Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Baby hangend ooglid??

Mijn dochter van 7 mnd kijkt regelmatig nog scheel.

nu sinds laatst valt me op dat haar ooglid gaat hangen. Zien jullie dit ook?

ik ga dinsdag naar de huisarts maar ben echt kapot geschrokken van wat ik las qua oorzaken van dit bij babies..

https://ibb.co/Mc1LJfc

https://ibb.co/sQFGmz0

Ik zie het ooglid niet echt hangen. Kan het niet ontstoken zijn en dat het daardoor lijkt of hij wat lager hangt? 

Girl11

Girl11

03-07-2021 om 10:18 Topicstarter

het is niet ontstoken zover ik weet, ik zie niks roods of wat dan ook

Ik vind het zelf wat meer opgezet (dus wat dikker) lijken.

Zie je een beetje dat dat ooglid wat dikker is dan de ander?

Goed dat je dinsdag naar de huisarts gaat die kunnen je zeker meer info geven en helpen.

De oogjes zijn ongelijk maar hangend ooglid is volgens echt wat anders. Kan het zijn dat ze vaak op een kant ligt te slapen? Op links?

Het lijkt meer een beetje opgezet maar zeker niet hangend. Misschien wrijft ze er wel in. Ik zou me geen zorgen maken.

letterlijk

letterlijk

Moderator

08-07-2021 om 12:57

En, ben je nog bij de huisarts geweest? Ik hoop dat deze je gerust heeft kunnen stellen en er niets ernstigs aan de hand was!

Girl11

Girl11

08-07-2021 om 13:44 Topicstarter

Volgens de huisarts is het een hangend ooglid en wij zijn doorverwezen naar de oogpoli waar ze haar verder gaan onderzoeken. 

letterlijk

letterlijk

Moderator

08-07-2021 om 14:06

Oh, dat is spannend. Heb je al een afspraak kunnen maken? Hopelijk kunnen jullie snel terecht!

Mijn kind heeft het ook, bij hem is het een horner syndroom aan één oog. Komt door zenuwletsel bij de geboorte.  Gaat vaak samen met verlamminsverschijnselen aan de arm (als gevolg van de bevalling). 

Kan wijzen op ernstiger zaken,  maar die zijn hoogst zeldzaam bij baby's. 

Onderzoek op oogpoli was op zichzelf niet super spannend. Maar heel logisch dat je je zorgen maakt. Niet teveel googlen en even rustig afwachten tot je weet wat het is. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.