Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Baby kronkelt van fles

Wij hebben vanaf het begin (nu 3 maanden) al problemen met het geven van de fles. Onze baby drinkt daardoor steeds minder aan en viel vorige week zelfs af. Op het moment dat ze begint te drinken, dan begint ze direct heel erg te kronkelen en het is zichtbaar dat haar lichaam protesteert tegen het slikken van de melk. In het begin heeft ze erg veel met een boog gespuugd, maar dat doet ze nu niet meer omdat ze gewoon eerder (te vroeg) stopt met drinken. Wij hebben al motilium en peptie geprobeerd. Ook structuur met vaste tijden zowel als drinken op verzoek geprobeerd. 4x per dag en 8 x per dag geprobeerd en niets helpt. Ze blijft te weinig binnen krijgen. Ze is bij aanvang enthoussiast over de fles,maar begint na 20cc al te kronkelen en te protesteren bij het slikken. Wie herkent dit of heeft een idee?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Anneke

Anneke

30-09-2008 om 10:05

Te grote speen?

Mijn eerste idee: heb je al een speen met een kleiner gaatje geprobeerd? Of een ander merk?

Kari1

Kari1

30-09-2008 om 11:08

En wat zegt

de (huis)arts ervan? Laat eerst goed bekijken of er niet iets lichamelijks aan de hand is!
Kari

Heel herkenbaar

zij het dat mijn zoontje het met bv had. Drinken was van het begin af een drama, altijd huilen en kronkelen, veel spugen (echt enorm veel) en steeds minder lang en dus steeds vaker drinken. Ook erg afgevallen en via CB/HA naar kinderarts. Getest op koemelk maar dat was het niet. En wat blijkt: vergrote en onstoken neusamandelen en vocht achter oren en dus oorpijnen. Slikken deed dus pijn en in lighouding drinken ook, want dan "klappen" de oren dicht om het zo maar eens te zeggen.
Hoeft natuurlijk bij jouw dochtertje niet zo te zijn maar ik denk dat door arts wel goed is, want ze kunnen zelf niet aangeven wat het probleem is. Ik had in ieder geval geen redenen om aan neusamandelen en ooronstekingen te denken. Dus toch maar even naar HA en verwijzing naar KA vragen?

Succes ermee!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.