Weet jij wat je baby nodig heeft? Minder stress met dé ouderschapscursus
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Baby niet welkom op bruiloft


Valeria schreef op 04-07-2023 om 21:27:

[..]

Met 8 weken kon ik nog helemaal geen voorraad kolven of opbouwen. Zat op hooguit 10ml per poging, want baby dronk zelf al iedere 2 uur....

Oke ik had echt bizarre overproductie en "onzindelijke" borsten, met een lekschaaltje op de andere borst spaarde ik tijdens het voeden voedingen zonder te hoeven kolven. Dus misschien klopt mijn beeld ook niet van wat realistisch is. 

Daglichtlamp schreef op 04-07-2023 om 21:14:

Acht weken dus nog volledig borstvoeding? Baby is helemaal niet welkom? Dan bleef ik ook thuis.

Ik ook ook bij geen borstvoeding zou ik in dit geval thuisblijven. 

Eleanor

Eleanor

04-07-2023 om 21:34 Topicstarter

Valeria schreef op 04-07-2023 om 21:25:

[..]

Ik zou al die moeite niet gaan doen.

Met baby even buiten gaan wachten tijdens de ceremonie, dat is alles. (Heb ik ook eens gedaan tijdens een uitvaart, uit voorzorg.) Maar een hotelkamer boeken of krampachtig kolfvoorraad opbouwen en daar ook nog eens gaan kolven? Echt niet de moeite waard voor iemand die zijn neefje/nichtje er niet bij wil.

Dat is waar ik over pieker, want dit zijn inderdaad de enige oplossingen die ik zie. (Geen schoonfamilie beschikbaar en ik geef inderdaad borstvoeding.) 

Maar is het me dat waard? Zeker tegen gedoe met kolven zie ik na een lastige start van de borstvoeding erg op. Aan d'r andere kant weet ik nu al dat het totaal niet begrepen gaat worden als ik verstek laat gaan.

Wat maakt zo’n baby nou uit? Die van ons sliep op die leeftijd 20 uur op een dag. Ik weet wel dat ze niet allemaal zo zijn, maar als het om mijn zus zou gaan die ik er graag bij zou hebben, dan zou ik als broer zeker wel een uitzondering maken voor haar baby.

Ik zou zelf niet gaan als ik nog borstvoeding zou geven. Anders zou ik wel gaan, maar ik zou dan zeker op tijd weer terug gaan. 

Eleanor schreef op 04-07-2023 om 21:34:

[..]

Dat is waar ik over pieker, want dit zijn inderdaad de enige oplossingen die ik zie. (Geen schoonfamilie beschikbaar en ik geef inderdaad borstvoeding.)

Maar is het me dat waard? Zeker tegen gedoe met kolven zie ik na een lastige start van de borstvoeding erg op. Aan d'r andere kant weet ik nu al dat het totaal niet begrepen gaat worden als ik verstek laat gaan.

Hieraan moet je echt schijt hebben. Ik noem oplossingen voor als je het zelf wil. Maar als je zelf helemaal niet wil - wat ook heel begrijpelijk is - moet je je ECHT niet in bochten gaan wringen omdat andere mensen het anders niet begrijpen.

Doet me denken aan de bruiloft van mijn zus, zij had eerst de bruiloft geplanned op mijn uitgerekende datum (dus ik gaf aan dan niet aanwezig te zijn) dus gingen ze her verplaatsen 2 dagen na de uitgerekende datum. Dus gaf weer aan dan niet aanwezig te zijn. Uiteindelijk zat ik met een net 7 weken oude baby in de trouwzaal.

hoe denken zij dan dat jij dit kunt oplossen?

Eleanor schreef op 04-07-2023 om 21:34:

Aan d'r andere kant weet ik nu al dat het totaal niet begrepen gaat worden als ik verstek laat gaan.

Dat is zijn probleem, niet het jouwe. Hij kan niet van je eisen dat je zonder kind komt. Hij kan wel zeggen dat de baby niet welkom is, maar dan moet hij het ook accepteren als je daarom niet kunt komen. 

Aviendha schreef op 04-07-2023 om 21:35:

[..]

Hieraan moet je echt schijt hebben. Ik noem oplossingen voor als je het zelf wil. Maar als je zelf helemaal niet wil - wat ook heel begrijpelijk is - moet je je ECHT niet in bochten gaan wringen omdat andere mensen het anders niet begrijpen.

Inderdaad! Echt hoor, laat je niks opleggen. Jij moet nu vooral doen waar je je fijn bij voelt.

Eleanor schreef op 04-07-2023 om 21:34:

[..]

Dat is waar ik over pieker, want dit zijn inderdaad de enige oplossingen die ik zie. (Geen schoonfamilie beschikbaar en ik geef inderdaad borstvoeding.)

Maar is het me dat waard? Zeker tegen gedoe met kolven zie ik na een lastige start van de borstvoeding erg op. Aan d'r andere kant weet ik nu al dat het totaal niet begrepen gaat worden als ik verstek laat gaan.

Als mensen dat niet begrijpen, zegt dat meer over hen dan over jou. Lak aan hebben dus.

Eleanor

Eleanor

04-07-2023 om 21:44 Topicstarter

Valeria schreef op 04-07-2023 om 21:37:

hoe denken zij dan dat jij dit kunt oplossen?

Zij denken wat makkelijker over oppas en kolven/een keer een flesje geven volgens mij. Zelf geen kinderen en hun vrienden met baby's 'doen niet moeilijk.'

Ik voel mij wel gesterkt door jullie reacties.

ik zou proberen oppas te regelen voor 6 uur en naar huwelijk gaan. Alleen voor officieel deel. Dan weer naar huis.Je broer trouwt maar 1 keer als het goed is, mijn advies is om wel bij de trouwplechtigheid te zijn. Ook om band te versterken.  Geen opppas? Je man kan wellicht meerijden en bij de baby blijven. Ook gingen wij al op pad naar hotel met baby heel jong. Wellicht dan nl nog de optie om dan in avond nog even gedag te zeggen met baby. Gewoon 5 minuten. En weer weg. Huilt je baby, dan niet naar binnen. Lekker weekendje met je gezin van maken. 

Eleanor schreef op 04-07-2023 om 21:44:

[..]

Zij denken wat makkelijker over oppas en kolven/een keer een flesje geven volgens mij. Zelf geen kinderen en hun vrienden met baby's 'doen niet moeilijk.'

Ik voel mij wel gesterkt door jullie reacties.

Tegen de tijd dat je broer en zijn vrouw met een pasgeboren baby zitten, zullen ze wrs je keuze voor deze dag beter gaan begrijpen.

Kijk de komende weken aan; je hoeft nu nog niet te beslissen.

Eleanor schreef op 04-07-2023 om 21:44:

[..]

Zij denken wat makkelijker over oppas en kolven/een keer een flesje geven volgens mij. Zelf geen kinderen en hun vrienden met baby's 'doen niet moeilijk.'

Ik voel mij wel gesterkt door jullie reacties.

Mijn jongste weigerde flesjes (als ik een keer iets later thuis was), dus dat kan ook nog, dat je op 2 uur rijden zit en hij/zij wil geen gekolfde melk. De tijdlijn is nu gewoon te kort voor dit soort voorbereiding.

Mijn broer vond ook veel stom tot hij xelf vader werd. Toen moest zijn baby  uitzonderingen die hij eerder nooit accepteerde.

Nou ik vind dit best wel bot! Niet welkom nog wel, poe poe. En vervolgens mag jij een oplossing bedenken en vooral niet moeilijk doen? 
Ik zou aangeven dat ik met kind kom (desnoods een gedeelte) of niet. Dat zijn de opties. Jeetje zeg, ga je lekker je pas bevallen zus zo onder druk zetten🤦

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.