ziet als je hem/haar gaat ophalen is dat wel zo geweldig.
Lekker knuffelen en spelen.
En op het werk ben ik gewoon mezelf en geen mama.
Ook wel eens fijn.

Kan jouw goed begrijpen heb er zelf ook flink over lopen twijfelen of ik wel voor 32 uur terug zou moeten gaan.
Maar ben blij dat ik het gedaan heb.
Je zou het kunnen proberen en later alsnog beslissen om minder te gaan werken bij een ander bedrijf

Hopelijk heb je er iets aan.

gr kim

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.