Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Daphne mv Jochem en Hidde

Daphne mv Jochem en Hidde

02-02-2009 om 16:07

Baby slaapgids

Hoi,

Ik heb een kleintje van vier maanden die ons veel wakker houdt 's nachts.
Heeft iemand ervaring met de baby slaap gids? http://babyslaapgids.nl/?

positief danwel negatief is welkom,

Daphne

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Anna3

Anna3

03-02-2009 om 11:34

Ik zou het niet kopen

Dag Daphne,
Ik ben uiteraard ook wel eens op babyslaapgids.nl geweest, toen ik de wanhoop nabij was, maar ik heb het niet aangeschaft. In drie dagen leren slapen is volgens mij niet realistisch. Elke baby is anders, daar kun je geen standaard advies voor schrijven, is mijn mening. De tips die op de website staan, waren voor mij ook de bekende tips, die overigens helemaal niet verkeerd hoeven zijn.
Het doet me denken aan dat boek van mw. Ford, die tot de minuut voorschrijft wat je moet doen als je een modelbaby wilt hebben..

Tevreden baby

Het boek van mevrouw Ford heet De tevreden baby. Ik heb er zelf wel veel aan gehad. Al heb ik zeker niet alles opgevolgd wat ze zegt. En ik heb veel positieve reacties van anderen erop gehoord.
Maar ik vind het een vreselijk boek om te lezen (ze weet alles wel heeeeel erg goed).

Maar Daphne, misschien heb je er wel wat aan om het eens te lezen. De baby slaapgids ken ik niet.

Zonde van je geld

Op een ander forum heeft iemand delen uit de tekst laten zien.
Ik ben niet onder de indruk hoor.
Komt er gewoon op neer dat je je kind moet neerleggen en dan moet laten liggen ook als het huilt en dat je er niet te veel naar toe moet gaan.

Even bij de bieb een boekje lenen is goedkoper. En je hebt meer keuze.

Sunja

Sunja

03-02-2009 om 16:43

Op welk forum

staan delen van de tekst? Ik stond op het punt deze gids te downloaden (en betalen) namelijk maar zag toen ineens deze reacties
De mijne hoeft niet in 3 dagen/nachten door te slapen trouwens, maar is nu al 3 maanden ELKE nacht 5 a 6 keer wakker. De laatste 3 weken heeft hij nachten dat hij niet alleen wakker wordt, huilt, drinkt en weer inslaapt maar blijft huilen en spoken soms wel urenlang. Dus ik ben de wanhoop nabij en dacht daarom een methode aan te schaffen......... Het mag van mij ook een maand duren, maar dan weet ik in elk geval dat ik er over een maand vanaf zou kunnen zijn.

Anneke

Anneke

03-02-2009 om 18:44

Slaapgids ken ik niet

maar wij hebben heel veel gehad aan de puckababy. Binnen een week hadden we een 's nachts slapend kind. Ook overdag kwam er duidelijk meer structuur. Al heel snel hadden ze door dat puckababy aan betekende dat ze moesten gaan slapen. Ik had dat van te voren wel eens gelezen en kon het me niet voorstellen, maar het was echt zo. Misschien kan je van iemand zo'n ding lenen en het dan eens proberen.

S@s

S@s

03-02-2009 om 22:18

Niet doen!

Ik heb hem gedownload. Je betaalt er erg veel voor en krijgt er zeer weinig voor terug. Voelde me nogal "er in getrapt". Deel I is een korte samenvatting van Ria Blom. Dit kende ik allemaal al. Deel II is een stappenplan. Komt er op neer dat je kleintje minstens bijna 5 kilo moet wegen en op zijn eigen kamer moet slapen. Niet jij, maar je man moet het stappenplan volgen, want jij ruikt te veel naar melk. Iedere stap was een kopie van de vorige stap, maar dan met een ander aantal minuten. Iedere keer dat je baby huilt, gaat je man er naar toe, sust en aait de kleine. Eerste keer 7 minuten laten huilen, daarna 10, etc. (de minuten weet ik niet meer uit mijn hoofd, maar zoiets was het)
EN DAAR BETAAL JE DAN IETS VAN 17 EURO VOOR?????!!!!!
Heb het niet eens gebruikt en een maand later ging mijn zoontje gewoon uit zichzelf doorslapen...
Mijn advies: trap er niet in. Het is een document van niks.
Saskia

Miranda

Miranda

04-02-2009 om 09:56

Een ander boek als suggestie

Hoi Daphne,

Dit boek ken ik niet, maar wat voor ons een uitkomst is geweest is: Lekker slapen zonder huilen van Elisabeth Pantley.

In dit boek wordt uitgelegd hoe een baby slaapt (en dat 4-6 uur achter elkaar slapen voor een kleine baby al doorslapen is).

De eerste stap in het boek is om eerst te observeren hoe het nu gaat met slapen gedurende een aantal dagen. Hoe ziet het ritme eruit, wanneer doe je wat, hoe lang ben je bezig voordat het kindje slaapt, hoelang slaapt het, etc.

Dan staan er heel veel verschillende oplossingen in het boek. Daaruit kies je de oplossing die het beste bij jou en je kindje past. En dan ga je aan de slag. Na een week observeer je weer en kijk je wat de verbeteringen zijn. Verwacht niet direct wonderen, maar geleidelijk aan zal het beter gaan. Je kunt als het nodig is ook je plan weer aanpassen.

Bij ons bleek dat de overgang naar het slapen te abrupt was. De jongste werd een beetje 'vergeten'. Eerst de oudste naar bed volgens haar ritueel en de jongste moest dan even wachten (in de box, bij papa op schoot, etc.). En als de jongste dan aan de beurt was, dan moest hij ook maar direct gaan slapen (ik schrijf het even wat cru op). Toen we dus ook voor hem een rustige aanloop naar het slapen toe inbouwden ging het steeds een beetje beter.

Je kindje is nog erg jong, stel niet te hoge eisen! Begin met kleine stapjes en realiseer je goed wat voor een baby normaal is (de kindjes die op deze leeftijd van 8 tot 8 slapen, zijn eerder een uitzondering - ik weet dat er nu veel reacties zullen komen van ouders die gezegend zijn met zulke goede slapers-).

Sterkte en succes, want ik weet dat een slecht slapend kind slopend kan zijn.

groeten Miranda

Daphne mv Jochem

Daphne mv Jochem

11-02-2009 om 13:02

Babyslaapgids update

inmiddels heb ik twee nachten geprobeerd om de stappen uit de gids te volgen maar dat is echt een kwelling. laten huilen is echt verschrikkelijk voor ons allemaal, en we hebben het gelukkig vaarwel gezegd.

Het boek van lekker slapen zonder huilen heb ik ook in huis, en nu ben ik daar een slaapplan mee aan het maken.
Hopelijk wordt het wat.

Daphne

S@s

S@s

12-02-2009 om 12:57

En geef het tijd

dus toch de gids gedownload... Ik zei nog zo: niet doen!!
De tips van Elizabeth Pantley zijn goed en heel liefdevol, maar geef het vooral ook tijd. Baby's houden zich over het algemeen niet aan handelingsplannen hoor. Je moet het zeker proberen, maar laat je niet frustreren.
Succes!!
Groetjes saskia

Sunja

Sunja

13-02-2009 om 21:50

Succes

Vier maanden is ook nog wel jong hoor om dan al door te slapen. Mijn zoontje deed dat inderdaad wel, maar hield er met 6 maanden mee op en nu (9 maanden) doet hij het weer. Er valt toch niet echt een peil op te trekken heb ik het idee. Tuurlijk zijn er legio mensen die roepen dat hun baby al doorslaapt vanaf 4 weken ofzo, maar geloof me er zijn er veel meer bij wie dat niet het geval is. Een vriendin van mij loopt nu al anderhalf jaar met wallen onder haar ogen van het 's nachts wakker worden bijvoorbeeld.
Wij hebben op dit gebied wel veel gehad aan tips van het consultatiebureau. Zij adviseerden ons 3x10 minuten. Dus 10 minuten huilen, erheen, aaien, praten. Weer weggaan. Dan weer 10 minuten later (als ze nog huilt) terug, weer praten, aaien, niet te lang. En dan weer weggaan. 10 Minuten later weer erheen (als ze nog huilt) en eruit halen, knuffelen, wel bij bedje blijven en weer terugleggen. Als ze dan 10 minuten later nog niet slaapt even helemaal eruit, bij jullie op bed of beneden rustig op de bank ofzo. En dan weer van voren af aan.
Maar ik zou wel even bellen voor specifiek advies in jullie geval, want dit is voor ieder kind anders en ik weet ook niet of je een dergelijk advies zomaar bij 4 maanden al kunt toepassen. Bovendien moet je echt zeker weten dat er medisch niets aan de hand is.
Kun je ook nog doen trouwens: osteopaat, dat helpt ook bij veel baby's die veel wakker zijn. Sommige mensen zweren erbij, zeggen dat hun kind gelijk doorsliep enzo. Bij ons hielp dat niet, maar dat 10 minuten advies weer wel - dus wat dat betreft!
Succes ermee, het kan wel heel zwaar zijn weet ik uit ervaring!
Sunja

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.