Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
xx

xx

19-09-2010 om 20:16

Baby onrustig tijdens drinken

Mijn zoontje van ruim 4 maanden is de laatste tijd vreselijk onrustig bij het drinken. Laat heel vaak los en probeert soms ook te trekken, auwww.
Na 5 minuten drinken (beide borsten) is het vaak al klaar, ik vermoed dat hij na 1x een toeschietreflex geen zin heeft om door te zuigen totdat er nog eentje komt.... Ook bleek bij controle dat hij niets in gewicht was aangekomen en de curve boog ook duidelijk naar beneden af.

Ik heb het idee dat mijn borstvoeding terugloopt. Ik kolf op mijn werk 3x op een dag, ik haal er dan met moeite 80 cc per keer uit, tezamen met de ochtendkolfsessie 120 cc( 1 borst geven, 1 borst kolven) heb ik dan precies voldoende melk om mee te geven naar het KDV.

Ik geef nu regelmatig nog een klein flesje BV, pakweg 50 cc na dat hij eerst uit de borst heeft gedronken. Omdat hij ook nog last heeft van reflux en vrij veel spuugt als hij bij mij drinkt, krijgt hij op de dagen in het KDV flessen met nutriton. Ik krijg het idee dat van het kolven ( 4 dagen in de week) mijn BV terugloopt. Ik probeer het al op te krikken door in het weekend mijn mannetje minimaal 6x soms 7x aan te leggen, maar dan is hij steeds zo onrustig en dus met 5 minuten klaar.
Wat gaat er fout, en hoe kan ik het oplossen? Zeker ook omdat hij niet meer groeit momenteel? Wil eigenlijk nog niet stoppen met de BV.

Iemand tips?

Hoor het graag, want het is door de reflux erg lastig om zelf te geven, terwijl ik dat nou juist zo gezellig vind...

Groetjes,
Sannie

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
xx

xx

22-09-2010 om 19:18

Niemand

tips voor me?

Het lijkt bij vlagen ietsje beter te gaan, soms drinkt hij een paar minuten even rustig, maar daarna begint het weer, veel loslaten draaien met het hoofd, mopperen, vaak leg ik hem dan aan de andere kant, maar rechts heeft helemaal niet zoveel te bieden en dan is het dus met 2 minuten alweer klaar.
Met afkolven blijft het net aan 80 cc, dus ik ben maar aan mijn diepvriesvoorraad begonnen. Hopelijk red ik de 6 maanden volledig nog...

Hoor het graag als iemand nog tips heeft.

Gerdina

Gerdina

22-09-2010 om 20:31

Sannie

Zouden jullie geen spruw kunnen hebben? Dan kan het drinken heel pijnlijk voor hem zijn en de reden om los te laten als de ergste honger verzadigt is.
Heb je zelf last van jeuk of pijn bij het voeden?
Wat je ook zou kunnen proberen om de borsten vaker te geven, dus bv 3 keer wisselen tussen de borsten. Maar misschien heb je dat al geprobeerd of wil hij dat niet.
Moeilij he, zo'n periode. Hier ook gehad dat hij niet genoeg dronk en niet aankwam. Ik had het eerst niet door omdat hij wel opgewekt en zo was. Mijn zoontje ging heel weinig plassen, waardoor we het merkten.
Ik heb hier toen ook een draadje over gestart, misschien kun je die nog vinden? Volgens mij in gezondheid ongeveer 1,5 jaar geleden.
Ik hoop dat je het allemaal weer op de rails krijgt!
En een knuffel voor jou, want leuk is dat getob niet!
Liefs, Gerdina

Kolven met de hand?

Wat bij mij erg hielp toen mijn bv terugliep was niet kolven met een apparaat maar met de hand. Gewoon een beetje voorover hangen, de tepel in het flesje houden en masseren maar. Dat wisselde ik heel vaak af, als er uit de ene borst even weinig meer kwam deed ik het bij de andere en weer terug. Door het huid-op-huid-contact tussen hand en borst kwam er eerder een toeschietreflex (vaak wel 3x per borst) en haalde ik een hogere opbrengst dan met het electrische apparaat. Ook bij het live voeden stimuleerde ik de borst door die tijdens het voeden te masseren.
De signalen van je zoontje doen inderdaad denken aan spruw, misschien even actie ondernemen!

Gerdina

Gerdina

24-09-2010 om 09:42

En nog iets

Ik weet hoe lang het al niet zo lekker loopt, maar kan het zijn dat je weer ongesteld moet worden? Bij mij liep het dan altijd dramatisch terug. Dat verbeterde daarna wel weer. Volgens mij smaakte het dan ook wat anders ofzo, want jongste dronk dan ook slechter.

xx

xx

25-09-2010 om 21:30

lijkt het ietsje beter te gaan, maar bij vlagen is meneer nog erg onrustig. Soms drinkt hij een tijdje wel rustig. Aan spruw heb ik ook gedacht, maar hij heeft geen witte mond en ik heb geen pijn, maar ik hou het zeker in de gaten.

Mijn menstruatie is nog niet op gang gekomen, en ik verwacht het ook nog niet, zeker omdat ik nog alle voedingen zelf geef.

Wel komt meneertje weer steeds vroeger in de ochtend, vanochtend was het half 6...argghhh, het ging net zo goed met doorslapen.

Kolven met de hand doe ik eigenlijk alleen in de ochtenduren omdat electrisch toch wel wat herrie maakt, en ik wil het niet meer doen ivm RSI. De hoeveelheden zijn trouwens gelijkwaardig of ik nou handmatig of electrisch kolf. Ik denk dat ik me er gewoon bi jmoet neerleggen dat kolven niet zo efficient is als lekker bij mama drinken...
Helaas begint mijn diepvriesvoorraadje te slinken, maar het is niet anders.

Borst masseren doe ik nu wel regelmatig heb het idee dat het met live voeden wel wat helpt.

Thanks.

Groetjes,
Sannie

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.