Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Baby nat na nacht

Hoi,

Mijn dochtertje van 5,5 maand wordt in de ochtend steeds nat wakker. Ze gaat om 19.30 slapen en slaapt dan tot 7.00-7.30 door. We hebben maat 3 luiers van pampers. Die lijkt bij haar rugje niet helemaal goed aan te sluiten. Maar de luier is ook onwijs vol hoor. Ze weegt ongeveer 8 kg.
Zou een luier in een maatje groter kunnen helpen? Die gaat tot 14kg zag ik, dus misschien dat deze alleen nog minder goed aansluiten?
Misschien iemand nog andere tips?

wij verschoond en nog een keer voor wij gingen slapen want dan zat de luier van onze zoon al vol. Deden we wel met gedempt licht, licht op de overloop aan en niet het felle licht in zijn kamer.

Mijn kinderen gingen ook door Pampers heen. Kruidvat werkte beter bij ons in de nacht en idd gewoon een maatje groter, je "plakt" ze gewoon wat strakker vast zodat ze bovenaan aansluiten. 

wij gebruikten voor de nacht dry pants van pampers en dan een maatje groter (dus ij jouw geval maat 4). Mijn nicht zweert bij kruidvat huismerk, dus misschien dat je een ander soort/merk luier kan proberen? 

Mijn twee zonen lekken/lekten bijna elke nacht door tot ze zindelijk zijn/waren, het is een puzzel.

Maat groter kan helpen, verschonen voor wij naar bed gaan, 2 luiers over elkaar waarvan de bovenste achterstevoren, piemel naar beneden (niet voor jou :p). En toch helpt dit lang niet altijd, komt denk ik door veel drinken (gedurende de dag) en buikslapen. We hebben extra beddengoed en duimen voor snel zindelijk 

Klinkt gek maar doe eens een grotere romper aan ‘s nachts. 

SuzyQFive schreef op 29-01-2022 om 10:23:

Klinkt gek maar doe eens een grotere romper aan ‘s nachts.

Oja dat doen we ook, romper blijft open s nachts 

Aanmaaklimonade

Aanmaaklimonade

29-01-2022 om 16:10 Topicstarter

 Dank voor de tips! Ik ga eens wat uitproberen. Dat van een grotere of losse romper zou ik zelf niet bedacht hebben.

Hier droegen de kinderen overdag de luiers van Kruitvat maar gedurende de nacht een pamper omdat deze hen toch langer droog hielden.
Wel vraag aan degene die baby met losse romper lieten slapen; kruipt de romper dan niet onhoog? Gaat een baby daardoor niet juist woelen?
Nu sliepen de kinderen altijd op hun zij, met handdoek in de rug; iets wat ingebakerd. Geen idee of dat mogelijk iets bijdroeg aan minder natte luiers.

ik zou beginnen met de grotere romper. Een te strakke romper zorgt dat de luier niet volledig uit kan zetten. 

Flanagan schreef op 29-01-2022 om 16:22:

Hier droegen de kinderen overdag de luiers van Kruitvat maar gedurende de nacht een pamper omdat deze hen toch langer droog hielden.
Wel vraag aan degene die baby met losse romper lieten slapen; kruipt de romper dan niet onhoog? Gaat een baby daardoor niet juist woelen?
Nu sliepen de kinderen altijd op hun zij, met handdoek in de rug; iets wat ingebakerd. Geen idee of dat mogelijk iets bijdroeg aan minder natte luiers.

Ik stop de romper in de pyjamabroek en hij blijft wel zitten. Mooi lange flappen om in te stoppen.

Bijtje82

Bijtje82

29-01-2022 om 22:08

Ik hoor ook heel veel natte kinder verhalen met Pampers. Vriendin van mij was ten einde raad. Heb haar de Kruidvat luiers laten proberen en toen was het klaar. 
En daarbij zijn ze nog een stuk voordeliger voor je portemonnee ook.

Aan de reacties hierboven te zien, zijn er meer ouders die deze luiers aanraden. 

Kruidvat luiers en evt een maatje groter proberen (ze komen vanzelf op). En indd niet een te strakke romper. 
Zit de luier bovenaan strak genoeg vast? Zo min mogelijk ruimte laten, zonder te knellen uiteraard. 
Onze dochter heeft ongeveer dezelfde slaaptijden en een enkele keer is ze wat vochtig bovenaan. Maar bij ons was het grootste probleem opgelost met een maatje groter van Kruidvat

Aanmaaklimonade

Aanmaaklimonade

04-02-2022 om 09:02 Topicstarter

Luier maat 4 en grotere romper, al drie nachten droog in de ochtend!

Dank voor de tips!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.