Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Marleen

Marleen

27-12-2010 om 22:16

Baby mee naar het zwembad

Hoi. Ik wil graag met mijn zoon (al 9) naar het zwembad maar inmiddels hebben we ook een baby van bijna 4 maanden. Het zou handig zijn als ze mee kan. Ik ga met een vriendin en haar kinderen, dus hoef niet alles alleen te doen. Maar hoe doe je dat met een baby in het zwembad? Zij wil natuurlijk slapen, en zoon minstens 2 uur zwemmen. Voor wie het kent, we willen naar Kardinge. Of zeggen jullie: niet doen. Groetjes, MArleen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tango

Tango

27-12-2010 om 23:35

Gaat best hoor

Een baby van 4 maanden kan best even het water in, als dit niet te koud is. Neem je maxicosi mee zodat je haar daarna als ze afgedroogd is, in kunt leggen. Niet teveel kleertjes aantrekken want in het zwembad is het erg warm. Een romper is vaak al voldoende. Waarschijnlijk is de kleine van dat eventjes in het water best moe zodat ze snel in slaap valt.
Wij deden het altijd zo met onze zoon. Onze dochter is 3 1/2 jaar ouder en houdt ook erg van zwemmen, zoon ging ook al heel jong mee. Hij was alleen een slechte slaper buiten zijn bed en bleef dus meestal lang wakker.

Hanne.

Hanne.

28-12-2010 om 20:31

Inderdaad en beetje plannen

Ik zou de baby inderdaad ook gewoon mee nemen. Beetje plannen met de slaapjes. Ik deed het vaak zo dat ze óf in de auto in slaap vielen (en dan in de maxicosi nog even door sliepen) óf juist vlak na het slapen vertrekken.

Mijn jongste vond zwemmen overigens geweldig op diel leeftijd. Afgelopen jaar ben ik met haar en de kinderen wezen zwemmen en ze heeft ruim een uur (toen net 5 maanden) in het water gelegen! Vond het helemaal geweldig.

Mayte*

Mayte*

29-12-2010 om 21:13

Mijn ervaring

2 uur is echt maximaal is mijn ervaring (ik ging/ga meestal na anderhalf uur weer weg). Het is gewoon erg druk en lawaaierig voor een baby in een zwembad. In Kardinge heb je wel dat bad in het midden dat lekker warm is en waar het wat rustiger is, maar dan zit je weer wat uit het zicht voor je zoon van 9, die waarschijnlijk vooral in het subtropische bad wil zwemmen.

Ik heb vandaag gezwommen met dochter van 7, vriendinnetje van 5 en dreumes van 17 maanden. Ik ga het liefst naar het zwembad in Hoogezand omdat het er rustiger en overzichtelijker is. Ze hebben daar ook goede faciliteiten voor een baby (boxen en kinderstoelen).

Marleen

Marleen

30-12-2010 om 20:52

Het ging goed!

Nou we zijn geweest en het was leuk! Zoon van 9 wilde inderdaad in het grote bad, maar hij heeft twee diploma's en was met een vriendje dus die gingen gewoon hun gang. Ik heb met mijn dochtertje even gezwommen,in dat warme bad inderdaad. Ze vond het allemaal wel leuk geloof ik, daarna heeft ze wat gedronken en viel ze aan de borst in slaap. Het was erg druk, maar ze had er geen last van. Ik ga zeker nog eens. Ik woon trouwens net zo dicht bij Hoogezand, maar daar ben ik nog nooit heengeweest, naar dat zwembad. Ik vond het echt leuk, maar het is wel handig om met nog iemand te zijn, in mijn eentje lijkt het me niet handig. Bedankt voor jullie tips! Groetjes, MArleen

Rein zeggen

Rein zeggen

04-01-2011 om 23:01

Babyzwemmen

Die van ons (nu 7,5maanden) gaat regelmatig naar het baby zwemmen (al sinds hij 4 maanden was) hier in Breda. Dat vind hij heerlijk.

Dat duurt een half uurtje, eventueel nog wat spelen in het peuterbadje en daarna is hij meestal volledig uitgeteld. Even wat eten en dan slaapt hij weer.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.