Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Berber.

Berber.

06-01-2009 om 10:08

Baby met obstipatie

Mijn 8 maanden oude zoontje heeft al een paar dagen last van een verstopping. Het is zo zielig want hij zit maar te persen met een knalrood hoofd en er gebeurt niets, behalve af en toe een piepklein hard keuteltje. Zijn billen zijn er helemaal kapot van.

Iemand tips?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
angel3

angel3

06-01-2009 om 10:17

Lactulose

Onze dochter had dat ook met die leeftijd. Niets hielp. We gaven haar gedroogde pruimen, ontbijtkoek, lepeltje olijfolie, extra drinken, extra groenten, extra vezelrijk brood....
Lactulose kun je zonder recept halen bij apotheek en kan geen kwaad mits het geen langdurige gewenning wordt. Dosering is uitproberen, soms helpt het nog niet, soms is het teveel en heb je een dikke luier vol dunne poep. Missch voor de zekerheid even overleggen met de huisarts.
Sterkte, want is echt zielig.
Onze dochter heeft door dat gepers een soort heel klein fliebeltje huid aan haar anus (kapuchonnetje noemen ze dat, kan geen kwaad maar komt wel door het harde persen)

Ik zou

even de dokter bellen en niet zelf gaan "rommelen" met lactulose. Mijn zoontje heeft dat ook gehad, eigenlijk altijd harde keutels gehad, maar zonder pijn. Uiteindelijk heeft hij nu hij 4 is een laxeerpoeder gekregen en kijkt verbaasd naar zijn poep. Mam, ik heb een echte perfecte drol gemaakt! Zo leuk.
Maar, even terug, ik zou gewoon de dokter bellen in dit geval. Lactulose werkt ook niet zo goed als bijvoorbeeld Movicolon (op recept). Maar misschien is een verandering in voedingspatroon ook effectief. Zoonlief poepte nog slechter als hij pap van rijstebloem kreeg, dit stopte hem helemaal op.
Sterkte ermee, blijf niet te lang tobben hoor.
Groetjes (en tot gauw hihi)

Sunja

Sunja

06-01-2009 om 20:52

Nou moe wat toevallig

Mijn zoontje van 8 maanden heeft precies hetzelfde! Ik zat net in te loggen op dit forum om te kijken of ik er een bericht over zou schrijven...

Ik heb toevallig de olijfolie al geprobeerd maar dat hielp niets, ik moet erbij zeggen dat hij het ook niet echt wilde drinken van het lepeltje. Ik doe het al niet meer door zijn eten omdat hij dan zijn eten niet lust dus vermoedelijk heeft dit alles met elkaar te maken. Bruin brood eet hij al en veel groenten eigenlijk ook.

Weet iemand of je dit met je borstvoeding kunt beïnvloeden? Gezien sommige baby's krampjes krijgen van wat je als zogende moeder eet, kan dit wellicht ook zo andersom?

Sunja

sandra helmink

sandra helmink

07-01-2009 om 14:07

Sunja

ik las jou vraag over of je de obstipatie kunt beinvloeden door de borstvoeding, ik weet het niet hier in ieder geval niet. Mijn dochtertje heeft ook vaak na lang drukken met vuurrood hoofd harde keuteltjes maar als ik wat laxerends eet heeft dat geen invloed. Ik heb zelf een spastische darm dus kan ook heel moeilijk dus let op mijn voeding, ontbijtkoek 's morgens genoeg fruit en groente, pruimen etc. Op het cb adviseerde ze me mila regelmatig uitgeperste sinasappelsap te geven of iets door het eten te mengen, bijv bij de groente, geen bananen, af en toe wat water(afgekookt) en ik geef ook wel eens een potje bruine bonen. Weet je wat bij haar hielp(of misschien toeval)we waren laatst een weekje naar center parcs en als ik met haar was wezen zwemmen moest ze daarna poepen, leek wel of het daar los van kwam. Ik wens jullie er allemaal veel succes mee! Groetjes sandra

hout anne

hout anne

09-01-2009 om 20:04

Buikmassage al geprobeerd?

Ga met beide handen om de beurt van net onder de ribben tot onder aan de buik met lichte druk. Aantal keer herhalen. Hiervan ontspant de buik en het bevorderd de ontlasting. Ook rondjes wrijven over de buik (met de klok mee) wil nog wel eens helpen.
En evt. nog een ander trucje. Leg je kindje op zijn/haar rug en wrijf met beide duimen over de buitenkant van de voetjes, van de hiel naar de kleine teen. Ook een aantal keer doen (5 min. ofzo) en regelmatig herhalen. Ook dit stimuleerd de darmen.
Dit heb ik geleerd bij babymassage. Wellict kun je het proberen, baad het niet dan schaadt het niet en over het algemeen vinden baby's deze massages heerlijk!

Suc6!

Sunja

Sunja

10-01-2009 om 11:18

Warm water

Fantastisch, wat een goede tip van dat warme water! Probleem gelijk opgelost. En inderdaad, massage helpt ook goed, maar helaas dit keer niet - had ik al geprobeerd. Het is wel heel prettig om hem rustig te krijgen moet ik zeggen. Heerlijk he, die poepluiers...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.