Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
liora

liora

12-07-2009 om 19:02

Baby haat badje

Hallo allemaal,

Mijn baby vindt het vreselijk om in bad te gaan. Ik heb een paar keer de tummytub geprobeerd, en een paar keer in een zitbadje in zo'n babystoeltje. En alle keren brullen!
Ik heb vandaag zelfs tussen de voeding door het badje gedaan, dan heeft hij niet zo'n honger, maar het maakte weinig uit.

Heeft iemand tips? Hij zal er natuurlijk vanzelf overheen groeien, maar ik hoop dat ik iets kan doen waardoor hij het nu al leuk gaat vinden.

Liora

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Misschien niet wat je wilt horen

.. maar wat dacht je van niet meer in bad doen? Mijn kinderen gingen vanwege allergie nooit meer dan één keer in de week, jongste zelfs een tijdje nog minder. En als ze dan wat ouder worden kan alles weer anders zijn, dan vinden ze het opeens wel leuk.

Met een washand kom je en heel eind..
Ik vond het een uitkomst om het niet zo vaak te doen omdat het zeker in de winter een hoop gedoe was.

Agnet

Agnet

12-07-2009 om 20:54

Inderdaad

zo min mogelijk in bad. Eén, hooguit twee keer per week die eerste maanden. Ik had een kraamhulp die iedere dag in bad nodig vond, ik vond het niet nodig, huidje wordt hartstikke droog en baby werd niet blij van het bad. Billen, handen en toet gewoon iedere dag met een washand, dat is echt voldoende.

Hier ook

Na de kraamtijd van het dagelijkse bad afgestapt, veel te veel gekrijs, met wat voor temperatuur dan ook.

Met een washand worden ze ook schoon, en toen ze ietsje groter werden wilden ze wel bij mij op schoot in bad (had ik wel papa in de buurt nodig om baby aan te geven, dus dat lukte ook niet altijd).

Oudste mocht later ook nog maar sporadisch in bad vanwege extreem droge huid en eczeem.

Hier

is dochter na de bevalling schoon geveegd en de dag erna in bad geweest omdat we dat leuk vonden voor vriend en dochter1, ze heeft zelfs nog een klein stukje weefsel uit de baarmoeder/van de bevalling

Ik heb nog geen idee wanneer we haar in de tummytub gaan doen, beetje schoonmaken met een washandje lijkt mij voorlopig prima, ze heeft volgens mij ook weer zo'n droge gevoelige huid en dan moet je weer gaan smeren en daar kan ze dan weer gevoelig voor zijn etc. Nee, ze mogen van mij best een beetje vies zijn.

liora

liora

13-07-2009 om 09:30

Lastig

Hallo,

Ik doe het al heel weinig, een keer per week, heel soms twee keer.
Ik hoopte op een goede tip want hij vindt het echt vreselijk en schreeuwt moord en brand.

Ik zal het zeker tot een minimum beperken. Overigens vind ik wel dat hij vies wordt, zijn hoofdje gaat na een paar dagen een beetje muf ruiken en dat wordt pas echt fris na een badje.

Liora

Dendy Pearson

Dendy Pearson

13-07-2009 om 10:01

Niet meer doen

Mijn dochter schreeuwde ook moord en brand als ze in bad moest. Dus ging ze al vlot mee onder de douche. Wel zo makkelijk. Zoon (6 maanden) is 2 keer in bad geweest, met de kraamhulp. Toen zij weg was hebben we 'm gewoon meegenomen onder de douche. Scheelt een hoop gedoe.
Alleen voor jou is dat misschien wat lastig aangezien het wel handig is als iemand baby aangeeft en ook weer aanpakt als je onder de douche staat.

Dendy

Babyzweet en doucheoplossing

Ja, die geur aan dat hoofdje..
Ik ben verbaasd hoeveel ik alweer vergeten ben, wij zijn inderdaad ook gaan douchen. Het kan wel in je eentje, alleen handig is het niet.

Wat ik deed: baby bloot in de wipstoel (daar is hij nu misschien nog wat te klein voor, wij zijn dat bij een maand of drie gaan doen) met een hydrofiel en dikke handdoek eroverheen. Alles klaargezet voor afdrogen. Dan zelf onder de douche gaan staan, als baby niet huilt mezelf snel wassen, dan baby pakken, heel kort spoelen. Hij huilde amper, huidhuidcontact vond ie prettig en het duurde maar heel eventjes, koppie is ook meteen nat op deze manier. Oh ja, voordat ik hem pakte maakte ik zijn edele delen en diepe plooien snel schoon met een washandje dat ik onder de douche had gehouden, zodat ik geen stress had met moelijke plekjes. Nou ja en dan dus oppakken, kort spoelen en weer afdrogen.

Hoe ik dat kan zijn vergeten...

Dendy Pearson

Dendy Pearson

13-07-2009 om 11:06

Geur en douche

Ik bedenk me ineens dat ik dochter ook zo vond stinken bij haar hoofd. Na een grondig onderzoek kwam ik erachter dat goed schoonmaken in de plooi onder de kin erg belangrijk is. De stinkende smurrie die ik aantrof was best vies
Wat ik doe voor zoon onder de douche gaat is op de commode zijn piemel, billen en de nekplooi even insoppen. Wel zo fris.

Dendy

En gewoon met

een washandje op de commode. Kom met water, washandje met wat zeep, haartjes en hoofd ook met het washandje.

liora

liora

13-07-2009 om 19:22

Ok, ik ga hem zoveel mogelijk wassen op de commode met een washand.

Hopelijk vindt hij over een maandje het bad wat leuker.

Liora

Gek toch zo'n forum

Ik was al een paar keer gaan checken om te kijken wat jij nou met je zoon gaat doen Liora...douchen, washand, of bad... blijft gek dat je dit soort dingen weet van elkaar terwijl we straal langselkaar heen zouden lopen op straat.

Veel succes ermee!

liora

liora

13-07-2009 om 21:22

Inderdaad

Ja rodebeuk, maf is dat he? Douchen doe ik niet want heb mijn oudste ooit bijna onder de douche uit mijn handen laten glibberen, heel eng was dat!

Dus ik kies voor de washand!

mirreke

mirreke

13-07-2009 om 23:47

Zittend douchen kan ook en haarwater tegen muffe haartjes

Mijn lief doucht altijd zittend, en houdt dan de douchekop zelf vast of legt die in zijn schoot. Zo heeft hij ook altijd met de kinderen gedouched. Baby leg je neer (wippertje of gewoon op de grond in handdoek), eerst jezelf douchen en dan baby pakken en in je schoot leggen, zittend in kleermakerszit, dan kan baby je lekker aankijken en kun je hem goed wassen.
Maar ik badderde de kinderen ook weinig totdat ze wat ouder werden en het echt leuk gingen vinden. Bakje water op de commode voldoet ook prima. Tegen muf ruikende haartjes kun je ook zo'n baby haarlotion gebruiken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.